کد خبر:283815
پ
اندروید
پژواک گزارش می‌دهد:

نصب برخی از اپلیکیشن‌ها در اندروید ۱۵ غیرممکن می‌شود

بررسی کدهای نسخه آزمایشی اندروید ۱۵ نشان از پیش‌نیاز جدید برای نصب اپلیکیشن‌ها دارد.

بررسی کدهای نسخه آزمایشی اندروید ۱۵ نشان از پیش‌نیاز جدید برای نصب اپلیکیشن‌ها دارد.

 

*** نصب برخی از اپلیکیشن‌ها در اندروید ۱۵ غیرممکن می‌شود

 

به گزارش پژواک، گوگل با انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۵، نصب برخی اپلیکیشن‌ها را روی این سیستم‌عامل غیرممکن خواهد کرد؛ زیرا پیش‌نیاز جدیدی برای سازگاری برنامه‌ها روی این آپدیت در راه است.

مدت‌ها است که پیش‌نیاز حداقل نسخه‌ی سیستم‌عامل برای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی نسخه‌ی ۶ قرار گرفته و به‌نظر می‌رسد با انتشار اندروید ۱۵، حداقل نسخه‌ای که اپلیکیشن‌ها باید آن را هدف قرار دهند تغییر خواهد کرد.

طبق گزارش اندروید پلیس، کد پیش‌نمایش دومین نسخه‌ی توسعه‌دهنده‌ی اندروید ۱۵ نشان می‌دهد گوگل درحال کار روی پیش‌نیاز جدیدی برای نصب برنامه‌ها است و بدین‌ترتیب فقط اپلیکیشن‌هایی روی این سیستم‌عامل نصب خواهند شد که حداقل نسخه‌ی اندروید را روی ۷٫۱ قرار دهند.

شماره‌ی کیت توسعه‌دهندگان (SDK) نسخه‌ی ۷٫۱ از اندروید ۲۴ است و درمقام‌مقایسه این عدد برای اندروید ۱۵ به ۳۵ خواهد رسید.

ظاهراً بلوک مربوط‌به تغییر حداقل نسخه‌ی موردنیاز برای نصب اپلیکیشن‌ها در اندروید ۱۵ درحال‌حاضر روی این سیستم‌عامل اعمال شده است.

برنامه‌هایی که حداقل پیش‌نیازشان اندروید ۶ است درحال‌حاضر روی اندروید ۱۴ بدون هیچ مشکلی نصب می‌شوند اما نصب این دسته از اپلیکیشن‌ها روی اندروید ۱۵ با مشکل مواجه خواهد شد. درواقع هنگام نصب این نوع برنامه‌ها، پیام خطایی ازطرف Google Play Protect نمایش داده می‌شود و حتی ازطریق ADB نیز امکان نصب آن‌ها وجود نخواهد داشت.

تغییر پیش‌نیاز نصب برنامه‌ها در اندروید ۱۵ احتمالاً روی طیف گسترده‌ای از کاربران این سیستم‌عامل تأثیر نخواهد داشت زیرا درحال حاضر سهم اندروید ۶ در بازار اندروید بسیار پایین است.

در هر صورت برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان باید با به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های خود، حداقل نسخه‌ی موردنیاز برای نصب را به اندروید ۷٫۱ ارتقاء دهند تا جلوی بروز مشکلات احتمالی را هنگام نصب روی اندروید ۱۵ بگیرند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه