کد خبر:266697
پ
۶۲۰۳۸۵۰۵
پژواک گزارش می‌دهد:

رونمایی از مدل جدید محصولات سرفیس و گوشی تاشوی مایکروسافت

مایکروسافت پنج محصول جدید سرفیس شامل یک لپ تاپ، سه تبلت و یک گوشی تاشوی جدید را رونمایی کرد.

مایکروسافت پنج محصول جدید سرفیس شامل یک لپ تاپ، سه تبلت و یک گوشی تاشوی جدید را رونمایی کرد.

 

*** رونمایی از مدل جدید محصولات سرفیس و گوشی تاشوی مایکروسافت

 

به گزارش پژواک، مایکروسافت،محصولات جدیدش را در آستانه فصل تعطیلات معرفی کرده است تا محصولات اپل، سامسونگ الکترونیکس و گوگل را به چالش بکشد.

اگرچه بعضی از مصرف کنندگان و تحلیلگران فناوری نسبت به ورود مایکروسافت به فضای سخت افزار رایانه شخصی پس از حضور چند دهه ای این شرکت در بخش نرم افزار بدبین هستند اما مایکروسافت شاهد توسعه محصول و سهم بازارش بوده است.

با این حال طبق آمار اخیر شرکت تحقیقاتی گارتنر، مایکروسافت هنوز به جمع شش سازنده رایانه برتر وارد نشده است. این صنعت تحت اختیار لنوو، اچ پی و دل قرار دارد که هر یک بیش از ۱۵ درصد سهم بازار دارند. سهم هر یک از شرکتهای اپل، ایسر و ایسوزتِک کامپیوتر بین پنج تا ۱۰ درصد است. مایکروسافت در ژوئیه ۱.۵ میلیارد دلار درآمد سه ماهه از فروش محصولات سخت افزاری خود گزارش کرد که پایینترین میزان در یک سال گذشته بود. بنابراین منطقی است که این شرکت برای بهبود روند فروش در این بازار تلاش جدیدی داشته باشد.

این محصولات احتمالا به تبلیغ سیستم عامل ویندوز ۱۱ و برنامه های آفیس که بخش مهمی از کسب و کار مایکروسافت و الهام بخش کار سازندگان رایانه هستند، کمک خواهند کرد. ویندوز ۱۱ پنجم اکتبر منتشر می شود و دستگاههای رایانه ای و گوشی مایکروسافت همزمان به بازار عرضه می شوند. پیش سفارش این محصولات از روز چهارشنبه در بازارهای منتخب آغاز شد.

 

*** سرفیس لپ تاپ استودیو

 

مایکروسافت نخستین محصول “سرفیس لپ تاپ استودیو” را معرفی کرد که از رایانه رومیزی “سرفیس استودیو ۲” الهام گرفته شده که از سال ۲۰۱۸ مدل جدیدی از آن عرضه نشده است. “سرفیس لپ تاپ استودیو” جایگزین مدل “سرفیس لپ تاپ” می شود و طراحی جدیدی دارد. این محصول لولایی دارد که اجازه می دهد صفحه نمایش ۱۴ اینچی با زاویه ای روی صفحه کی بورد خم شود که آن را می پوشاند و فاصله کاربر با صفحه نمایش کمتر شده و نوشتن روی آن راحت تر می شود. یا کاربر می تواند صفحه نمایش را برگرداند و از آن به شکل تبلت استفاده کند. با این حال برخلاف “سرفیس لپ تاپ”، صفحه نمایش محصول جدید جدا نمی شود.

 

 

*** قلم “سرفیس اسلیم پن ۲”

 

کاربران می توانند قلم “سرفیس اسلیم پن ۲” با قیمت ۱۳۰ دلار جدید را پایین کیبورد “سرفیس لپ تاپ استودیو” شارژ کنند. این قلم نوک ظریفتری نسبت به مدل قبلی دارد و موتوری دارد که تجربه کلیک خوشایندتری را نسبت به مدلهای قبلی قلم سرفیس فراهم می کند.

 

 

*** تبلت “سرفیس پرو ۸”

 

مایکروسافت همچنین تبلت “سرفیس پرو ۸” را معرفی کرد که عرضه آن را سال گذشته به تاخیر انداخت. قیمت این تبلت از ۱۱۰۰ دلار شروع می شود در حالی که قیمت مدل “سرفیس پرو ۷” که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، از ۷۵۰ دلار بود. این مدل جدید یک صفحه نمایش ۱۳ اینچی دارد که بزرگتر از صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مدل قبلی است اما این تبلت اکنون اندکی پهنتر و سنگینتر شده است.

این صفحه نمایش یک قابلیت تراز رنگ دارد که توازن رنگ سفید را تنظیم می کند تا نگاه کردن به صفحه راحت تر باشد.

نرخ رفرش صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز است که به صرفه جویی در عمر باتری کمک کرده و پیمایش آن را روانتر می کند.

 

 

*** گوشی هوشمند سرفیس دوئو

 

نخستین گوشی هوشمند سرفیس دوئو (Surface Duo) مایکروسافت که سال گذشته عرضه شد، ناموفق بود اما مدل جدید “سرفیس دوئو ۲” قابلیتهایی دارد که در مدل سال گذشته وجود نداشت و شامل چندین دوربین جدید، پشتیبانی از ۵G، ارتباطات میدان نزدیک برای پرداخت موبایلی و اسپیکرهای استریو است. این محصول مجهز به تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ کوالکام است که در گوشیهای پرچمدار دیگر مانند جدیدترین مدلهای گلکسی سامسونگ بکار رفته است.

 

 

مدل جدید این گوشی مانند مدل قبلی باز شده و دو صفحه نمایش ۵.۸ اینچی دارد که می توانند همزمان استفاده شوند. کاربر می تواند یک اپلیکیشن را در یک صفحه و اپلیکیشن دیگری را در صفحه دیگر باز کند یا می تواند یک اپلیکیشن را در هر دو صفحه نمایش اجرا کند و از یک صفحه ۸.۳ اینچی بهره مند شود. نرخ رفرش صفحه نمایش آن هم ۹۰ هرتزی است که پیمایش را روانتر می کند. همچنین وقتی گوشی بسته می شود، روی لولای آن نوتیفیکیشنهای کوچکی نمایش داده می شود. این گوشی ضد آب نبوده و امکان شارژ بی سیم ندارد. قیمت این گوشی از ۱۵۰۰ دلار شروع می شود که ۱۰۰ دلار گرانتر از مدل قبلی است و در دو رنگ سیاه و سفید عرضه خواهد شد.

 

*** سرفیس گو ۳

 

مدل جدید “سرفیس گو ۳” مدل مینیاتوری تبلت “سرفیس پرو” است که قیمت آن بدون کیبورد از ۴۰۰ دلار شروع می شود و می تواند با تراشه Core i۳ اینتل پیکربندی شود که مایکروسافت می گوید ۶۰ درصد سریعتر از تراشه بکار رفته در “سرفیس گو ۲” است. عمر باتری این محصول ۱۱ ساعت است که یک ساعت بیشتر از مدل قبلی است. یک مدل آن با پشتیبانی از اتصال LTE چند ماه دیگر موجود خواهد بود اما پشتیبانی از ۵G ندارد.

 

 

به گزارش پژواک، بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مایکروسافت تبلت سرفیس پرو ایکس را هم معرفی کرد که فقط به وای فای وصل می شود و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ با پشتیبانی LTE عرضه شده بود. این اولین مدلی است که تنها با قابلیت اتصال وای فای عرضه می شود و قیمت آن ۹۰۰ دلار است که ۱۰۰ دلار ارزانتر از مدل قبلی است. اگرچه مدل جدید تراشه مشابهی دارد اما فاقد تغییرات سخت افزاری قابل توجه است. با این حال ویندوز ۱۱ در این دستگاه اجازه می دهد برنامه های ۶۴ بیتی اجرا شوند.

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه