کد خبر:283964
پ
اینستاگرام
پژواک گزارش می‌دهد:

محتواهای هوش مصنوعی در اینستاگرام برچسب ویژه دریافت می‌کنند

متا در حال گسترش الزامات برچسب‌گذاری محتواهای هوش مصنوعی در اینستاگرام، فیسبوک و تردز است.

متا در حال گسترش الزامات برچسب‌گذاری محتواهای هوش مصنوعی در اینستاگرام، فیسبوک و تردز است.

 

*** حمایت اینستاگرام از محتواهای هوش مصنوعی 

 

به گزارش پژواک، براساس تصمیم هیئت نظارت متا، این شرکت باید با به‌روزرسانی برخی اصول خود به کاربران اطلاع دهد که محتوای مورد نظر توسط هوش مصنوعی ساخته شده است یا نه. متا برای اینکه‌ کاربران بتوانند محتواهای ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهند، شروع به برچسب‌گذاری آن‌ها خواهد کرد.

برچسب‌های جدید متا تا ماه می (اردیبهشت و خرداد) در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و تردز نمایش داده خواهند شد. خط‌ مشی جدید متا، در ابتدا بسیار محدود خواهد بود؛ اما به‌مرور ویدئوها و محتواهای صوتی و تصویری بیشتری برچسب مخصوص را دریافت خواهند کرد.

اینکه کدام محتواهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی متا باید برچسب هوش مصنوعی را دریافت کنند، به دو صورت مشخص خواهد شد: ۱. خود کاربران استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را تأیید کنند؛ ۲. متا از «سیستم تشخیص تصاویر بر اساس استاندارهای صنعت هوش مصنوعی» بهره ببرد. متا هنوز جزئیات این سیستم را اعلام نکرده است.

خط‌ مشی‌ قدیمی متا، از پخش ویدئوهایی که با ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده‌ بودند، جلوگیری می‌کرد؛ اما این فقط شامل ویدئوهایی می‌شد که به تحریف گفته‌های یک فرد پرداخته بودند. سیاست جدید متا طیف گسترده‌تری از محتواهای هوش مصنوعی را شامل می‌شود.

متا می‌گوید: «در چهار سال گذشته، ابزارهای هوش مصنوعی فراوانی برای تولید صدا و تصاویر نزدیک‌ به واقعیت ارائه شده‌اند و هنوز هم این فناوری به‌سرعت درحال پیشرفت است. نظارت‌ بر ویدئوهایی که با کمک فناوری دیپ‌فیک ساخته‌شده‌اند، اهمیت زیادی دارد.»

متا از ماه جولای (خرداد و تیر) محتواهای تولید‌شده توسط هوش مصنوعی که اصول اجتماعی را نقض نمی‌کند، حذف نخواهد کرد؛ اما همچنان مطالبی که حاوی قلدری و آزار و اذیت هستند، بدون در نظر گرفتن اینکه توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند یا نه، حذف خواهند شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه