کد خبر:280360
پ
تولید ماه
پژواک گزارش می‌دهد:

ساخت سلول‌های خورشیدی با استفاده از خاک ماه

ناسا با هدف فراهم کردن قابلیت اقامت حداکثری فضانوردان در ماه، قراردادی به ارزش ۳۵ میلیون دلار با شرکت Blue Origin برای توسعه فرآیند Blue Alchemist این شرکت برای ساخت سلول های خورشیدی از خاک ماه امضا کرده است.

ناسا با هدف فراهم کردن قابلیت اقامت حداکثری فضانوردان در ماه، قراردادی به ارزش ۳۵ میلیون دلار با شرکت Blue Origin برای توسعه فرآیند Blue Alchemist این شرکت برای ساخت سلول های خورشیدی از خاک ماه امضا کرده است.

 

*** چالش بزرگ حضور دائمی انسان در ماه

 

به گزارش پژواک، بزرگترین چالش برای ایجاد حضور دائمی انسان در ماه و فراتر از آن، هزینه سرسام آور ارسال تجهیزات و تدارکات از زمین است. ناسا و دیگر آژانس های فضایی معتقدند که بهترین راه برای غلبه بر این موضوع استفاده از منابع محلی برای تولید آنچه مورد نیاز است، خواهد بود.

بخش Blue Alchemist که از سال ۲۰۲۱ در حال توسعه است، نمونه ای از این موضوع است. مفهوم اصلی این است که یک فرآیند کامل ایجاد شود که خاک ماه را که به طور رسمی به نام سنگ ‌لیت شناخته می‌ شود، در فرآیند تولید قرار داده و سلول‌های خورشیدی کامل و سایر محصولات را تولید می کند.

Blue Alchemist با استفاده از یک ماده خام شبیه ‌سازی ‌شده سنگ ‌لیت قمری که بر روی زمین ساخته شده است که اندازه دانه و همچنین عناصر موجود در نسخه اصلی را تقلید می‌ کند، از یک سری مراحل برای ذوب مواد در دمای ۱۶۰۰ درجه سانتی‌گراد و سپس حذف عناصر مختلف استفاده می‌ کند. با استفاده از الکترولیز و روش های دیگر و با یک سیستم بدون تماس، مواد مذاب را از یک مرحله به مرحله بعدی منتقل می کند که تمام این مراحل در شرایط ماه قابل تکرار هستند.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** فرآیند تولید

 

به گزارش پژواک، در طی این فرآیند، اکسیژن جوشانده و جمع آوری می شود. سپس فلزات از جمله آهن، آلومینیوم و سیلیکون استخراج می شوند. محصول نهایی سیلیکونی است که بیش از ۹۹٫۹۹۹ درصد خالص بوده و برای سلول های خورشیدی مناسب است و برای تولید به روش های سمی یا انفجاری نیاز ندارد. حتی شیشه ای که برای پوشش سلول های ساخته شده از سیلیکون محصولات Blue Alchemist است. به گفته شرکت بلو اوریجین، این امر آن فرآیند را به یک سیستم سازگار با محیط زیست برای استفاده در زمین تبدیل می کند.

پت ریماس (Pat Remias) معاون مدیر توسعه سیستم‌ های فضایی این شرکت می‌ گوید: بهره‌ گیری از منابع عظیم در فضا به نفع زمین بخشی از مأموریت ما است و ما از دریافت این سرمایه‌ گذاری از ناسا برای پیشبرد نوآوری خود الهام گرفته ‌ایم. اگر بتوانیم انسان ها را به زندگی در شرایط ماه برسانیم، سپس می توانیم خارج از زمین زندگی کنیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه