کد خبر:281802
پ
اندروید
پژواک گزارش می‌دهد:

چرا آپدیت امنیتی اندروید اهمیت فراوانی دارد؟

هنگامی که صحبت از سیستم عامل اندروید به میان می‌آید، کاربران به یاد آپدیت‌های مکرر می‌افتند، خوب است بدانید که دستگاه‌های اندرویدی انواع مختلفی از بروزرسانی را دریافت می‌کنند که یکی از آنها آپدیت امنیتی است.

هنگامی که صحبت از سیستم عامل اندروید به میان می‌آید، کاربران به یاد آپدیت‌های مکرر می‌افتند، خوب است بدانید که دستگاه‌های اندرویدی انواع مختلفی از بروزرسانی را دریافت می‌کنند که یکی از آنها آپدیت امنیتی است.

 

*** چرا آپدیت امنیتی اندروید اهمیت فراوانی دارد؟

 

به گزارش پژواک، در دنیای اندروید، سه نوع بروزرسانی وجود دارد: بروزرسانی‌های سالانه سیستم‌افزار، بروزرسانی‌های امنیتی ماهانه کوچک‌تر و بروزرسانی‌های فروشگاه گوگل پلی. اگر بخواهیم برای نوع اول مثالی ارائه کنیم، می‌توان به آپدیت اندروید ۱۳ به اندروید ۱۴ اشاره کرد. این بروزرسانی‌ها معمولا حجم زیادی دارند و اهمیت بالایی نیز خواهند داشت.

بروزرسانی‌های امنیتی ماهانه که حجم کمتری دارند، برای ارتقای سیستم امنیتی دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌شوند. نوع سوم که همان بروزرسانی سیستم گوگل پلی است نوعی بروزرسانی امنیتی به حساب می‌آید. در هر صورت، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با دلایل اهمیت این بروزرسانی‌ها و آپدیت امنیتی آشنا شوید.

 

*** بروزرسانی امنیتی اندروید چیست؟

 

بروزرسانی امنیتی اندروید یکی از آپدیت های مهمی است که در درجه اول برای بهبود امنیت و رفع باگ‌های موجود در سیستم اندرویدی عرضه می‌شود. همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، اندروید معمولا هر سال یک آپدیت بزرگ را برای دستگاه‌های خود ارسال می‌کند، اما این بروزرسانی نمی‌تواند دستگاه را در برابر تهدیدات امنیتی و باگ‌ها در امان نگه دارد.

به همین خاطر است که همیشه نسخه‌های امنیتی متعددی در دسترس کاربران اندرویدی قرار خواهد گرفت. هنگامی که نسخه جدید اندروید منتشر می‌شود، به ناچار مشکلاتی در آن وجود خواهد داشت. با این حال، گوگل همیشه سعی کرده که به جای عرضه یک آپدیت بزرگ، با ارسال چندین بروزرسانی کوچکتر مشکلات سیستم را برطرف کند.

این بروزرسانی‌ها به دلایل امنیتی بسیار مهم هستند. چرا که برخی از باگ‌ها خطرات امنیتی را به همراه دارند و تنها می‌توان با یک آپدیت به سرعت آنها را برطرف کرد و از آسیب‌پذیری بیشتر دستگاه در برابر مشکلات جدید محافظت کرد.

معمولا به آپدیت‌های امنیتی که هربار برای رفع باگ‌ها و افزایش امنیت سیستم عرضه می‌شوند، وصله یا پچ‌های امنیتی (patch) می‌گویند. این‌ها می‌توانند به ارتقای کل سیستم عامل کمک کنند.

 

*** چرا آپدیت‌های امنیتی اندروید مهم هستند؟

 

ممکن است هنگام نصب بروزرسانی امنیتی اندروید متوجه اهمیت بالای آن نشوید، ولی بهتر است بدانید که این آپدیت‌ها بسیار مهم هستند و برای بروز نگه داشتن سیستم و افزایش امنیت آنها طراحی شده‌اند.

آپدیت‌های کوچکتر نیز معمولا بسیار مهم هستند، زیرا می‌توانند به طور کلی باگ‌های سیستم را برطرف کرده و از آسیب‌پذیری دستگاه در برابر مشکلات جدید محافظت کنند. نکته مهم این است که در اسرع وقت پس از ارسال آپدیت‌ها، نسبت به بروزرسانی اقدام کنید!

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

*** نحوه مشاهده بروزرسانی‌های امنیتی اندروید

 

با در نظر گرفتن تمام موارد بالا، وقت آن رسیده که وارد سیستم گوشی اندرویدی خود شوید و ببینید که این بروزرسانی‌ها برای دستگاه شما عرضه شده است یا خیر. برای این کار تنها کافی است که از مراحل پایین اقدام کنید:

ابتدا انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا کنترل سنتر را مشاهده کنید. سپس روی نماد تنظیمات ضربه بزنید تا وارد تنظیمات دستگاه خود شوید.

 

آپدیت امنیتی اندروید

 

پس از ورود به تنظیمات، روی گزینه «Security & Privacy» ضربه بزنید.

 

 

حالا به سمت پایین اسکرول کنید تا «System & Updates» را ببینید.

 

 

اکنون، می‌توانید تاریخ بروزرسانی امنیتی را در دستگاه خود مشاهده کنید.

 

آپدیت امنیتی اندروید

 

احتمال زیادی وجود دارد که تاریخ بروزرسانی امنیتی دستگاه کمی از تاریخ ماه جاری عقب‌تر باشد. البته اگر دستگاه جدیدی همچون مدل‌های جدید سامسونگ و گوگل خریداری کرده باشید، این تاریخ‌ها بروز خواهند بود.

شما می توانید با انتخاب Security Update و ضربه زدن روی دکمه Check for Update، عرضه بروزرسانی‌ها را بررسی کنید.

 

آپدیت امنیتی اندروید

 

*** چرا برخی از دستگاه‌ها دیرتر از بقیه آپدیت امنیتی را دریافت می‌کنند؟

 

به گزارش پژواک، شاید گمان کنید که در دنیای امروزی تمام دستگاه‌های اندرویدی به طور همزمان آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کنند. ولی متاسفانه هیچوقت چنین اتفاقی نمی‌افتد! کمپانی گوگل هر ماه سعی می‌کند که اشکالات سیستم اندرویدی را برطرف کرده و سپس آپدیت جدید را برای دیگر شرکای خود (سامسونگ، وان پلاس و غیره) ارسال کند. پس از آن کمپانی‌ها باید این اصلاحات را تایید کرده و سپس آن را برای دستگاه‌های خود عرضه کنند.

به همین دلیل است که گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل معمولا سریع‌تر از سایر دستگاه‌ها بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند. چون کمپانی گوگل این فرآیند را زیر نظر دارد و پس از آماده شدن آپدیت‌ها، آن را در ابتدا برای دستگاه‌های خود می‌فرستد. ولی این وضعیت برای سایر کمپانی‌ها یکسان نبوده و عرضه آنها به سازنده و توسعه‌دهندگان مربوط است.

البته کمپانی سامسونگ همیشه سعی کرده که در به روز نگه داشتن دستگاه‌های رده بالای خود خوب عمل کند و این آپدیت را زودتر از سایر دستگاه‌های دیگر شرکت‌ها عرضه کند. شما می‌توانید قبل از خرید یک گوشی اندرویدی، وعده‌ سازندگان آنها در مورد بروزرسانی‌های امنیتی را بررسی کنید. به عنوان مثال، سامسونگ وعده پنج سال بروزرسانی برای بسیاری از دستگاه‌های خود را داده است. بنابراین از تولیدکنندگانی که تاکنون در این زمینه خوب عمل نکرده‌اند، به شدت اجتناب کنید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه