کد خبر:268672
پ
یوسفی
عضو هیات رئیسه مجلس:

وجود مدیریت‌ها و واگذاری‌های تو در تو در شرکت‌های خودروسازی/ وزارت صنعت، تکلیف سوء مدیریت در خودروسازی‌ها را مشخص کند

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به وجود مدیریت‌ها و واگذاری‌های تو در تو در شرکت های خودروسازی، تاکید کرد، وزارت صنعت باید تکلیف سوء مدیریت در خودروسازی‌ها را مشخص کند.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به وجود مدیریت‌ها و واگذاری‌های تو در تو در شرکت های خودروسازی، تاکید کرد، وزارت صنعت باید تکلیف سوء مدیریت در خودروسازی‌ها را مشخص کند.

 

*** خصوصی‌سازی شرکت‌ها

 

به گزارش پژواک، مجتبی یوسفی درباره خصوصی‌سازی، اظهار داشت:

یکی از موضوعاتی که ما در اقتصاد باید به سمت آن حرکت کنیم خصوصی سازی است، یعنی واگذاری شرکت‌های بزرگی که با منابع بیت المال، پول مردم و پول نفت کشور ساخته شده اند مثل شرکت های پتروشیمی، فولاد و خودروسازی‌ها.

این شرکت‌ها همگی تا دو دهه پیش دولتی بودند و بنا بود بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی که مقرر شد واگذاری اقتصاد به مردم را داشته باشیم خصولتی شدند.

 

وی با بیان اینکه مشکل کار نحوه خصوصی سازی و مکانزیم اجرای آن است، افزود:

خصوصی سازی اتفاق افتاد، اما این واگذاری به افراد با نفوذ رخ داد و آنها توانستند این شرکت‌های مردمی را از آن خود کنند.

بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در سال ۸۴ قرار شد تا دولت از بنگاه داری خارج شود و تنها ۲۰ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز را در اختیار داشته باشد،

بر همین اساس ۱۴ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷.۳۱ درصد از سهام سایپا در دست دولت باقی ماند و مابقی سهام واگذار شد.

در مدیریت آن‌ها هم همین اتفاق افتاد و هم اکنون خودرو سازان هر جا که بخواهند خودرو‌های بی کیفیت با قیمت بالا بدون نظارت تولید می‌کنند جلوی واردات را می‌گیرند و اسم خود را هم تولید

 

*** وزارت صنعت، تکلیف سوء مدیریت در خودروسازی‌ها مشخص کند

 

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه بیان داشت:

هر جا که بحث قیمت گذاری و کیفیت پایین خودروی تولیدی این دو خودروساز می‌رسیم نامشان شرکت خصوصی می‌شود و تحولات ارز روی قیمت خودروهایشان تاثیر می‌گذارد و وقتی قیمت ارز پایین می‌آید می‌گویند مبنای ما قیمت گذاری ارزی نبوده و حتی در برهه ای وقتی دلار بالا رفت گفتند ۴۰ تا ۵۰ درصد قطعات پراید از خارج وارد می‌شود و قیمت خودرویی که جان مردم را در جاده‌ها می‌گیرد به این بهانه بالا برند.

 

یوسفی در ادامه اضافه کرد:

این مدیریت دو گانه یعنی سو مدیریتی که وزارت صمت باید تکلیفش را با آن‌ها مشخص کند.

 

*** وجود مدیریت‌ها و واگذاری‌های تو در تو در شرکت های خودروسازی

 

به گزارش پژواک، عضو هیات رئیسه مجلس در پایان ضمن تائید وجود مدیریت‌ها و واگذاری‌های تو در تو در شرکت های خودروسازی، اظهار داشت:

دستگاهی که باید بر عملکرد آن‌ها نظارت کند سهام دار ایران خودرو و سایپا شده و این یعنی حیات خلوتی درست کرده ایم برای برخی‌ها که مردم، قطعه ساز، متخصصین دانشگاهی ناراضی هستند و عده‌ای به خاطر سو مدیریت پاداش‌های آنچنانی می‌گیرند و هزینه سو مدیریت را از جیب مردم برداشت می‌کنند.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه