کد خبر:265611
پ
۳۵۵۴۳۴۰
پژواک گزارش می‌دهد:

۱۸ فناوری که به هوشمندسازی حمل‌ و نقل عمومی کمک می‌کند

معاونت علمی و فناوری ۱۸ فناوری طراحی و ساخته شده توسط محققان کشور که به هوشمندسازی حمل و نقل عمومی کمک می کند را معرفی کرد.

معاونت علمی و فناوری ۱۸ فناوری طراحی و ساخته شده توسط محققان کشور که به هوشمندسازی حمل و نقل عمومی کمک می کند را معرفی کرد.

 

*** ۱۸ فناوری که به هوشمندسازی حمل‌ و نقل عمومی کمک می‌کند

 

به گزارش پژواک، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از شرکت‌های توانمند داخلی در حوزه طراحی سیستم‌های هوشمند برای حمل‌ونقل عمومی، شرایط را برای تجاری‌سازی شرکت ها تسهیل کرد.

حمل‌ونقل عمومی از جمله صنایعی است که کاربرد فراوان و مخاطبان زیادی دارد و روزانه خدمات بسیاری به جامعه ارائه می کند.

برخی از نمونه‌های ترابری عمومی شامل اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های ترولی، تراموا (یا ریل سبک)، مترو، و قایق‌های فرابر می شود. این صنعت کاربردی در ایران با تلاشی دانش‌بنیان در حال توسعه یافتن است.

«سامانه یکپارچه ناوگان تاکسیرانی»، «سامانه اتوبوس یابی»، «نسل جدید تابلوهای هوشمند اطلاع رسانی اتوبوس»، «کیوسک هوشمند درخواست تاکسی در مبادی ورودی شهر»، «پیگیری اشیا گمشده در اتوبوس‌ها»، «ارائه اپلیکیشن های حوزه حمل و نقل» و «بلیط الکترونیک» از جمله این سامانه ها است.

همچنین سامانه های دیگری نیز با تلاش شرکت‌های فناور توسعه یافته است. «سامانه مدیریت ناوگان»، «سیستم یکپارچه پرداخت QRcode»، «پرداخت کرایه قطار شهری»، «کیف پول یکپارچه الکترونیک»، «صدور فیش کرایه تاکسی برای مسافران در مبادی ورودی شهر»، «اپلیکیشن هوشمند شهرداری» و «سامانه ویدئومپ» از جمله این فناوری ها هستند.

دیگر فناوری های قابل توسعه در کشور که با حمایت ستاد بوده شامل «سامانه‌های تاکسی تلفنی»، «سامانه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی AVL» و «سیستم پرداخت الکترونیک» و «پرداخت آنلاین» می شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه