کد خبر:271112
پ
گوگل
پژواک گزارش می‌دهد:

کمک گوگل با هوش مصنوعی MUM به افراد در معرض بحران‌های شخصی

گوگل با هوش مصنوعی MUM به افراد در معرض بحران‌های شخصی کمک می‌کند.

گوگل با هوش مصنوعی MUM به افراد در معرض بحران‌های شخصی کمک می‌کند.

 

*** توسعه سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی MUM

 

به گزارش پژواک، گوگل از توسعه سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی MUM خبر داد که با رصد و بررسی جستجوهای کاربران می‌تواند موارد مربوط به بحران‌های شخصی را شناسایی کرده و نتایج بهتری را در جستجوها برای چنین افرادی نمایش دهد.

گوگل در یک پست بلاگی اعلام کرد پیاده‌سازی و استفاده از هوش مصنوعی MUM که می‌تواند با دقت «طیف وسیعی از جستجوهای مرتبط با بحران‌های شخصی» را تشخیص دهد.

طبق گفته این شرکت هوش مصنوعی جدید می‌تواند در صورت جستجوی موضوعاتی چون خودکشی، تجاوز جنسی، سو مصرف مواد مخدر و خشونت خانگی به موتور جستجو کمک کند و نتایج مناسب‌تری را نمایش دهد.

این هوش مصنوعی‌ها طوری طراحی شده‌اند تا نتایج نشان داده شده توسط آنها با هدف و قصد شخصی که مطلب را جستجو کرده هماهنگی کامل داشته باشد.

برای مثال گوگل به راحتی می‌تواند شماره تماس مرکز پیشگیری از خودکشی را در اختیار کاربر قرار دهد اما بخش پیچیده ماجرا درک علت جستجوی انجام شده است که گاهی اوقات فهم آن برای موتور جستجو دشوار است و اینجا همان جایی است که هوش مصنوعی مذکور وارد عمل می‌شود.

 

 

 

 

*** آیا گوگل از اقدامات نظارتی دیگری هم استفاده می‌کند؟

 

این کمپانی همچنین اعلام کرده که هوش مصنوعی دیگری به نام BERT نیز در کنار MUM استفاده می‌شود که نمایش نتایج ناخواسته و دارای محتوای جنسی نامناسب را کاهش می‌دهد.

گفتنی است که BERT در سال گذشته ۳۰ درصد از نتایج ناخواسته و نامناسب جستجو‌ها را حذف کرد.

لازم به ذکر است که پلتفرم‌های دنیای فناوری همیشه با محتوای مرتبط با خودکشی کلنجار رفته‌اند، بنا بر آمار «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» خودکشی در آمریکا بیشترین تعداد مرگ را به خود اختصاص می‌دهد و در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۶۰۰۰ نفر دست به خودکشی زده‌اند، از همین رو تاکید گوگل بر روی قابلیت‌های این هوش مصنوعی جدید کاملا قابل درک است.

 

 

انتهای پیام///

 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه