کد خبر:257297
پ
نشست اقتصادی دولت
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

ضرورت ارتقای فناوری و کیفیت تولید داخلی، شفاف‌سازی و واقعی کردن نرخ خودرو

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور، بر ضرورت ارتقای فناوری و کیفیت تولید داخلی، شفاف‌سازی و واقعی کردن نرخ خودرو تأکید شد.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور، بر ضرورت ارتقای فناوری و کیفیت تولید داخلی، شفاف‌سازی و واقعی کردن نرخ خودرو تأکید شد.

 

*** وضعیت صنعت خودروسازی

 

به گزارش پژواک، در این جلسه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت صنعت خودروسازی و نقش مهم آن در ایجاد اشتغال، گزارشی ارائه داد که براساس آن روند تولید خودرو در نیمه دوم سال ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ افزایشی بوده است.

 

*** تاثیر  وزارت صنعت در مدیریت نرخ خودرو در بازار

 

حسین مدرس خیابانی در زمینه تاثیر این وزارتخانه در مدیریت قیمت در بازار خودرو و مقابله با رانت جویی گزارشی داد و رئیس جمهور نیز در این خصوص علاوه بر لزوم تقویت و رشد تولید خودرو در داخل کشور بر ارتقا فناوری و کیفیت تولید داخل و همچنین شفاف سازی و واقعی کردن نرخ خودرو تاکید کرد.

 

*** جایگزین کردن خودروهای جدید به جای خودروهای فرسوده

 

لزوم هماهنگ کردن سیاست تولید و فروش خودرو با ملاحظات زیست محیطی از طریق جایگزین کردن خودروهای جدید به جای خودروهای فرسوده از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود.

 

*** دستور روحانی برای رسیدگی سریع به افزایش قیمت خودرو

 

به گزارش پژواک، رئیس جمهور چندی پیش در درگفتگو با  وزیر اسبق  صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت:

باید همه بخش ها و دستگاه های مسئول تلاش کنند تا با کنترل قیمت‌ کالاهای مورد نیاز مردم ،آنان در مضیقه قرار نگرفته و دچار مشکل نشوند.

‏‎رئیس جمهور رسیدگی فوری به موضوع افزایش قیمت خودرو را بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به این که تا کنون ۲ بار در جلسات ستاد اقتصادی دولت این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر ضرورت نظارت و کنترل دقیق بر قیمت خودرو تاکید شده دستور داد افزایش قیمت خودرو به این شکل خلاف مصوبه ستاد اقتصادی دولت بوده و قابل پذیرش نیست و وزارت صمت موظف است سریعا برای کنترل این موضوع ورودکرده و با هرگونه اقدام متخلفانه در افزایش قیمت خورد مقابله نماید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه