کد خبر:280830
پ
لنز
پژواک گزارش می‌دهد:

لنز چشمی هوشمند با اشک شارژ می‌شود

محققان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور باتری به ضخامت یک میکرومتر ابداع کرده اند که می تواند انرژی مورد نیاز لنزهای چشمی را تامین کند و آن را با اشک چشم شارژ کرد.

محققان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور باتری به ضخامت یک میکرومتر ابداع کرده اند که می تواند انرژی مورد نیاز لنزهای چشمی را تامین کند و آن را با اشک چشم شارژ کرد.

 

*** لنزی که با اشک شارژ می‌شود

 

به گزارش پژواک، به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، لنزهای تماسی از مدت ها قبل برای اصلاح بینایی مورد استفاده هستند. شرکت ها با پیشرفت فناوری سعی دارند لنزها را هوشمندتر بسازند و به دستگاه هایی مانند موبایل متصل کنند تا اطلاعات را در فاصله نزدیک از چشم کاربر نمایش دهند.

پیش از این، اخباری درباره به کارگیری نمایشگرهای واقعیت افزوده روی لنزهای تماسی هوشمند منتشر شده بود. این دستگاه ها از باتری هایی بسیار نازک با سیم پیچ های القایی و سیم هایی از جنس فلزاتی استفاده می کنند که برای چشمان کاربر خطراتی در پی دارد.

اکنون گروهی از محققان به رهبری «لی سئوک وو» استادیار دانشکده مهندسی الکتریک و الکترونیک دانشگاه فناوری نانیانگ باتری ابداع کرده اند که از هر نوع فلزی استفاده می کند.

باتری مذکور از مواد زیست تجزیه پذیر ساخته شده و پوششی از جنس گلوکز دارد. این پوشش با یون های سدیم و کلراید در آب داخل باتری واکنش نشان می دهد و در نتیجه مانند مداری برای تولید برق عمل می کند. از آنجا که یون های سدیم و کلراید در اشک چشم نیز وجود دارند، لنزها را می توان با چشمان کاربر شارژ کرد.

از آنجا که ضخامت باتری کمتر از یک میلیمتر است است میزان انرژی قابل ذخیره در آن سوال برانگیز بوده است. برای تست این اختراع محققان از یک چشم شبیه سازی استفاده کردند.

آزمایش آنها نشان داد باتری می تواند جریانی معادل ۴۵ میکروآمپر و حداکثر قدرت ۲۰۱ میکرووات تولید کند. این میزان برق برای فعالسازی دستگاه برای یک روز کافی است.

در این حالت شارژ باتری با کمک اشک چشم انجام می شود. هنگامیکه باتری در محلول شبیه سازی شده اشک چشم نگهداری شد، عمر شارژ آن به ازای هر ۱۲ ساعت مصرف، یک ساعت افزایش می یافت. هنگامیکه باتری مورد استفاده نیست، می توان باتری را در یک محلول نمکی نگهداری کرد که حاوی مقدار زیادی یون های گلوکز، پتاسیم و سدیم است تا شارژ شود.

محققان همچنین متوجه شدند هر باتری می تواند ۲۰۰ چرخه شارژ را پشت سر بگذارد.

آنها مشغول افزایش مقدار جریان الکتریکی باتری هستند که می تواند تخلیه شود و تصمیم دارند با شرکت های سازنده لنز ارتباط برقرار کنندو محصول را به بازار بفرستند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه