کد خبر:282228
پ
نورالینک
پژواک گزارش می‌دهد:

نورالینک، استارتاپ ایمپلنت مغزی ایلان ماسک، ۴۳ میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد

نورالینک، استارتاپ متعلق به ایلان ماسک که درزمینه توسعه ایمپلنت مغزی با قابلیت خواندن امواج مغز کار می‌کند، موفق به جذب ۴۳ میلیون دلار سرمایه جدید شده است.

نورالینک، استارتاپ متعلق به ایلان ماسک که درزمینه توسعه ایمپلنت مغزی با قابلیت خواندن امواج مغز کار می‌کند، موفق به جذب ۴۳ میلیون دلار سرمایه جدید شده است.

 

*** جذب سرمایه و ارزش بازار نورالینک

 

به گزارش پژواک، براساس اسناد سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده، میزان جذب سرمایه نورالینک از ۲۸۰ میلیون دلار به ۳۲۳ میلیون دلار در اوایل آگوست رسیده است و ۳۲ سرمایه‌گذار در این زمینه مشارکت داشته‌اند. بیشترین سرمایه‌گذاری به شرکت Founders Fund، شرکت سرمایه‌گذاری «پیتر تیل» مربوط می‌شود.

نورالینک اخیراً اطلاعاتی درباره ارزش بازار خود منتشر نکرده است، بااین‌حال با جذب سرمایه جدید، حالا باید ارزشی بالاتر از گذشته داشته باشد. در گذشته، گزارشی از ارزش بازار ۵ میلیارد دلاری این استارتاپ خبر داده بود.

نورالینک در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و می‌خواهد با یک ایمپلنت مغزی کوچک و باریک دست به کارهای بزرگی بزند. این ایمپلنت یا تراشه از چندین الکترود تشکیل شده است که می‌تواند اطلاعات نورون‌ها را جمع‌آوری کند.

 

تراشه نورالینک

 

در ماه مه، نورالینک موفق به کسب تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای انجام آزمایش‌های بالینی شد. البته پیش از این استارتاپ ایلان ماسک چندین‌بار خواستار دریافت چنین تأییدیه‌ای بود، اما FDA آن‌ها را رد کرده بود.

با وجود دریافت تأییدیه و جذب سرمایه، انتقادهای زیادی به استارتاپ ایلان ماسک وارد می‌شود. یکی از انتقادهای واردشده به نورالینک، محیط کاری سمی این استارتاپ است. همچنین گفته می‌شود که نورالینک برای آزمایش ایمپلنت خود، به میمون‌های زیادی آسیب وارد کرده است.

با وجود این انتقادها، بررسی سازمان‌های دولتی راه به جایی نبرد و مدرکی مبنی بر تغییر شیوه آزمایش‌های نورالینک و آسیب به حیوانات پیدا نشد. بااین‌وجود، قانون‌گذاران در ماه جاری میلادی از سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا خواستند تا درباره تعداد زیاد حیواناتی که در هنگام آزمایش‌ها جان خود را از دست داده‌اند، تحقیق کند. بنابراین احتمالاً نورالینک دوباره ذره‌بین قرار می‌گیرد.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع جهان را اینجا مطالعه کنید

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه