کد خبر:281202
پ
فین تک
پژواک گزارش می‌دهد:

رشد ۱۷ درصدی سرمایه گذاری در حوزه فین تک تا سال ۲۰۳۰

مرکز مالی بین ‌المللی دبی (DIFC) پیش بینی کرده که سرمایه گذاری جهانی در فین تک از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ با ۱۷٫۲درصد نرخ رشد ترکیبی به ۹۴۹ میلیارد دلار افزایش یابد.

مرکز مالی بین ‌المللی دبی (DIFC) پیش بینی کرده که سرمایه گذاری جهانی در فین تک از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ با ۱۷٫۲درصد نرخ رشد ترکیبی به ۹۴۹ میلیارد دلار افزایش یابد.

 

*** چشم انداز سرمایه گذاری در حوزه فین تک

 

به گزارش پژواک، این پیش ‌بینی ‌ها برگرفته از گزارشی است که توسط مرکز مالی بین ‌المللی دبی (DIFC)، مرکز مالی در منطقه خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی (MEASA) با عنوان «محرک‌ های نوآوری در خدمات مالی» با همکاری Refinitiv، تجارت گروه بورس اوراق بهادار لندن (LSEG) و ارائه دهنده داده ها و زیرساخت های بازارهای مالی منتشر شده است.

گزارش DIFC یک چشم انداز پنج ساله برای نوآوری در صنعت خدمات مالی را نشان می دهد و اهمیت نوآوری در موسسات مالی تاسیس شده را برای تسهیل در توسعه چابک و بهبود رقابت در آینده از طریق چارچوب هایی مانند Venture Studios نشان می دهد.

استفاده از فناوری ‌های اتوماسیون مانند هوش مصنوعی (AI)، بلاک چین و محاسبات ابری شاهد نوآوری ‌های مدل کسب ‌و کار و محصول است که منجر به کاهش هزینه‌ های عملیاتی و ساده‌ سازی فرآیندهای ناکارآمد شده است.

دبی و DIFC یک مرکز استراتژیک برای شرکت ‌های فین ‌تک و نوآوری در منطقه، خانه یک اکوسیستم نوآوری است که ابزارها، پلتفرم ‌ها و پشتیبانی نظارتی را برای موسسات مالی و فین ‌تک‌ ها فراهم می ‌کند که نوآوری مالی را ممکن می ‌سازد.

این حمایت از مقررات آینده ‌نگر، شتاب ‌دهنده ‌ها و پلتفرم‌ های سرمایه ‌گذاری مخاطره ‌آمیز گرفته تا سرمایه ‌گذاری خطر پذیر و سایر گزینه ها همچون سرمایه ‌گذاری راه‌ اندازی و بعلاوه برنامه‌ های توسعه استعدادهای شناخته شده بین ‌المللی را شامل می ‌شود.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** فین تک سنگ بنای نوآوری مالی در سال های اخیر بوده است

 

به گزارش پژواک، عارف امیری، مدیرعامل DIFC Authority گفت: سرمایه ‌گذاری در فین‌ تک که پیش ‌بینی می ‌شود بین سال ‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ با رشد ۱۷٫۲ درصدی نرخ رشد ترکیبی به ۹۴۹ میلیارد دلار برسد، روند نوآوری فین ‌تکی را در سطح جهانی و در دبی تسریع می بخشد.

همراه با دسترسی به بازارهای نوظهور با رشد بالا و اکوسیستم مالی، نظارتی و نوآوری در سطح جهانی DIFC، فرصت ‌های زیادی برای توسعه و نوآوری فراهم می ‌کند. ما در حال حاضر در DIFC مشاهده می کنیم که مؤسسات مالی به طور فعال به نیروها با استارت آپ های مخرب می پیوندند، زیرا ما برای شکل دادن به آینده مالی مطابق با استراتژی ۲۰۳۰ خودمان و بعد از آن همکاری می کنیم.

ندیم نجار، مدیر عامل CEEMA، در گروه بورس لندن، نیز اظهار داشت: نوآوری در صنعت مالی بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است زیرا با سرعت مستمر و بالا اختلال در این صنعت که همه بازیگران را به سمت یافتن راه‌ های جدید کسب و کار سوق می ‌دهد، به پیش می رود.

فین ‌تک در سال ‌های اخیر سنگ بنای نوآوری مالی بوده است و طیف رو به رشدی از فناوری های جدید را معرفی می ‌کند که مدل ‌های کسب ‌و کار، برنامه‌ ها، فرآیندها یا محصولات جدید را ممکن می ‌سازد.

گزارش «محرک ‌های نوآوری در خدمات مالی» مروری بر نوآوری در صنعت مالی و همچنین بینش ‌هایی در مورد نوآوری‌ های مالی جدید که صنعت را در پنج سال آینده شکل خواهند داد، ارائه می ‌کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه