کد خبر:280113
پ
هوش مصنوعی
پژواک گزارش می‌دهد:

معرفی روبات‌های دستیار انسانی با بهره گیری از هوش مصنوعی

تیمی از محققان موفق به طراحی روبات‌های همراه با هوش مصنوعی شده اند که می‌توانند در آینده به عنوان همدم و دستیار انسان عمل کرده و به کاهش تنهایی افراد منزوی کمک کنند.

تیمی از محققان موفق به طراحی روبات‌های همراه با هوش مصنوعی شده اند که می‌توانند در آینده به عنوان همدم و دستیار انسان عمل کرده و به کاهش تنهایی افراد منزوی کمک کنند.

 

*** روبات‌های دستیار انسانی

 

به گزارش پژواک، تیمی مشترک از محققان دانشگاه های کورنل، دوک و دانشگاه اوکلند نیوزلند با تلفیق هوش مصنوعی و فناوری روباتیک توانستند نوعی روبات طراحی کنند که نقش دستیار و همدم را ایفا می کند.

این محققان دریافتند: تعداد آمریکایی هایی که هیچ دوست صمیمی ندارند از سال ۱۹۹۰ میلادی چهار برابر شده است و این موضوع نشان دهنده وجود بحرانی جدی در حوزه روابط اجتماعی و انزوای فردی است.

دکتر مورالی دورایسوامی، استاد روانپزشکی و سالمندان دانشگاه دوک در این رابطه گفت: در حال حاضر، همه شواهد نشان می ‌دهند که بهترین راه ‌حل برای حل بحران تنهایی، وجود یک دوست واقعی است. اما تا زمانی که جامعه ارتباط اجتماعی و مراقبت از سالمندان را در اولویت قرار دهد، ربات ها راه حلی برای میلیون ها انسان منزوی هستند که امکان پیدا کردن دوست جدیدی ندارند.

دانشمندان همچنین خاطرنشان کردند: تحقیقات آن ها نشان می دهد که روبات ها می توانند استرس و تنهایی را کاهش داده و به افراد مسن کمک کنند تا سالم و فعال بمانند. در حقیقت استفاده از این روبات ها نیاز به بستری شدن و سکونت در خانه های سالمندان را نیز کاهش داده و به این معنی است که بسیاری از سالمندان می توانند در خانه های خود بمانند.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** هدف این پروژه چیست؟

 

به گزارش پژواک، این تحقیق همچنین روش جدیدی را برای اندازه گیری این که آیا روبات همراه واقعاً به یک فرد کمک می کند یا خیر پیشنهاد می کند. هدف اصلی پروژه فوق این است که یک روبات بتواند زمانی که فردی قادر به یافتن همنشینی انسانی نباشد، از وی پشتیبانی و مراقبت کرده و نقش همدم را برای آن فرد ایفا کند.
دکتر الیزابت برادبنت، استاد پزشکی روانشناسی در دانشگاه اوکلند، در این رابطه گفت: هوش مصنوعی فرصت های هیجان انگیزی را برای دادن مهارت های بیشتر به روبات های همراه برای ایجاد ارتباط اجتماعی ارائه می دهد. اما ما باید مراقب باشیم که قوانینی را ایجاد کنیم تا از اخلاقی و قابل اعتماد بودن آنها اطمینان حاصل شود.

شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Science Robotics منتشر شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه