کد خبر:263476
پ
واکسن
پژواک گزارش می‌دهد:

تولید واکسن کرونای جدید با کمک فناوری‌ نانو

شرکت اس‌تی فارم در کره جنوبی اقدام به تولید واکسن کرونا با استفاده از نانوذرات لیپیدی کرده است.

شرکت اس‌تی فارم در کره جنوبی اقدام به تولید واکسن کرونا با استفاده از نانوذرات لیپیدی کرده است.

 

*** واکسن کرونا با استفاده از نانوذرات لیپیدی

 

به گزارش پژواک، اس‌تی فارم (ST Pharm) به تازگی شروع به تولید اولین واک‍سن mRNA کووید-۱۹ مبتنی برLNP در کره‌جنوبی کرده است، واکس‍نی که می‌تواند برای پاسخ‌دهی به انواع واریانت‌های ویروس کرونا مناسب باشد.

در تولید این وا‌کسن، اس‌تی فارم قصد دارد از فناوری LNP استفاده کند که در توسعه واکسن mRNA شرکت فایزر و مدرنا استفاده شده‌ است.

این واکس‍ن جدید، علاوه‌بر آنتی‌ژن پروتئین سنبله، باعث تقویت آنتی‌ژن دوم شده و اضافه شدن اپی‌توپ سلول T را نیز در پی دارد، طبق گفته مسئولان این شرکت، این قطعه پپتید می‌تواند پاسخ سلول‌های T ایمنی را افزایش دهد.

اس‌تی فارم انتظار دارد که این واک‍سن با استفاده از پروتئین سنبله به‌عنوان یک آنتی‌ژن منفرد، اثر برتری نسبت به واکسن‌های mRNA موجود داشته باشد و در جلوگیری از موارد ابتلا به جهش‌های مختلف اثربخشی بالایی داشته باشد.

 

در بیانیه‌ این شرکت آمده است:

ما سه ماده نامزد STP۲۱۰۴، STP۲۱۰۸ و TP۲۱۲۰ را با کارایی عالی از ۲۲ ماده اولیه کشف شده انتخاب کرده‌ایم، هنگامی که در مورد گزینه نهایی تصمیم گرفتیم، آزمایش‌های بالینی مرحله ۱ را در این سال آغاز خواهیم کرد.

 

این شرکت در ادامه بیانیه خود یادآور شد:

با استفاده از این فناوری، ما در حال حاضر ۱۶ نوع مختلف محصول را توسعه داده‌ایم، استفاده از غربالگری کتابخانه این مزیت را دارد که برای نامزدهای جدید دارویی بهینه‌سازی شده‌ است، اگرچه CleanCap پلتفرمی است که به‌طور انحصاری برای تولید داروهای mRNA جدید در سراسر جهان استفاده می‌شود، اما به‌دلیل علاقه انفجاری آن تأخیر در تأمین وجود دارد.

 

شایان ذکر است، این شرکت از فناوری ۵′-capping برای توسعه این محصول استفاده کرده است، فناوری که به‌صورت پتنت به ثبت رسیده است، اس‌تی فارم قصد دارد با به حداکثر رساندن مزایای توسعه سریع واک‍سن‌هایmRNA، در نیمه اول سال ۲۰۲۲ درخواست تأیید استفاده اضطراری از آن را ارایه می دهد.

 

*** قابلیت تولید بیش از یک میلیارد دوز واکسن در سال

 

به گزارش پژواک، این شرکت انتظار دارد که فناوری Smartcap آن‌ها در آینده سهم قابل توجهی از بازار را بدست آورد، اس‌تی فارم گفته است که این شرکت می‌تواند لیپیدهای قابل یونیزاسیون و لیپیدهای پلی‌اتیلن گلیکول (PEG) لیپیدی مورد استفاده در LNP را در مقیاس بیش از یک تن، سالانه تولید کند و به این شرکت اجازه می‌دهد تا بیش از یک میلیارد دوز واکسن movna Covid-۱۹ در سال تولید کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه