کد خبر:281114
پ
آپشن اشتراکی بی‌ام‌و
پژواک گزارش می‌دهد:

شکست زودهنگام آپشن اشتراکی بی‌ام‌و

آپشن اشتراکی ب ام و که در آن باید با پرداخت مبلغ ماهانه گرمکن صندلی را فعال کرد، به‌دلیل عدم استقبال مشتریان با شکست روبه‌رو شد.

آپشن اشتراکی ب ام و که در آن باید با پرداخت مبلغ ماهانه گرمکن صندلی را فعال کرد، به‌دلیل عدم استقبال مشتریان با شکست روبه‌رو شد.

 

*** شکست ایده جدید بی‌ام‌و

 

به گزارش پژواک، آپشن اشتراکی ایده جدیدی است که برخی خودروسازان آن را دنبال می‌کنند. در این ایده مشتریان برای استفاده از برخی تجهیزات و امکانات معین، باید حق اشتراک مربوطه را به کمپانی بپردازند. در غیر این صورت، تجهیزات مذکور غیرفعال باقی می‌مانند و راننده نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند. این ایده از همان بدو تولد با انتقادهای زیادی روبه‌رو بوده است و تعداد مخالفان آن کم نیست. حالا خبر می‌رسد ب ام و به‌عنوان یکی از پیشگامان ایده آپشن‌های اشتراکی با شکست روبه‌رو شده و نتوانسته است از این ایده آن‌طور که باید بهره‌برداری کند.

«پیتر نوتا»، یکی از اعضای دپارتمان فروش و بازاریابی ب ام و در مصاحبه خود با نشریه اتوکار انگلستان به این موضوع اذعان کرده است. وی افزوده ب ام و دیگر برنامه‌ای برای فعال‌سازی آپشن گرمکن صندلی پس از خروج خودروها از خط تولید کارخانه ندارد. وی دلیل این امر را عدم استقبال مناسب از سوی مشتریان اعلام کرده است. از دید آقای نوتا، ایده آپشن‌های اشتراکی برای مشتریان بار مثبتی ندارد و آن‌ها فکر می‌کنند برای امکانات موجود مبلغی ۲ برابری پرداخت می‌کنند.

 

آپشن اشتراکی

 

با وجود این، ب ام و فعلاً قصد ندارد ایده آپشن‌های اشتراکی را به‌طور کامل رها کند. این کمپانی در آینده بیشتر روی امکانات نرم‌افزاری و خدمات اشتراکی تمرکز خواهد کرد. این نوع قابلیت‌ها با استقبال بیشتری از سوی مشتریان روبه‌رو هستند و می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. سیستم‌های کمک راننده و دستیار پارک برخی از این موارد به شمار می‌روند.

ب ام و آپشن اشتراکی گرمکن صندلی را سال قبل عرضه کرد. این ایده در ایالات‌متحده به‌هیچ‌وجه با موفقیت روبه‌رو نشد، زیرا مشتریان آمریکایی حاضر نبودند مبلغی اضافی را برای فعال‌سازی آپشن موجود پرداخت کنند.

آپشن اشتراکی، یک منبع درآمد جدید برای ب‌ام‌و و دیگر خودروسازان
خودروسازان آپشن‌ها و خدمات اشتراکی را یک منبع درآمد جدید برای خود می‌پندارند. با تجهیز خودروها به انواع فناوری‌های دیجیتال، کمپانی‌های مختلف امیدوارند با ارائه خدمات گوناگون بتوانند سود بیشتری را کسب کنند. اما در سوی مقابل، مشتریان علاقه چندانی به این ایده نشان نمی‌دهند. البته براساس نتایج تحقیق مؤسسه S&P Global Mobility، مشتریان با آپشن‌های اشتراکی نرم‌افزاری نه‌تنها هیچ مخالفتی ندارند، بلکه از آن‌ها استقبال هم می‌کنند. یافته‌های تحقیق این مؤسسه حاکی از آن است که مالکان خودروها، خواهان امکانات بیشتر برای سیستم مسیریاب و سیستم‌های کمک راننده در قبال پرداخت حق اشتراک ماهانه هستند.

 

آپشن اشتراکی ب ام و

 

نتایج تحقیق مؤسسه Cox Automotive حقایق جالبی را در رابطه با آپشن‌های اشتراکی آشکار می‌کند. طبق نتایج تحقیق این مؤسسه، تنها ۲۱ درصد از مشتریان نسبت به وجود آپشن‌های اشتراکی مطلع هستند. ۵۳ درصد هم فقط درصورتی آپشن‌ اشتراکی را یک مزیت می‌دانند که خودرو را با قیمت پایین‌تری خریداری کرده و سپس نسبت به فعال‌سازی آپشن‌ها اقدام کنند. نزدیک به ۷۰ درصد از جامعه آماری این تحقیق اعلام کرده‌اند اگر برندی برخی قابلیت‌ها را از طریق اشتراک ماهانه ارائه کند، از شرکت‌های ثالث برای نصب امکانات دلخواه خود کمک می‌گیرند.

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، به‌غیر از ب ام و، مرسدس بنز نیز ایده آپشن‌های اشتراکی را دنبال می‌کند. این کمپانی اوایل امسال اعلام کرد که خریداران مدل‌های سری EQ می‌توانند با پرداخت سالانه ۱۲۰۰ دلار، قدرت پیشرانه را بین ۲۰ الی ۲۴ درصد افزایش دهند.

برخلاف ب ام و و مرسدس بنز، برند سوئدی ولوو علاقه‌ای به آپشن‌های اشتراکی ندارد. یکی از مدیران این کمپانی ژانویه گذشته در اظهارنظری جالب گفت: «ما از مشتریان تقاضا نخواهیم کرد برای خودرویی که با مبلغ ۹۰ هزار دلار خریداری کرده‌اند، ۰٫۹۰ دلار دیگر برای آپشن گرمکن صندلی پرداخت کنند!»

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه