کد خبر:283537
پ
استیم
پژواک گزارش می‌دهد:

رکورد تعداد گیمرهای همزمان استیم شکسته شد

بازی‌های Apex Legends، پابجی، Dota 2، کانتر استرایک ۲ و Helldivers 2 بیشترین تعداد گیمر آنلاین را در رکورد جدید استیم به‌خود اختصاص دادند.

بازی‌های Apex Legends، پابجی، Dota 2، کانتر استرایک ۲ و Helldivers 2 بیشترین تعداد گیمر آنلاین را در رکورد جدید استیم به‌خود اختصاص دادند.

 

*** شکست رکورد تعداد گیمرهای همزمان استیم

 

به گزارش پژواک، استیم از نظر تعداد بازیکنان آنلاین به رکورد جدیدی دست یافت و بیش‌ از ۳۴ میلیون‌نفر به‌طور همزمان در این پلتفرم حضور داشتند. رکورد قبلی تعداد گیمرهای آنلاین استیم در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) با عدد ۳۳ میلیون‌ نفر ثبت شده بود.

آمار تعداد بازیکنان آنلاین استیم را سایت SteamDB ارائه داده است و ادعا می‌کند ۱۱٬۱۴۶٬۵۶۴ کاربر از ۳۴٬۶۴۹٬۵۸۳ نفر، در زمان ثبت رکورد به طور فعال درحال اجرای بازی بودند. کانتر استرایک ۲ در این میان بیشترین تعداد بازیکن آنلاین را با عدد ۱٫۴ میلیون‌ نفر به‌ خود اختصاص داد.

یکی دیگر از بازی‌های رایگان و بسیار محبوب در استیم یعنی DOTA 2 نیز با بیش‌ از ۷۲۷ هزار بازیکن در ۲۴ ساعت گذشته در رتبه‌ی دوم پرکاربرترین بازی پلتفرم مذکور قرار گرفت. PUBG: BattleGrounds با بیش‌ از ۶۸۳ هزار بازیکن، Apex Legends با بیش‌ از ۴۵۴ هزار بازیکن و Helldivers 2 با بیش‌ از ۴۳۱ هزار بازیکن به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

برخی از بازی‌های دیگری که نقش مهمی در شکسته‌ شدن رکورد تعداد بازیکنان آنلاین استیم داشتند عبارت‌اند از GTA V ،Elden Ring ،Cyberpunk 2077 و Baldur’s Gate 3 که همگی بیش‌ از ۱۰۰ هزار بازیکن همزمان را ثبت کردند. بازی پرطرفدار بازی Palworld به سبک پوکمون که در ۶ روز اول انتشارش ۶ میلیون نسخه فروخت، با بیش‌ از ۲۵۰ هزار بازیکن یکی دیگر از عناوین مهم در ثبت این رکورد بود.

استیم از مدت‌ها قبل به‌عنوان مهم‌ترین فروشگاه دیجیتال بازی برای گیمرهای کامپیوتر شخصی شناخته می‌شود اما رشد اصلی پایگاه کاربری آن به دوران همه‌گیری کرونا بازمی‌گردد؛ زمانی‌ که تعداد زیادی از مردم وقت آزاد کافی برای بازی داشتند. درحالی‌که رکورد فوریه‌ی ۲۰۲۰ (بهمن و اسفند ۱۳۹۸) حدود ۱۹٫۱ میلیون بازیکن همزمان بود، این تعداد در ماه بعد یعنی مارس همان سال (اسفند ۱۳۹۸ تا فروردین ۱۳۹۹) به ۲۳٫۶ میلیون افزایش یافت.

انتظار می‌رود ادامه‌ی سال جاری برای کاربران استیم بسیار هیجان‌انگیز باشد؛ زیرا تعدادی از عناوین مورد انتظار وارد این پلتفرم خواهند شد. یکی از این عناوین، شوتر اول‌ شخص ترسناک S.T.A.LK.E.R 2: Heart of Chernobyl است. از دیگر بازی‌هایی که انتظار داریم در سال ۲۰۲۴ وارد استیم شوند می‌توان به Homeworld 3 ،Hades II ،Manor Lords و Stormgate اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه