کد خبر:281237
پ
سیم‌کارت
معاون وزارت گردشگری:

سیم‌کارت گردشگری در کارگروه رفع مصادیق دادستانی تصویب شد/ تسهیل تردد خودروهای گردشگران خارجی به ایران

معاون وزارت گردشگری از تصویب سیم‌کارت گردشگری در کارگروه رفع مصادیق دادستانی خبر داد.

معاون وزارت گردشگری از تصویب سیم‌کارت گردشگری در کارگروه رفع مصادیق دادستانی خبر داد.

 

*** طرح «تسهیل ورود گردشگران از طریق لغو روادید و با خودروی شخصی»

 

به گزارش پژواک، علی اصغر شالبافیان با اشاره به طرح «تسهیل ورود گردشگران از طریق لغو روادید و با خودروی شخصی» گفت:

این طرح با استناد به اولویت‌های تعیین شده در سند تحول و انتظار دولت سیزدهم آماده شد. همچنین طرح لغو یکطرفه روادید به وزارت خارجه و نهادهای ذی‌ربط ارائه شده است.

در قالب این طرح، پیشنهاد ما لغو یکطرفه روادید با ۶۸ کشور بود. وزارت امور خارجه طرح را بررسی کرد و در کنار پیشنهاداتی، مخالفت اساسی با این طرح نداشت، ‌چون سیاست گردشگری همین است و در بسیاری از کشورها نیز اجرای آن متداول بوده و حتی در کشورهای اطراف ایران از جمله قطر، ترکیه،‌ امارات و حوزه CIS مشابه آن اجرا می‌شود. بنابراین وزارت خارجه و دستگاه‌های مرتبط هم با این نگاه، پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بررسی کردند و جلساتی در این راستا برگزار شده است.

 

وی درخصوص رویکرد انتخاب کشورها برای لغو روادید، افزود:

مشخص است که رویکرد اصلی برای گزینش این کشورها مبتنی بر سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم که روی توسعه با کشورهای همسایه، مسلمان، حوزه تمدنی و پیمانهای ملحق شده مثل شانگهای و بریکس تاکید دارد، پیشنهاد شده است. با کلیت طرح و تعدادی از این کشورها در جلسات و گفتگو با دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط مورد موافقت واقع شده، اما نیاز است در کمیسیون‌های مختلف دولت تصویب شود.

 

معاون گردشگری درباره تسهیل تردد خودروهای گردشگران خارجی به ایران نیز گفت:

ما لغو روادید را همزمان با تسهیل تردد با خودروی شخصی به ایران در چند کشور دنبال می‌کنیم. اگر این طرح با عراق قطعی شود،‌ ایران به عربستان، ‌قطر و امارات از راه زمینی متصل می‌شود. اجرای طرح تسهیل تردد خودروهای شخصی در کنار لغو یکطرفه روادید می‌تواند در رفت‌وآمد گردشگران منطقه به ایران خیلی مؤثر باشد.

 

شالبافیان درباره اثر لغو روادید در ورود گردشگر از کشورهایی که تاکنون اجرایی شده همچون “عمان” نیز بیان داشت:‌

لغو روادید بین دو کشور ایران و عمان مدت‌هاست اجرا شده و از آن زمان سفر گردشگران عمانی به ایران افزایش محسوسی داشته است. این را به عینه می‌توان در مقصدهای شمالی کشور دید. بیش از ۷۰ درصد گردشگران ورودی به ایران از کشورهایی هستند که با آن‌ها لغو روادید شده است.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** اهدا سیم کارت ویژه به گردشگران خارجی

 

به گزارش پژواک، معاون گردشگری همچنین در خصوص اهدا سیم کارت ویژه به گردشگران خارجی، گفت:

سیم کارت گردشگری در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور تصویب شده است. در جلسه‌ای که بین وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، ارتباطات و دادستانی و نیروی انتظامی درباره نحوه اجرای آن با توجه به اولویت‌های مورد درخواست ما برگزار شد؛ ما درخواست کرده بودیم فعالان گردشگری در اولویت این طرح قرار بگیرند و قرار شد فهرست دفاتر خدمات مسافرتی را ارائه کنیم تا این امکان برای آن‌ها فراهم شود. آژانس‌های مورد تایید که پروانه بهره‌برداری از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند نیز معرفی شده‌اند.

در مرحله دیگری از این مصوبه، ‌امکان بهره‌برداری گردشگران خارجی از این سیم‌کارت‌ها وجود دارد و با آن موافقت شده است. این مصوبه با اولویت حمایت از فعالان گردشگری مرحله به مرحله اجرا خواهد شد. این طرح مصوب و ابلاغ شده و ما هم براساس مصوبه و اولویت‌ها، بهره‌برداران را معرفی می‌کنیم. زمان‌بندی اجرای مرحله‌به مرحله این مصوبه هم در آینده مشخص می‌شود.

درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بهره‌بردای دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها، راهنمایان گردشگری و گردشگران خارجی از سیم کارت گردشگری است.

 

صنایع – صنعت معدن تجارت – منتخبین انتخابات – روستا کشاورزی – سروش – پژواک فناوری

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه