کد خبر:278804
پ
سامسونگ
پژواک گزارش می‌دهد:

سامسونگ برای پرچمدار بعدی خود به سراغ فناوری باتری خودرو می‌رود

آخرین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ به منظور بهبود شارژدهی باتری گلکسی S24 اولترا از برخی فناوری‌های باتری خودرو در این گوشی استفاده خواهد کرد.

آخرین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ به منظور بهبود شارژدهی باتری گلکسی S24 اولترا از برخی فناوری‌های باتری خودرو در این گوشی استفاده خواهد کرد.

 

*** اخبار جدید از پرچمدار جدید سامسونگ

 

به گزارش پژواک، اخبار مربوط به گوشی‌های سری گلکسی S24 از گوشه و کنار به گوش می‌رسند. گزارش‌های اخیرا منتشر شده نشان می‌دهند که سامسونگ گلکسی S24 اولترا احتمالا از تعداد دوربین‌های کمتری نسبت به مدل نسل قبلی خود بهره گرفته و پردازنده گرافیکی مورد استفاده توسط آن در مقایسه با آیفون ۱۵ اپل بسیار سریع‌تر خواهد بود.

آخرین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ به منظور بهبود شارژدهی باتری گلکسی S24 اولترا از برخی فناوری‌های باتری خودرو در این گوشی استفاده خواهد کرد. واحد Samsung SDI که در زمینه توسعه و تولید باتری‌های لیتیوم یونی فعالیت دارد؛ احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری فناوری افزایش ظرفیت سلول‌های الکتریکی خودرویی خود برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی است.

در این روش، اجزای مختلف باتری نظیر کاتدها و آندها به‌صورت پشته‌ای و محکم بر روی یکدیگر قرار گرفته و چگالی انرژی بهتری را ارائه می‌دهند. Samsung SDI برای فناوری جدید باتری با ۲ شرکت چینی همکاری می‌کند.

همچنین بر اساس گزارش وبسایت The Elec، قرار دادن اجزای باتری بر روی یکدیگر موجب افزایش ظرفیت باتری برای گوشی‌های گلکسی می‌شود. بعلاوه این فناوری باتری به‌زودی پیاده‌سازی شده و احتمالا همزمان با معرفی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا در سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد. گلکسی S23 اولترا مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و سامسونگ با به‌کارگیری فناوری جدید سلول‌های الکتریکی می‌تواند ظرفیت آن‌را ۱۰ درصد افزایش دهد.

بعلاوه Samsung SDI با استفاده روش انباشتگی برای تمامی باتری‌ها، فضای رقابتی سختی را برای رقیب خود یعنی LG Energy ایجاد می‌کند. در حال حاضر LG Energy نیز از متد مشابهی بهره می‌گیرد.

با توجه به برخی گمانه‌زنی‌ها، سامسونگ برای توسعه سلول‌های کوچک انباشته شده با ۲ کمپانی کره‌ای قرارداد همکاری منعقد خواهد کرد. با این‌حال برخی منابع ادعا می‌کنند که سامسونگ برای سرمایه‌گذاری مشترک با ۲ رقیب چینی پیشقدم شده است.

غول کره‌ای تولیدکننده باتری موسوم به Samsung SDI، تجهیزات مورد نیاز برای پشته‌بندی را در کارخانه شهر Cheonan کره‌جنوبی توسعه خواهد داد. گزارش‌های مخابره شده تائید می‌کنند که ۲ شرکت چینی در حال تاسیس دفاتر خود در کره‌جنوبی جهت ارتباط بهتر با Samsung SDI هستند. بعلاوه یکی از این ۲ شرکت چینی با نام Shenzhen Yinghe Tech، پس از اجرای خط تولید آزمایشی برای فرآیند جدید در کارخانه تیانجین، تجهیزات پشته‌ای مورد نیاز Samsung SDI را تامین نموده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه