کد خبر:282896
پ
شیائومی ۱۴
پژواک گزارش می‌دهد:

پروژه هوش مصنوعی شیائومی برای گوشی‌ها؛ واقعیت یا بازار گرمی رسانه‌ها؟

بنا به شنیده‌های اخیر، شیائومی هوش مصنوعی اختصاصی خود را توسعه می‌دهد؛ ولی باید دید شایعه تمرکز این شرکت چینی تولیدکننده گوشی روی AI چقدر محتمل است.

بنا به شنیده‌های اخیر، شیائومی هوش مصنوعی اختصاصی خود را توسعه می‌دهد؛ ولی باید دید شایعه تمرکز این شرکت چینی تولیدکننده گوشی روی AI چقدر محتمل است.

 

*** شیائومی و هوش مصنوعی

 

به گزارش پژواک، «هوش مصنوعی» برچسبی است که از این پس بیشتر در خیلی از گجت‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند خواهیم دید؛ مثلاً سامسونگ به‌تازگی تاریخ رونمایی سری گلکسی S24 را اعلام کرد و خبر از این داد که این پرچمدار با برخورداری از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، هدف از ایجاد تحولی در دنیای گوشی‌ها دارد. حالا جای تعجبی ندارد که شیائومی، تولیدکننده بزرگ دیگر گوشی هوشمند قصد ادغام بیشتر هوش مصنوعی در محصولات خود را داشته باشد و بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، به نظر می‌رسد که باید انتظار عرضه هوش مصنوعی اختصاصی این شرکت چینی را در آینده داشت.

 

دستیار هوش مصنوعی شیائومی - Xiaomi

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

*** ساخت هوش مصنوعی اختصاصی توسط شیائومی

 

این روزها سامسونگ، اپل و شیائومی به‌عنوان شرکت‌هایی که در صف جلو عرصه گوشی‌های هوشمند قرار دارند، در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر به سر می‌برند و شیائومی هم که طی چند سال اخیر با سرعت بالایی رشد کرده است، نمی‌خواهد که به همین زودی از حرکت بایستد. در نتیجه، انتظار می‌رود که در پیروی از بقیه رقبا از جمله سامسونگ به دنبال استفاده از پتانسیل کنونی هوش مصنوعی باشد.

این غول فناوری چینی در مقطع کنونی دستیار هوش مصنوعی خود با نام XiaoAI را به کاربران خود ارائه می‌کند؛ منتها این دستیار AI صرفاً در انحصار چین قرار دارد و عملکرد آن هم در حد و اندازه مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته مثل Gemini گوگل یا GPT شرکت OpenAI نیست. شنیده‌ها حکایت از این دارند که شیائومی به دنبال این است تا هوش مصنوعی اختصاصی خود را عرضه کند و با گوشی پرچمدار شیائومی MIX 5 دستیار AI خود را به بازار معرفی خواهد کرد.

 

دستیار هوش مصنوعی شیائومی - Xiaomi

 

بر اساس داده‌های به دست آمده، شیائومی MIX 5 سال ۲۰۲۵ روانه بازار می‌شود. حتی با استناد به همین داده‌ها و در نظر گرفتن الگو عرضه شیائومی، پیش‌بینی شده است که نسخه جدید سری MIX در کنار شیائومی ۱۵ اولترا در ماه آوریل ۲۰۲۵ به عرضه می‌رسد. در هر صورت، باید منتظر اطلاعات بیشتر درباره این گوشی طی ماه‌های آتی بود.

مشخص نیست که شیائومی نسخه‌ای پیچیده‌تر از XiaoAI را عرضه خواهد کرد یا یک هوش مصنوعی تازه توسعه یافته. اجرای چنین پروژه‌ای چالش‌های فنی خاص خود را دارد و ارائه یک هوش مصنوعی که بتواند از زبان‌های مختلف پشتیبانی کند و به نیاز انواع کاربران پاسخ بدهد، نیازمند سرمایه زیاد و فناوری‌های پیشرفته است. البته در صورتی که شیائومی بتواند هوش مصنوعی اختصاصی خود را با انواع و اقسام قابلیت‌های کاربردی در دسترس قرار بدهد، جای پایش را باری دیگر بین بازیگران اصلی بازار گوشی‌های هوشمند محکم می‌کند.

جالب است بدانید شیائومی به‌تازگی بعد از مدت‌ها انتظار اولین خودرو الکتریکی خود را رسماً به نمایش گذاشت. خودرو برقی شیائومی SU7 با طراحی چشم‌نواز، پیشرانه قدرتمند ۶۷۳ اسب بخاری و شعاع حرکتی ۱۲۰۰ کیلومتری رقابت با مدعیانی مثل تسلا مدل S و پورشه تایکان را در سر می‌پروراند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه