کد خبر:282585
پ
OpenAI
پژواک گزارش می‌دهد:

شرکت OpenAI با جذب سرمایه جدید، یک استارتاپ ۱۰۰ میلیارد دلاری می‌شود

شرکت OpenAI ظاهراً در حال انجام مذاکرات اولیه برای دریافت دور جدیدی از سرمایه‌گذاری است که ارزش این شرکت را حداقل به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رساند.

شرکت OpenAI ظاهراً در حال انجام مذاکرات اولیه برای دریافت دور جدیدی از سرمایه‌گذاری است که ارزش این شرکت را حداقل به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رساند.

 

*** شرکت OpenAI با جذب سرمایه جدید، یک استارتاپ ۱۰۰ میلیارد دلاری می‌شود

 

به گزارش پژواک، بلومبرگ به نقل از منابع خود گزارش می‌دهد که سرمایه‌گذاران هم‌اکنون در حال انجام بحث‌های مقدماتی با OpenAI هستند. با این وجود، جزئیاتی مانند شرایط، ارزش‌گذاری و زمان انجام این سرمایه‌گذاری هنوز نهایی نشده است و این احتمال وجود دارد که تغییر پیدا کند. براساس داده‌های CBInsights، اگر این سرمایه‌گذاری طبق برنامه انجام شود، OpenAI پس از شرکت اکتشافات فضایی ایلان ماسک، یعنی اسپیس ایکس به دومین استارتاپ باارزش ایالات متحده تبدیل خواهد شد.

در همین حال، OpenAI قرار است در اوایل ژانویه یک پیشنهاد مناقصه جداگانه را تکمیل کند که به کارمندان آن اجازه می‌دهد تا با ارزش‌گذاری ۸۶ میلیارد دلاری شرکت، بتوانند سهام خود را بفروشند. همچنین این استارتاپ ظاهراً مذاکراتی را برای جمع‌آوری بودجه بین ۸ تا ۱۰ میلیارد دلاری از شرکت مستقر در ابوظبی G42 انجام داده است.

سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده روی OpenAI و صنعت هوش مصنوعی
فناوری هوش مصنوعی از سال گذشته و پس از انتشار چت‌بات ChatGPT که می‌تواند براساس درخواست کاربران کارهای زیادی انجام دهد، مورد توجه زیادی قرار گرفت. OpenAI خیلی سریع توانست به یکی از مهم‌ترین استارتاپ‌های «سیلیکون ولی» تبدیل شود و تا به امروز ۱۳ میلیارد دلار از مایکروسافت دریافت کرده است.

همچنین دو شرکت آمازون و آلفابت نیز از آن زمان تاکنون میلیاردها دلار روی یکی از رقبای OpenAI، یعنی Anthropic سرمایه‌گذاری کرده‌اند. Salesforce نیز روی Hugging Face سرمایه‌گذاری کرده که ارزش آن ۴٫۵ میلیارد دلار ارزیابی شده است، و انویدیا که تأمین‌کننده بسیاری از چیپ‌های هوش مصنوعی است، اوایل این ماه میلادی گفته بود که در سال ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری زیادی روی هوش مصنوعی کرده است.

آینده OpenAI پس از اینکه هیئت مدیره آن در یک تصمیم ناگهانی، اوایل ماه گذشته میلادی «سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت را اخراج کردند، برای مدت کوتاهی نامشخص به‌نظر می‌رسید. اما پس از پنج روز، آلتمن به جایگاه خود بازگشت و هیئت مدیره جدیدی برای شرکت اعلام شد و اکنون با وجود این گزارش، می‌توان گفت که OpenAI همچنان در حال پیشرفت در حوزه خود است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه