کد خبر:284439
پ
گوشی
پژواک گزارش می‌دهد:

گوگل با الهام از آیفون‌ها، صفحه قفل اندروید را جذاب‌تر می‌کند

گوگل می‌خواهد در اندروید ۱۵، با الهام از سیستم عامل آی او اس آیفون‌های اپل، صفحه قفل اندروید را دستخوش تغییرات جذابی کند.

گوگل می‌خواهد در اندروید ۱۵، با الهام از سیستم عامل آی او اس آیفون‌های اپل، صفحه قفل اندروید را دستخوش تغییرات جذابی کند.

 

*** کپی‌کاری اندروید از ios

 

به گزارش پژواک، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند گوشی‌های خود را به صورت عمودی (پرتره) نگه دارند. نگه داشتن یک گوشی هوشمند با یک دست راحت‌تر است و تجربه نشان می‌دهد که نگه داشتن گوشی به صورت افقی (لندسکیپ) چندان ایمن به نظر نمی‌رسد.

با این حال برای انجام برخی از کارها مانند تماشای آنلاین ویدیوها، ترجیح می‌دهیم گوشی را به‌صورت افقی نگه داریم؛ چرا که در این صورت ویدیو با ابعاد بزرگ‌تری نمایش داده می‌شود. به‌گفته یکی از فعالان حوزه فناوری، گوگل در حال ایجاد تغییراتی در اندروید ۱۵ است تا کسانی که ترجیح می‌دهند گوشی خود را به صورت افقی نگه دارند را راضی کند.

 

تغییرات صفحه قفل اندروید در اندروید ۱۵

 

*** تغییرات مهم صفحه قفل اندروید در آپدیت جدید

 

همانطور که این فرد اشاره می‌کند، در نسخه خام اندروید ۱۴ شما نمی‌توانید صفحه قفل را بچرخانید. با صفحه نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید وارد حالت افقی شوید، اما نوتیفیکیشن‌ها حدود ۷۰ درصد از صفحه را در این حالت تشکیل می‌دهند که اصلاً خوشایند نیست. عرض هر نوتیفیکیشن کمتر از نصف فضای اختصاص داده شده به هر کدام را اشغال می‌کند. این صفحه علاوه بر اینکه فضای خالی زیادی باقی می‌گذارد، از نظر ظاهری نیز اصلاً زیبا نیست. یک سوم بالایی صفحه از چهار دکمه ویرایش تنظیمات سریع تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

تغییرات صفحه قفل اندروید در اندروید ۱۵

 

با رابط کاربری فعلی صفحه نوتیفیکیشن‌ها در حالت افقی، برای دیدن عناصری که پنهان هستند (مانند نوار تنظیم روشنایی در بالای صفحه، میانبر تنظیمات، میانبر به منوی خاموش کردن، نماد ویرایش تنظیمات سریع و موارد دیگر) باید یک بار انگشت خود را به پایین بکشید.

کاری که گوگل انجام می‌دهد این است که صفحه نوتیفیکیشن‌ها را در حالت افقی تغییر خواهد داد تا از تمام فضای خالی که قبلاً هدر می‌رفت استفاده کند و دیگر عناصر پنهان ذکر شده را پنهان نکند تا در صورت نیاز همیشه قابل مشاهده و در دسترس فوری کاربر باشند. ظاهر جدید چهار دکمه تنظیمات سریع را به صورت ۲ در ۲ نمایش می‌دهد و نوار تنظیم روشنایی همیشه نمایش داده می‌شود.

 

تغییرات صفحه قفل اندروید در اندروید ۱۵

 

نوتیفیکیشن‌های شما، نماد ویرایش تنظیمات سریع، میانبر منوی خاموش کردن، میانبر تنظیمات و موارد دیگر نیز به جای پنهان شدن و نیاز به یک کشیدن پایین انگشت، همیشه روی صفحه نمایش داده می‌شوند. این فعال صنعت می‌گوید ظاهر جدید صفحه قفل اندروید در حالت افقی شبیه به نسخه کوچک شده صفحه قفل تبلت‌های اندرویدی است.

رابط کاربری بهینه‌سازی‌شده برای حالت افقی صفحه قفل هنوز در حال توسعه است و در آن برخی اشکالات جزئی وجود دارد که باید برطرف شوند. اگر دوست دارید از گوشی اندرویدی خود در حالت افقی استفاده کنید، خوشحال خواهید شد که ببینید گوگل تمام مشکلات را برطرف می‌کند و رابط کاربری بهبودیافته نوتیفیکیشن در حالت افقی و صفحه قفل جدید با جهت‌گیری افقی را ارائه می‌دهد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه