کد خبر:280855
پ
زارع پور شبکه خبر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سیم‌کارت‌ عراقی با قیمت مناسب‌ در اختیار زوار اربعین است/ مشترکان اپراتورها، بسته خریداری کنند/ هزینه ارتباطات خارج از بسته‌ها بالا است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیم‌کارت‌ عراقی با قیمت مناسب‌ در اختیار زوار اربعین است، تاکید کرد مشترکان اپراتورها، بسته خریداری کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیم‌کارت‌ عراقی با قیمت مناسب‌ در اختیار زوار اربعین است، تاکید کرد مشترکان اپراتورها، بسته خریداری کنند.

 

*** عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

به گزارش پژواک، عیسی زارع پور در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد:

یکی از پروژه‌های بزرگی که ما دنبال می‌کنیم پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارهاست و هدف گذاری این است تا پایان این دولت ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش قرار بگیرند.

در ۱۴۰۰ شهر کوچک و بزرگ کار شروع شده که ۱۲۰۰ تعیین و تکلیف واپراتور آن مشخص شده است. همچنین اخیرا پروانه جدیدی را به اپراتورهای ارتباطی واگذار کردیم که می توانند خدمات ارتباطی و فیبرنوری را به غیر از مخابرات ارائه کنند، بنابراین در ۱۲۰۰ شهر هفت اپراتور به ارایه خدمت می‌پردازند. این پروژه یک پروژه عمرانی است و کار بسیاری دارد و میخواهیم تا پایان سال ۱۴۰۴ کار تمام شود، بنابراین همکاری مردم را می‌طلبد. شبانه روزی کار درحال پیگیری است و اپراتورها کار خود را انجام می‌دهند.

ما برای هر شهر یک اپراتور دوم اعلام کرده‌ایم و برنامه ریزی کرده‌ایم تا پایان سال این پروژه به پیشرفت ۴۰ درصدی یعنی هشت میلیون خانوار برسد.‌ با این کار به مرور می‌توان سرعت‌های خوبی را برای مردم فراهم کنیم.

 

وی درباره هزینه پرداختی شهروندان برای دریافت این فناوری تشریح کرد:

در شهرهای کوچک و بزرگ تصور می‌شود که هزینه‌های چند ده میلیونی برای دریافت این فناوری باید پرداخت شود اما مردم نمی‌دانند که می‌توانند با هزینه کم از آن برخوردار شوند، بنابراین فقط هزینه مودم از مردم دریافت می‌شود که آن هم می‌توان به صورت امانی داده شود. در زمینه هزینه فیبرکشی هم دولت اقدامات خوبی انجام داده و بخشی از آن توسط دولت ارائه می‌شود.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** کاهش هزینه رومینگ در عراق

 

به گزارش پژواک، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان، گفت:

یکی از حوزه‌های خدمات رسان در ایام اربعین وزارت ارتباطات است. در چند محور ستاد ایجاد شده است. امسال کار ویژه‌ای انجام شده و آن هم استفاده از ظرفیت سکو‌های داخل کشور برای ارائه خدمات در داخل و خارج از کشور است که کاربران می‌توانند سفر خود را به اشتراک بگذارند و برخی هم خدمات فروش ارز را دارند.

در بحث ارتباطات امسال توافقات خوبی با عراق انجام شد و هزینه رومینگ هم کاهش پیدا کرده و حتی نصف شده است. امسال همراهی خوبی در زمینه های هزینه و بسته‌هایی که معرفی کردند شده و قیمت آنها هم کاهش یافته است و مردم مستحضر باشند که باید بسته تهیه کنند زیرا هزینه بدون بسته بالا است.

با همکاری زیرساخت ها لینک ارتباطی مستقیم بین دو کشور ایران و عراق برقرار شد تا کیفیت ارتباطات ارتقاء یابد. همکاران پست هم در طول مسیر در چند موکب حضور دارند و اگر هموطنان وسیله‌ای را پیدا یا گم کردند همکاران در سایت ثبت می‌کنند و بررسی می‌شود. سال پیش بسیاری از وسیله‌های گمشده از طریق پست به دست مردم رسید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه