کد خبر:271160
پ
حجت‌الاسلام منتظری
دادستان کل کشور:

کم‌کاری خودروسازان در سال‌های اخیر/ اقدامات دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد

دادستان کل کشور ضمن انتقاد از کم‌کاری خودروسازان در سال‌های اخیر، اقدامات دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد را شرح داد.

دادستان کل کشور ضمن انتقاد از کم‌کاری خودروسازان در سال‌های اخیر، اقدامات دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد را شرح داد.

 

*** در صنعت خودروسازی کشور دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد

 

به گزارش پژواک، حجت‌الاسلام منتظری در خصوص کیفیت خودروهای کشور و نیز تصادفات جاده ای، اظهار کرد:

در این خصوص در اواخر سال گذشته جلسه‌ای با وزیر محترم صمت داشته و مطالب و تذکرات خود را مطرح و بر نکات مورد نظر خود در افزایش کیفیت خودروها تاکید داشتیم.

بر اساس وظیفه دستگاه قضایی و صیانت از حقوق عامه به این موضوع توجه داشته و از باب نظارت بر این مسئله اقدامات خود را دنبال خواهیم کرد.

امیدواریم در سال جدید این معضل جدی توسط مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه در صنعت خودروسازی کشور دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که مانع ارتقاء وضعیت خودروسازی کشور می‌شود گفت:

ان شاءالله در سال جدید قطعه سازان و خودروسازان کشور بتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند و در جهت استانداردسازی و بهبود کیفیت خودروهای تولیدی گام‌های موثری بردارند.

متاسفانه در گذشته شاهد کم کاری هایی در این زمینه بوده ایم که ان شاءالله با قول هایی که دولت محترم در این خصوص داده است شاهد افزایش کیفیت خودروها باشیم.

 

*** اقدامات دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد

 

به گزارش پژواک، دادستان کل کشور در ادامه در خصوص اقدامات دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد هم عنوان کرد:

در همین ابتدا لازم است از رسانه ملی درخواستی داشته باشم با این عنوان که مبارزه با مفاسد را صرفا به مسائل و پرونده های اقتصادی محدود نکنیم.

به عبارت دیگر جامعه از جهات مختلف نیازمند صیانت و حفاظت است و باید این مطلب در بین مردم تبیین گردد که منظور از مبارزه با فساد فقط مفاسد اقتصادی نیست بلکه رسانه ها باید کمک کنند تا آگاه سازی شود که باید با مفاسد اجتماعی و فرهنگی و … هم برخورد گردد.

بسیاری از مفاسد هستند که بنیان خانواده ها را هدف قرار داده و لازم است این مسئله تبیین شود که مبارزه با فساد صرفا مسائل اقتصادی نیست.

 

منتظری در ادامه، افزود:

مبارزه با فساد و اقدامات پیشگیرانه بخشی از وظایف دستگاه قضایی است و امیدواریم که با تعاملی که بیش از پیش بین قوای سه گانه وجود دارد در رفع مشکلات تلاش شود؛ البته موضوع مهمی که باید به آن اشاره داشته باشم این است که در رفع بسیاری از مشکلات، علاوه بر اینکه مردم باید حمایت کننده و پشتیبان باشند بلکه باید مطالبه گری جدی هم داشته باشند.

 

دادستان کل کشور در پایان، توضیح داد:

اگر مردم در مسائل کشور از مدیران و مسئولان مطالبه گری جدی داشته باشند حتما بسیاری از گرفتاری های کنونی از بین خواهد رفت.

به عنوان مثال مردم در حوزه فضای مجازی باید مطالبه گری کنند که روند معیوب فعلی اصلاح شود.‌

قطعا بدون حمایت و همکاری مردم مسئولان نخواهند توانست به وظایف خود به درستی عمل کنند.ش

 

انتهای پیام///

 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه