کد خبر:281166
پ
اردوغان ایلان ماسک
پژواک گزارش می‌‎دهد:

گام بلند صنعت خودروی ترکیه/ مذاکره اردوغان و ایلان ماسک برای احداث کارخانه تسلا در خاک ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در شهر نیویورک دیدار کرد که در این دیدار رجب طیب اردوغان برای احداث کارخانه تسلا در خاک ترکیه با ایلان ماسک گفتگو کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در شهر نیویورک دیدار کرد که در این دیدار رجب طیب اردوغان برای احداث کارخانه تسلا در خاک ترکیه با ایلان ماسک گفتگو کرد.

 

*** احداث کارخانه تسلا در خاک ترکیه

 

به گزارش پژواک، رجب طیب اردوغان؛ رئیس‌جمهور ترکیه در روز یکشنبه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور ماه) با ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در شهر نیویورک دیدار کرد. آقای اردوغان در جریان این دیدار از ایلان ماسک برای سفر به ترکیه دعوت کرد و درخواست احداث هفتمین کارخانه تسلا در این کشور را با وی در میان گذاشت.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ایلان ماسک در روز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر اسرائیل در ایالت کالیفرنیا دیدار خواهد کرد. آقای ماسک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که مذاکرات آنها بر مقوله فناوری‌های هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود.

در جریان این دیدار که در مقر Turkey House واقع در محله منهتن برگزار شد؛ رجب طیب اردوغان پیرامون پیشرفت‌های تکنولوژیکی ترکیه، چشم‌انداز ترکیه دیجیتال و استراتژی ملی هوش مصنوعی توضیحاتی را ارائه کرد. به گفته رئیس‌جمهور ترکیه، گام‌های برداشته شده در برنامه فضایی ترکیه می‌تواند فرصت‌های همکاری با شرکت SpaceX را ایجاد نماید. همچنین آقای اردوغان برای حضور ایلان ماسک در رویداد Teknofest که در شهر ازمیر برگزار می‌شود؛ از این میلیاردر آمریکایی دعوت کرد.

ایلان ماسک در پاسخ اعلام کرد که در حال حاضر بسیاری از تامین‌کنندگان ترکیه با شرکت تسلا همکاری می‌کنند و ترکیه یکی از مناسب‌ترین نامزدها برای احداث کارخانه بعدی تسلا محسوب می‌شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه