کد خبر:259220
پ
خودرو
پژواک گزارش می‌دهد:

طراحی سامانه هوشمند تماس اضطراری در تصادفات جاده‌ای

سامانه هوشمند تماس اضطراری برای اعلام تصادفات جاده‌ای با همکاری مشترک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و یک شرکت خودروسازی طراحی شد.

سامانه هوشمند تماس اضطراری برای اعلام تصادفات جاده‌ای با همکاری مشترک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و یک شرکت خودروسازی طراحی شد.

 

*** طراحی سامانه هوشمند تماس اضطراری در تصادفات جاده‌ای 

 

به گزارش پژواک، سامانه هوشمند تماس اضطراری برای اعلام تصادفات جاده‌ای با همکاری مشترک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و یک شرکت خودروسازی طراحی شد.

این همکاری فناورانه در توسعه س‍امانه تماس اضطراری، دومین عامل مرگ و میر در کشور را کاهش می‌دهد.

مرگ سالانه ۱۸ هزار نفر در کشور براثر تصادفات جاده‌ای، رخداد سالی ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی در کشور و کسب رتبه ۳۸ جهانی در ثبت آمار مرگ و میر ناشی از این حوادث همگی دست به دست هم داد تا دستگاه‌های متولی به فکر استفاده از فناوری‌های نوین بیفتند و تا این آمارها را کاهش دهند.

 

*** هدف از طراحی سامانه هوشمند تماس اضطراری

 

به گزارش پژواک، همین هدف نیز یک همکاری مشترک میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل ‌و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یک شرکت خودروسازی شکل داد تا سامانه تماس اضطراری در کشور توسعه یابد.

سیستمی که در هنگام تصادفات جاده‌ای یا وقوع شرایط اضطراری یک پیامک به صورت خودکار یا دستی به نزدیک‌ترین مرکز پیام یا اورژانس ارسال می‌کند.

این سامانه پس از تصادف با فشار دادن یک دکمه به صورت دستی توسط سرنشینان خودرو یا به طور خودکار از طریق فعال‌سازی سنسورهای درون خودرو، شروع به کار می‌کند. پس از ارسال پیام به نزدیک ترین مرکز خدمات اضطراری، این مراکز وارد عمل می‌شوند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

این همکاری مشترک قرار است به نصب س‍امانه تماس اضطراری در خودروهای تولیدی این شرکت خودروسازی به عنوان خدمات پس از فروش و به صورت انتخابی منجر شود.

این کار به ارتقای امنیت سفرهای درون شهری و برون شهری کمک می‌کند و تلفات تصادفات جاده‌ای را کاهش خواهد داد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه