کد خبر:282002
پ
چری
پژواک گزارش می‌دهد:

شرکت چری، آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان را رونمایی کرد + عکس

چری آیرو کانسپت با عنوان آیرودینامیک ترین خودروی جهان معرفی شد.

چری آیرو کانسپت با عنوان آیرودینامیک ترین خودروی جهان معرفی شد.

 

*** آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان 

 

به گزارش پژواک، شرکت چری از خودرو مفهومی جدید خود با نام آیرو پرده برداشت. این خودروساز چینی مدعی است خودرو مفهومی جدید آنها دارای ضریب درگ ۰.۱۶۸ بوده که چنین رقمی آن را به آیرودینامیک ترین خودروی جهان تبدیل می‌کند.

 

چری آیرو کانسپت

 

*** معرفی چری آیرو کانسپت

 

آیرودینامیک در صنعت خودرو همواره حائز اهمیت بوده و اکنون در حوزه طراحی خودروهای الکتریکی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. در واقع ارتقای سطح آیرودینامیک در خودروهای برقی، مزایای متعددی از جمله بهبود راندمان انرژی را به‌همراه دارد و به همین دلیل خودروسازان محصولات خود را با بالاترین سطح آیرودینامیک تولید می‌کنند.

 

چری آیرو کانسپت

 

به‌طور کلی طراحی مناسب خودرو، میزان درگ را کاهش داده و باعث می‌شود خودروهای الکتریکی در برابر جریان هوا عملکرد بهتری داشته باشند که نتیجه آن پیمایش مسافت بیشتر با هر بار شارژ خواهد شد. در همین راستا طراحان چری یک خودرو مفهومی جدید را با ضریب درگ ۰.۱۶۸ طراحی کردند. در توسعه این محصول از شبیه‌سازی‌های هوش مصنوعی استفاده شده و چری نیز این محصول را آیرودینامیک ترین خودروی جهان معرفی کرده است.

 

چری آیرو کانسپت

 

در حال حاضر جزئیات دقیقی از محصول جدید چری منتشر نشده، اما طبق اعلام چری، طراحان با الهام از ماهی تن این خودرو را طراحی کردند و با استفاده از ۲ هزار طرح بهینه توانستند به چنین طراحی دست پیدا کنند. همچنین این خودروساز ادعا کرده چری آیرو در آزمایش تونل باد در سال جاری موفق به ثبت ضریب درگ ۰.۱۶۸ شده که یک دستاورد تاریخی در صنعت خودروسازی به‌شمار می‌رود. البته ادعای چری هنوز به تایید نرسیده است.

 

Chery Aero

 

هرچند کسب ضریب درگ ۰٫۱۶۸ اقدام بسیار خارق‌العاده‌ای به‌نظر می‌رسد، اما ادعای چری مبنی بر این‌که توانسته آیرودینامیک ترین خودروی جهان را طراحی کند، صحت ندارد؛ زیرا خودرو مفهومی فولکس واگن ARVW در دهه ۷۰ میلادی موفق به ثبت ضریب درگ ۰٫۱۵ شده بود.

 

Chery Aero

 

علاوه بر این، کانسپت فورد Probe V سال ۱۹۸۵ با ضریب درگ ۰٫۱۳۷، فیات توربینا سال ۱۹۵۴ با ضریب درگ ۰٫۱۴ ثانیه و لایت‌یر ۰ با ضریب درگ ۰٫۱۷۵ توانستند ضریب درگ بهتری نسبت به چری آیرو کانسپت ثبت کنند. آپترا موتورز نیز با ضریب درگ ۰٫۱۳ تا ۰٫۱۵ می‌تواند در این لیست جای بگیرد. لازم به ذکر است چنین آمار و ارقامی به‌طور رسمی ثبت نشده‌اند.

شرکت چری که در ووهو چین مستقر است در سال ۱۹۹۷ میلادی آغاز به کار کرد. این خودروساز با تولید محصولات اقتصادی توانست نگاه مشتریان با بودجه متوسط چین را به خود جلب کند و آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. این خودروساز با نوآوری و توسعه سبد محصولات خود به بازارهای جهانی نیز راه پیدا کرد و اکنون در حوزه خودروهای الکتریکی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همچنین محصولات چری در کشورهای مختلفی چون برزیل، آفریقا و ایران مونتاژ می‌شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه