کد خبر:281385
پ
شیائومی
پژواک گزارش می‌دهد:

شیائومی با ورود به بازار خودرو، برای تسلا خط‌و‌نشان می‌کشد

بر اساس جدیدترین اطلاعات فاش‌شده، شیائومی می‌خواهد خودروی برقی‌اش را در دو مدل متفاوت روانه‌ی بازار کند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات فاش‌شده، شیائومی می‌خواهد خودروی برقی‌اش را در دو مدل متفاوت روانه‌ی بازار کند.

 

*** برنامه‌های خودرویی شیائومی 

 

به گزارش پژواک، اولین خودروی برقی شیائومی قرار است در دو نسخه از راه برسد: مدل معمولی و مدل ویژه با دامنه‌ی حرکتی بیشتر (و احتمالاً موتور هیبریدی). بر اساس ادعای Pandaily، یک مدل از خودروی شیائومی صرفاً مبتنی‌بر باتری خواهد بود و مدل دیگر با روی‌آوردن‌ به طراحی هیبریدی، دامنه‌ی حرکتی گسترده‌تر ارائه خواهد داد.

شیائومی، برند سرشناس بازار گوشی، در حال استخدام مهندسان زیادی در چین است تا بتواند دامنه‌ی حرکتی خودروی خود را افزایش دهد. طبق گزارش‌ها، مدل پایه از باتری ۴۰۰ ولتی و مدل دوم از باتری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد.

مدل ویژه‌ی خودروی شیائومی از رنج اکستندر ۱٫۵ لیتری برقی و باتری بزرگ بهره خواهد برد. رنج اکستندر برقی، موتوری بنزینی است که دامنه‌ی حرکتی خودروهای برقی را ازطریق شارژکردن باتری، افزایش می‌دهد. با این اوصاف تصمیم شیائومی منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا با افزایش دامنه‌‌ی حرکتی خودروی برقی، مخاطبان بیشتری به خرید آن علاقه پیدا می‌کنند.

اولین خودروی برقی شیائومی، طراحی کوپه خواهد داشت که بین نسل جدید طرفداران بسیاری دارد. خودروی شیائومی بدنه‌ی نسبتاً کوچک با ارتفاع کم و بخش جلوییِ کشیده دارد و در بین خودروهای سدان فست‌بک قرار می‌گیرد. این مشخصات باعث می‌شوند خودروی موردبحث ظاهر اسپرت داشته باشد.

نام خودروی شیائومی اخیراً در دیتابیس انجمن Bluetooth SIG دیده شده است. گفته می‌شود این خودرو از پردازنده Snapdragon 8295 کوالکام استفاده می‌کند و همچنین از بلوتوث ۵٫۲، قابلیت USB Media و CarPlay اپل پشتیبانی می‌کند.

شیائومی از زمان اعلام رسمی ورودش به صنعت خودروسازی پیشرفت مطلوبی در این حوزه داشته است. تولید انبوه نخستین خودروی برقی شیائومی احتمالاً در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. این خودرو هم‌اکنون در مرحله‌ی تولید آزمایشی قرار دارد و هر هفته ۵۰ دستگاه از آن تولید می‌شود.

قیمت خودرو شیائومی MS11 بین ۲۶۰ تا ۳۵۰ هزار یوان (معادل ۳۶ تا ۴۹ هزار دلار) خواهد بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه