کد خبر:283595
پ
لپ تاپ
پژواک گزارش می‌دهد:

لنوو لپ‌تاپ ۱۶ اینچ با پردازنده پرقدرت Core Ultra 9 عرضه می‌کند

لنوو قصد دارد به‌زودی مدل جدید لپ‌تاپ Xiaoxin Pro AI را با پردازنده‌ی پرقدرت Core Ultra 9 معرفی کند.

لنوو قصد دارد به‌زودی مدل جدید لپ‌تاپ Xiaoxin Pro AI را با پردازنده‌ی پرقدرت Core Ultra 9 معرفی کند.

 

*** لنوو لپ‌تاپ ۱۶ اینچ با پردازنده پرقدرت Core Ultra 9 

 

به گزارش پژواک، بنابر پست جدید لنوو در ویبو، این شرکت قصد دارد نسخه‌ی جدیدی از نوت بوک Xiaoxin Pro 16 2024 خود را با پردازنده‌ اینتل Core Ultra 9-185H در چین عرضه کند. سری لپ‌تاپ‌های Xiaoxin Pro AI در دسامبر ۲۰۲۳ ( آذر و دی ۱۴۰۲) با پردازنده‌ی Ultra 5 و Ultra 7 معرفی شده بودند.

با رونمایی پردازنده‌های سری Core Ultra اینتل، بسیاری از برندها از سری جدید لپ تاپ‌های باریک خود با تمرکز ویژه بر ویژگی‌های هوش مصنوعی رونمایی کردند. پردازنده‌های Core Ultra بر اساس لیتوگرافی Intel 4 (کلاس ۷ نانومتری) و سیستم پکیجینگ سه‌بعدی Foveros طراحی و تولید شده‌اند.

پردازنده‌های Core Ultra دارای واحد پردازش عصبی (NPU) هستند که به ادعای اینتل می‌تواند عملکرد هوش مصنوعی را به‌میزان چشمگیری بهبود بخشد. پردازنده‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی Intel 4 درمقایسه‌با Intel 7 تا ۲۰ درصد عملکرد بهتری دارند و ۱۵ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

 

اولترا بوک لنوو Xiaoxim Pro ai 2024  روی میز و مردی درحال تدوین ویدیو با آن

 

از دیگر ویژگی‌های سری لپ تاپ‌ Xiaoxin Pro AI لنوو که احتمالاً در جدیدترین نسخه تکرار خواهند شد، می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی ۲٫۵K، نسبت‌ تصویر ۱۶:۱۰، شدت روشنایی ۳۵۰ نیت با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی RGB و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد.

لپ تاپ لنوو سری شیائوشین پرو از سیستم خنک‌کننده‌ی Fengshen (شامل لوله‌های حرارتی سه و خروجی چندجهته و فن‌هایی با سطح نویز ۱۷ دسی‌بل) استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ نه‌تنها از گرافیک سری Arc اینتل بهره می‌برد بلکه گواهی Evo این شرکت را نیز کسب کرده است.

 

دو اولترا بوک لنوو Xiaoxim Pro ai 2024 از نمای جلو و پشت

 

لپ‌تاپ‌های سری شیائوشین پرو حداکثر تا ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD M.2 دارند و به یک اسلات PCIe 4.0 برای افرادی که نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیشتر هستند، مجهزند.

جدیدترین لپ‌تاپ شیائوشین پرو لنوو احتمالاً از باتری ۸۴ وات‌ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند با هر بار شارژ حدود ۲۵ ساعت ویدیو آفلاین پخش کند و تا ۱۰ ساعت در استفاده‌های روزمره، کاربر را همراهی کند.

با توجه به نام AI در کنار Xiaoxin Pro، لنوو بسیاری از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در این سری از لپ تاپ‌ها ارائه خواهد کرد.

قیمت لپ تاپ جدید Xiaoxin Pro 16 2024 با پردازنده‌ی Core Ultra 9 بدون شک بالاتر از نسخه‌های قبل از خود با ۸۱۹ دلار در مدل پایه و ۸۴۷ دلار در مدل Core Ultra 7 خواهد بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه