کد خبر:277628
پ
شیائومی 
پژواک گزارش می‌دهد:

شیائومی قصد عرضه ربات‌های جدید سگ و انسان‌نمای خود را دارد

رقابت در زمینه رباتیک همواره شدید است و شرکت‌های فناوری متعددی برای پیشرفت بخش تحقیق و توسعه خود با هم رقابت می‌کنند.

رقابت در زمینه رباتیک همواره شدید است و شرکت‌های فناوری متعددی برای پیشرفت بخش تحقیق و توسعه خود با هم رقابت می‌کنند.

 

 

*** ربات‌های جدید سگ و انسان‌نمای شیائومی 

 

به گزارش پژواک، شیائومی یکی از این شرکت‌ها بوده و قرار است در MWC 2023 با نمایش سگ رباتی چهار‌پای خود، CyberDog و ربات انسان‌نمایش، CyberOne، صحنه را برای خود کند. MWC قرار است در ۲۷ فوریه ۲۰۲۳ برگزار شود.

در حالی که این ربات‌ها جدید نیستند (CyberDog در سال ۲۰۲۱ و CyberOne در سال قبل معرفی شدند) ممکن است به زودی در بازار بین المللی در دسترس قرار بگیرند.

ربات CyberOne به ماژول دید عمقی Mi-Sense مجهز شده و با الگوریتم تعامل هوش مصنوعی ترکیب شده است که به آن توانایی درک فضای سه بعدی و تشخیص افراد، حرکات و عبارات را می‌دهد. CyberOne با یک موتور تشخیص معنایی محیط (MiAI) توسعه یافته و با یک موتور شناسایی احساسات صوتی (MiAI) می‌تواند ۸۵ نوع صدای محیطی و ۴۵ طبقه‌بندی از احساسات انسانی را تشخیص دهد. واحدهای پردازش آن، همراه با یک ماژول OLED منحنی، امکان نمایش اطلاعات تعاملی را فراهم می‌کند.

همچنین Cyberdog، با پلتفرم Jetson Xavier NX NVIDIA و مجهز به ۱۱ حسگر داخلی، بسیار کوچکتر از چهارپای Boston Dynamics است و تقریباً ۱۵۴۰ دلار قیمت دارد. در زمان راه اندازی، CyberDog را می‌توان به سه روش کنترل کرد، از طریق برنامه تلفن همراه، کنترل صوتی و کنترل از راه دور که به طور جداگانه فروخته می‌شود.

 

 

شیائومی قصد دارد ۱۰۰۰ عدد از این ربات‌ها را عرضه کند که به میزان قابل توجهی کمتر از سیستم پیشرفته Spot است. توجه داشته باشید که عملکرد و در دسترس بودن محدود این ربات‌ها نشان می‌دهد که این شرکت هنوز در تلاش برای قرار دادن Cyberdog یا CyberOne در هر خانه نیست.

در عوض، تمرکز شیائومی بر روی ساخت سخت افزار برای پلتفرم NVIDIA و راهی مقرون به صرفه برای یادگیری برنامه نویسی است و نمونه اولیه ربات‌ها را برای افراد فراهم می‌کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه