کد خبر:281416
پ
خودرو
پژواک گزارش می‌دهد:

۱۰ صادرکننده برتر خودرو در جهان از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ (اینفوگرافیک)

بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، بیش از ۸۵ میلیون وسیله نقلیه موتوری در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ ساخته شده است.

بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، بیش از ۸۵ میلیون وسیله نقلیه موتوری در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ ساخته شده است.

 

*** ۱۰ صادرکننده برتر خودرو در جهان از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ 

 

به گزارش پژواک، در اینفوگرافیک زیر، با رتبه بندی ۱۰ صادرکننده بزرگ خودرو در جهان، نگاهی دقیق تر به این صادرکنندگان می اندازیم. این دسته بندی بر اساس داده های سازمان تجارت جهانی (WTO) صورت گرفته است و شامل کشورهایی هر نقطه‌ی جهان می شود که ماهیت جهانی این صنعت را برجسته می کند.

 

خودرو

 

*** ۱۰ کشور برتر صادر کننده

 

داده هایی که برای ایجاد این اینفوگرافیک برای نشان دادن ۱۰ صادرکننده برتر خودرو استفاده کردیم در جدول زیر آمده است که سهم هر کشور از کل ارزش صادرات محصولات جهانی خودرو در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۲۲ را نشان می دهد.

سازمان تجارت جهانی، تولیدات خودرو را وسایل نقلیه موتوری، قطعات و لوازم جانبی برای وسایل نقلیه موتوری و موتورهای درون سوز برای به حرکت درآوردن وسایل نقلیه مذکور، تعریف کرده است. این گروه بندی شامل موتورسیکلت ها و تریلرها نمی شود.

 

10 صادرکننده برتر خودرو در جهان

 

از این فهرست می‌توان تشخیص داد که کدام کشورها در ۲۲ سال گذشته بیشترین رشد یا کاهش را تجربه کرده‌اند.

 

*** کشورهای با بیشترین رشد تولید از سال ۲۰۰۰

 

صادرکنندگان خودرویی که بیشترین افزایش سهم خود را از ارزش جهانی از سال ۲۰۰۰ داشته اند عبارتند از: چین (+ ۷.۷ درصد)، مکزیک (+ ۳.۲ درصد) و کره جنوبی (+۲.۵ درصد).

در پشت هر یک از رشدهای چشمگیر، دلایل روشنی وجود دارد. به عنوان مثال، چین در سال ۲۰۰۹ به بزرگترین بازار خودروی جهان تبدیل شد که رشد خودروسازان داخلی آن را تسریع کرد. چین همچنین خانه برخی از بزرگترین تامین کنندگان خودرو در جهان است، از جملهWeichai (موتورهای دیزل)، Hasco Automotive (سیستم های پیشرانه و تهویه مطبوع)، و CATL (باتری های EV).

از سوی دیگر، مکزیک صنعت خودروسازی خود را با ترغیب برندهای جهانی برای ساخت کارخانه های خود در آنجا، ارتقا داده است. مزیت رقابتی این کشور شامل نیروی کار ارزان تر و مرز زمینی با ایالات متحده است.

در نهایت کره جنوبی وجود دارد که رشد آن عمدتاً به شرکت Hyundai Motor مربوط می شود. این خودروساز مستقر در سئول اخیراً با پشت سر گذاشتن تویوتا و فولکس واگن، سومین خودروساز بزرگ جهان شد.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** کشورهایی با بیشترین کاهش تولید از سال ۲۰۰۰ تاکنون

 

به گزارش پژواک، صادرکنندگان خودرو که بیشترین کاهش را از سال ۲۰۰۰ داشته اند عبارتند از: کانادا (۷.۲- درصد)، ژاپن (-۶.۴ درصد)، و ایالات متحده (-۲.۶ درصد).

صنعت خودروی کانادا در سال‌های اخیر کاهش مداومی را تجربه کرده است، اگرچه سرمایه‌گذاری‌های جدید مرتبط با خودروهای برقی می‌تواند اوضاع را تغییر دهد. در مارس ۲۰۲۲، Stellantis و LG Energy Solutions، ساخت یک کارخانه باتری EV 3.5 میلیارد دلاری را در ویندزور، انتاریو اعلام کردند. صنعت خودروسازی کانادا عمدتاً در استان انتاریو، که همسایه میشیگان، ایالت برتر تولید خودرو در ایالات متحده است، متمرکز شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه