کد خبر:281043
پ
تویوتا
پژواک گزارش می‌دهد:

چرا تویوتا مجبور به تعطیلی کارخانه‌های خود شد؟

چند روز قبل بود که خبر تعطیلی موقت کارخانه‌های تویوتا در ژاپن به تیتر اول بسیاری از نشریات خودرویی تبدیل شد.

چند روز قبل بود که خبر تعطیلی موقت کارخانه‌های تویوتا در ژاپن به تیتر اول بسیاری از نشریات خودرویی تبدیل شد.

 

*** خطوط تولید تویوتا چرا توقف شد؟

 

به گزارش پژواک، کمی به عقب باز می‌گردیم. در تاریخ ۲۹ آگوست و در همان شیف صبح، فعالیت ۲۸ خط تولید شرکت تویوتا در ۱۴ کارخانه متوقف شد. این امر به اتفاقات روز قبل، یعنی ۲۸ آگوست، ارتباط داشت. کارهای نگهداری و تعمیرات منظم در این روز طبق روال انجام شد، اما نتیجه به شکل دیگری رقم خورد. آنطور که تویوتا اعلام کرده است، پس از حذف و سازماندهی داده‌ها، به دلیل فضای ناکافی دیسک خطایی رخ داده و عملکرد یکی از سیستم‌های مهم مختل می‌شود.

از آنجایی که سرورها بر روی همان سیستم در حال اجرا بودند، قابلیت بازگردانی بک‌آپ هم با اختلال مواجه می‌شود و عملیات تغییر خودکار سرور از کار می‌افتد. این عوامل در نهایت باعث می‌شود تویوتا به ناچار فعالیت کارخانه‌های خود را متوقف کند. پس از انتقال داده‌ها به سروری با فضای ذخیره‌سازی بیشتر، فعالیت کارخانه‌های تویوتا به شرایط عادی باز می‌گردد.

 

تعطیلی موقت کارخانه‌های تویوتا

 

در حال حاضر فعالیت کارخانه‌های تویوتا عادی است. این شرکت تأکید دارد بعد از شناسایی دلایل و رفع نواقص موجود، اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار اتفاقی مشابه اتخاذ کرده است.

شایان ذکر است تویوتا با رونمایی از یک شاسی‌بلند لوکس و اشرافی با نام سنچوری، دوباره توجه رسانه‌های خودرویی را به خود جلب کرده؛ این شاسی‌بلند جدید به یک پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز است و هر ماه فقط ۳۰ دستگاه از آن در کارخانه تاهارا تولید خواهد شد. این شاسی‌بلند درشت‌اندام بیشتر مناسب افرادی است که راننده اختصاصی خود را دارند و برای آنها کیفیت کابین، راحتی و آسایش صندلی‌های عقب اصلی‌ترین اولویت است. همان‌طور که در مطلب معرفی سنچوری اشاره کردیم، این خودرو با ۱۷۰ هزار دلار قیمت، گران‌قیمت‌ترین مدل تویوتا محسوب می‌شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه