کد خبر:280967
پ
تسلا
پژواک گزارش می‌دهد:

نسخه جدید تسلا مدل ۳ از راه رسید/ طراحی جدید، شعاع حرکتی بیشتر و درگ فوق‌العاده پایین + عکس

نسخه جدید تسلا مدل ۳ پس از ۶ سال به میدان آمد. نه فقط طراحی جدید، بلکه ارتقای عملکرد و شعاع حرکتی مشخصه‌های دیگر فیس لیفت Model 3 هستند.

نسخه جدید تسلا مدل ۳ پس از ۶ سال به میدان آمد. نه فقط طراحی جدید، بلکه ارتقای عملکرد و شعاع حرکتی مشخصه‌های دیگر فیس لیفت Model 3 هستند.

 

*** نسخه جدید تسلا مدل ۳ 

 

به گزارش پژواک، تسلا مدل ۳، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی دنیا که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به عرضه رسید، حالا در اواسط ۲۰۲۳ با افزایش روافزون تنوع بازار الکتریکی نیازمند به‌روزسانی بود. تسلا هم نسخه جدید مدل ۳ را در دست توسعه داشت که داخل این شرکت با اسم رمز پراجکت هایلند شناخته می‌شد و طی چند وقت اخیر تصاویر و اطلاعات مختلفی از آن به بیرون درز پیدا کرد. این خودروساز آمریکایی بالاخره نسخه به‌روزرسانی شده این سدان الکتریکی با چهره جدید، شعاع حرکتی بیشتر و امکانات تازه در کابین را به‌نمایش گذاشته است.

 

نمای جلو نسخه جدید فیس لیفت تسلا مدل 3

 

*** معرفی تسلا مدل ۳ نسخه جدید

 

تسلا مدل ۳ فیس لیفت با تغییراتی محسوس در طراحی نمای جلو و عقب همراه است. در نمای جلو این سدان برقی محفظه متفاوت برای چراغ‌ها و دی لایت‌های جدید با گرافیک خاص را مشاهده می‌کنیم. همچنین قسمت پایین چراغ‌ها پیش‌تر خطی خمیده‌تر داشت، اما حالا خطی برجسته در آن قرار گرفته است که به گلگیرها می‌رسد. در ناحیه عقب هم چراغ‌های بازطراحی‌شده خودنمایی می‌کنند که فضای خالی میان آن‌ها شکلی شبیه به حرف C به آن‌ها داده است. در پیروی از ترند این روزهای استایلینگ خودرو، بین این چراغ‌ها به‌جای لوگو این خودروساز آمریکایی، نوشته «TESLA» نقش بسته است.

 

 

فرم کلی بدنه این محصول تسلا کماکان نسبت به نسخه قبلی دست‌نخورده مانده و این کم و بیش برای ابعاد بدنه آن هم صدق می‌کند. ابعاد این خودرو به این صورت اعلام شده است: ۴۷۲۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۳ میلی‌متر عرض، ۱۴۴۱ میلی‌متر ارتفاع و ۲۸۷۵ میلی‌متر فاصله بین دو محور. این یعنی طول آن ۲۶ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است و ارتفاع و ارتفاع کف بدنه آن نسبت سطح زمین هر دو ۲ میلی‌متر کاهش داشته‌اند.

 

نمای جلو نسخه جدید فیس لیفت تسلا مدل 3

 

*** شعاع حرکتی، درگ و مصرف انرژی Model 3 جدید

 

وارد حوزه فنی هم که می‌شویم، تسلا مدل ۳ نسخه جدید کماکان حرف برای گفتن دارد. بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته، نسخه دیفرانسیل عقب این سدان آمریکایی با رینگ‌های ۱۸ اینچی می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۵۵۴ کیلومتر را طی کند و شعاع حرکتی نسخه LR آن حتی به ۶۷۸ کیلومتر می‌رسد. در گذشته نسخه‌های دیفرانسیل عقب و LR به‌ترتیب توانایی پیمایش ۴۹۰ و ۶۰۱ کیلومتر با یک بار شارژ را داشتند و این نشان‌دهنده افزایشی ۱۱ تا ۱۲ درصدی در شعاع حرکتی این خودرو است.

 

چراغ جلو فیس لیفت Model 3

 

البته نسخه دیفرانسیل عقب سدان تسلا در صورتی که سوار بر رینگ‌های ۱۹ اینچی باشد، با یک بار شارژ مسافت ۵۱۳ کیلومتر را طی می‌کند. نسخه LR هم با این رینگ‌ها کمتر از ۶۳۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد. با وجود افزایش شعاع حرکتی، خبری از ارتقای عملکرد نیست؛ مدل ۳ جدید با سیستم دیفرانسیل عقب به ۶٫۱ ثانیه زمان برای شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد، در حالی که نسخه دو دیفرانسیل LR آن ظرف ۴٫۴ ثانیه به این سرعت دست پیدا می‌کند.

 

نمای عقب فیس لیفت Model 3

 

بنا به اطلاعات رسمی منتشر شده، مدل ۳ دیفرانسیل عقبِ و LR به‌ترتیب در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۳٫۲ کیلووات ساعت و ۱۴ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی مصرف می‌کنند.

نکته فنی مهم دیگر نسخه جدید تسلا مدل ۳ رکورد جدیدی است که ظاهراً در زمینه درگ ثبت کرده. به‌نقل از منابع، این خودرو جدید با ضریب درگ ۰٫۲۱۹ کمترین درگ بین همه محصولات تسلا را دارد و عملکرد آن در حوزه آیرودینامیک بهتر از هر خودرو دیگری از این شرکت آمریکایی است. این در حالی است که تسلا در گذشته رسماً اعلام کرده بود تسلا مدل S، سدان دیگر آن ضریب درگ ۰٫۲۰۸ دارد و در تبلیغ این خودرو روی همین نکته تمرکز کرده بود. به‌هر حال، باید منتظر شفاف‌سازی خود تسلا در این زمینه بود.

 

کابین نسخه جدید فیس لیفت تسلا مدل 3

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** امکانات جدید تسلا مدل ۳ فیس لیفت

 

تسلا برای کابین نسخه فیس لیفت سدان خود امکانات و تجهیزات رفاهی بیشتری را نسبت به گذشته تدارک دیده است. وسط داشبورد این خودرو نمایشگر ۱۵.۴ اینچی سیستم مولتی‌مدیا جا دارد که هرچند اندازه آن تغییری نکرده، با حاشیه‌های باریک‌تر بخش قابل استفاده آن گسترده‌تر شده است. یک نمایشگر جدید ۸ اینچی هم در ردیف عقب دیده می‌شود که امکان کنترل سیستم‌های تهویه و اطلاعات و سرگرمی یا همان مولتی‌مدیا از طریق آن وجود دارد.

 

نمایشگر ردیف عقب فیس لیفت Model 3

 

حتی نسخه LR با سیستم صوتیِ مجهز به ۱۷ اسپیکر، ۲ ساب‌ووفر و ۲ امپلیفایر عرضه می‌شود، در صورتی که پیش از این سیستم صوتی ۱۴ اسپیکر داشت. نسخه دیفرانسیل عقب از ۹ اسپیکر، ۱ ساب‌ووفر و ۲ امپلیفایر بهره می‌برد و در ضمن، تسلا میکروفون جدیدی را در نظر گرفته است که به‌واسطه آن کیفیت تماس بهتر از قبل خواهد شد.

 

 

در مدل ۳ جدید به‌جای دسته‌های قبلی که متصل به ستون فرمان بودند، کنترل‌های لمسی و فیزیکی روی فرمان قرار دارند. ضمن اینکه با استفاده از شیشه آکوستیک و مواد مانع نفوذ صدا، سر و صدای کمتری در کابین به گوش می‌رسد. به این‌ها باید نورپردازی محیطی جدید را هم اضافه کنید که کل فضای داخلی را در بر می‌گیرد.

 

نمای جلو نسخه جدید فیس لیفت تسلا مدل 3

 

*** تاریخ عرضه مدل ۳ جدید

 

به گزارش پژواک، تسلا نسخه جدید سدان مدل ۳ را در اواخر اکتبر پیش رو (مهر تا آبان) به خریداران در اروپا و خاورمیانه تحویل می‌دهد. انتظار می‌رود که این شرکت در آینده نزدیک جزئیات مربوط به عرضه این خودرو در منطقه آمریکای شمالی را هم رسماً به‌اشتراک بگذارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه