کد خبر:281963
پ
اینتل
اینتل تأیید کرد

پردازنده‌های ۶۵ وات نسل ۱۴ در راهند

اینتل گفته است که در اواخر آذر، تراشه‌های نسل ۱۴ جدیدی را با توان ۶۵ وات رونمایی خواهد کرد.

اینتل گفته است که در اواخر آذر، تراشه‌های نسل ۱۴ جدیدی را با توان ۶۵ وات رونمایی خواهد کرد.

 

*** پردازنده‌های ۶۵ وات نسل ۱۴ در راهند

 

به گزارش پژواک، به نقل از پست Wxnod در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، اینتل به‌طور رسمی در کنفرانسی تایید کرده است که تعداد بیشتری از پردازنده‌های رپتور لیک رفرش نسل ۱۴ در راهند. این پردازنده‌ها شامل نسخه‌های جدید تراشه‌های دسکتاپی سری S با توان مصرفی ۶۵ وات و تراشه‌های لپ‌تاپی تحت عنوان HX می‌شود.

اینتل مهر تأیید بر شایعاتی زد که عرضه‌ی نسخه‌های جدید تراشه‌های لپ‌ تاپ و دسکتاپ رپتور لیک رفرش را از حدود یک ماه قبل پیش‌بینی می‌کردند؛ زمانی که مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌های گیمینگ و لیستی از مادربرد هایی که از CPU اینتل نسل ۱۴ استفاده می‌کنند فاش شد.

لپ‌تاپ‌ها شامل نسخه‌های به‌روزشده‌ی لپ‌ تاپ ایسوس ROG Scar 16 و لپ تاپ لنوو Legion 9 و ۷ و ۵ بوده است که به پردازنده‌های i9-14900HX و i7-14700HX و i7-14650HX مجهز هستند.

اینتل از مشخصات فنی پردازنده‌های جدید هیچ اطلاعاتی به اشتراک نگذاشت، اما بر اساس شایعات قبلی، نباید انتظار بهبود عملکرد چشمگیر یا افزایش تعداد هسته‌ها را از آن‌ها داشته باشیم. ممکن است فرکانس‌ هسته‌ها و تعدادشان کمی افزایش یابد، اما تغییر قابل توجهی نخواهد بود.

تیم آبی شایعه‌ی رونمایی از پردازنده‌های رپتور لیک رفرش مخصوص چین را هم تأیید کرد. این تراشه‌ها جانشین‌ پردازنده‌های Core i7-13790F و i5-13490F فعلی اینتل خواهند شد که به بازار چین محدود شده‌اند.

اینتل احتمالاً افزون‌بر پردازنده‌های دسکتاپی ۶۵ واتی رپتور لیک رفرش، تراشه‌های ۳۵ واتی سری T را هم عرضه می‌کند. مدل‌های ۳۵ وات مصرف انرژی بسیار کمی خواهند داشت.

در مورد پردازنده‌ لپ‌تاپی، بسیار محتمل است که سری HX نسل ۱۴ تنها خانواده‌ی متمرکز بر لپ‌تاپ با معماری رپتور لیک رفرش باشد. معماری میتیور لیک نسل بعدی اینتل در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) با تمرکز بر کارایی بیشتر، وارد بازار عمومی خواهد شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه