کد خبر:265924
پ
خطیب
پژواک گزارش می‌دهد:

حجت الاسلام خطیب در جلسه رای اعتماد خود به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم چه گفت؟

حجت الاسلام خطیب در جلسه رای اعتماد خود به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم پس از سخنرانی نمایندگان موافق، مخالف و کمیسیون‌های امنیت ملی و امور شوراها به تشریح و دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

حجت الاسلام خطیب در جلسه رای اعتماد خود به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم پس از سخنرانی نمایندگان موافق، مخالف و کمیسیون‌های امنیت ملی و امور شوراها به تشریح و دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

 

*** حجت الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم

 

به گزارش پژواک، در جلسه رای اعتماد به حجت الاسلام خطیب به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم، پس از سخنرانی نمایندگان موافق، مخالف و کمیسیون‌های امنیت ملی و امور شوراها، نوبت به وزیر پیشنهادی برای دفاع از خود و برنامه‌هایش رسید.

 

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب با حضور در جایگاه، اظهار داشت:
از بزرگواری رئیس انقلابی مجلس، هیات رئیسه و تمامی نمایندگان که در این مدت تلاش کردند قدردانی می کنم و همچنین از کسانی که دفاع و نقد کردند هم تشکر می کنم چون همه اینها برای جلب رضایت الهی و خدمت به ملت است.
از همه عزیزان تقاضا دارم که در ادامه راه با نکته سنجی و بیان نقد و پیشنهادات خود ما را مورد حمایت قرار دهند. البته اگر مورد لطف و رای آنها قرار گیرم که رای ملت است.
سربازخانه گمنام امام زمان تمام تلاش و زحمت خود را وقف امنیت کشور کردند و در مصاف با دشمنان توطئه ها، فتنه ها و سرکردگان جبهه استکبار، گروهک های مسلح و مزدوران جاسوسی از جان خود مایه گذاشتند و آبرو و نفس و جان خود را تقدیم کردند.
لازم است یادی از شهدای مجموعه وزارت اطلاعات کنم که غریبانه به شهادت می رسند و نام مبارکشان نیز غریبانه می ماند.
 
وی با قدردانی از رئیس جمهور برای معرفی او به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت:
از آیت الله رئیسی رئیس جمهور مردمی تشکر می کنم که اعتماد کرده و بنده را از جمع سربازان گمنام انتخاب کرد تا بتوانم در کابینه مردمی در جهت ایران قوی قدم برداشته و خدمتی ارائه کنم.
 
 

*** شرایط کشور و امنیتی منطقه

 
 
وزیر پیشنهادی اطلاعات، شرایط کشور و امنیتی منطقه و مقوله امنیت ملی را یک منظومه در هم تنیده ای خواند که بطور شتابان همواره در حال تغییر در پدیدارها و عرصه های متنوع و متکثر موضوعات امنیتی و راهبردی است.
 
 
خطیب در ادامه افزود: باید وزارت اطلاعات با تولید اطلاعات و دقت نظر در تامین شقوق متنوع امنیتی و هشیاری در دیده بانی و مرزبانی همه جانبه، ابعاد پیچیده در لایه های مختلف امنیتی را در مقیاس ملی و فراملی و منطقه ای شناسایی کند. لازمه این امر بالندگی تحولی است که پویایی پیشگامی و هوشمندی مستمر در تشکیلات پنهانی اطلاعات کشور را می طلبد.
 
وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است، گفت:
وزارت اطلاعات مجموعه تشکیلات حاکمیتی است که باید در تراز انقلاب اسلامی ظهور و بروز کند و تداوم یابد. همچنین مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب قدم بردارد و با یک حرکت انقلابی و انقلابی ماندن ۱۰۰ درصد به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب برنامه تحولی خود را عملیاتی کند.
تمام سربازان گمنام نیروهای جهادی انقلابی با مجاهدت های خاموش خود این اهداف را در مسیر راه نورانی امام و رهبری و بر اساس خواست ملت در چهارچوب این دولت اجرایی می کنند و قدم بر می دارند.
امیدواریم با حمایت، توجه و اتکا به آرای مردم و حمایت های مجلس بتوانیم قدم های جدی تر، حساس تر، تخصصی تر و پیچیده تر در اجرای ماموریت های امنیتی نظام برداریم.

 

*** امروز نظام بین المللی و منطقه‌ای در حال پوست‌اندازی تمام عیار است

 
 
وزیر پیشنهادی اطلاعات در ادامه اضافه کرد:
در شرایطی هستیم که دشمن به روش های گوناگون خاص، پرچالش و چند لایه عمل می کند اما ما با امید به آینده روشن و توام با سرافرازی و تعالی برای ملت عزیزمان این نوید را می دهیم که امروز نظام بین المللی و منطقه ای در حال پوست اندازی تمام عیار است و مولفه های قدرت پوشالی نرم و سخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال افول و ریزش است. تسلسل در شکست های اطلاعاتی و ناکامی دکترین نظامی شیطان بزرگ و اذناب منطقه ای در غرب آسیا موید این موضوع است که نمونه بارز آن در افغانستان و سردرگمی آشکار غرب در مواجهه و رویارویی با قدرت های نوظهور آسیا این واقعیت را نشان می دهد که این روند به عمق بیداری اسلامی و خیزش در جنبش های مردمی و اسلامی در کشورهای منطقه را می توان دید که راهبردها و ارزش های انقلاب اسلامی در حال گسترش است.
این بدان معناست که شیطان بزرگ و نوکران و مزدوران وابسته به آن به شیطنت و فتنه انگیزی در منطقه و طراحی و پیاده سازی توطئه های رنگارنگ خود تداوم می بخشند.
طی دهه های اخیر شاهد بودیم که دشمن قسم خورده با بهره گیری از عوامل نفوذی سکولار وابسته به غرب و جریان های غربی با هدف بی ثبات سازی کشور درصدد تقابل گرایی و تحمیل نارضایتی و تبدیل آن به کشمکش و بحران هستند که با درایت، تیزبینی و هدایت حکیمانه رهبر و بصیرت و هوشمندی مردم انقلابی این توطئه ها خنثی شده و می شود.
 
 
*** ایران در برابر سنگین‌ترین و بی‌سابقه ترین وجوه تروریسم رسمی دولتی
 
 
خطیب در ادامه تاکید کرد: نظام اسلامی در مقابل دیدگان و سکوت مرگبار دروغین حقوق بشر با سنگین ترین و بی سابقه ترین وجوه تروریسم رسمی دولتی مواجه بوده و از سویی رئیس جمهور تروریسم آمریکا رسما در جریان تبلیغات انتخاباتی به ایجاد جریان های تروریستی تکفیری اذعان کرده و دستور ترور سردار بزرگ مقاومت شهید سلیمانی و ابومهندس را صادر می کند.
سردمداران رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی ترور دانشمند ما شهید محسن فخری زاده را بر عهده می گیرند.
اینها بزرگترین پروژه جنگ و تروریسم اقتصادی و اعمال تحریم های ظالمانه و حتی تحریم دارویی را در پیش گرفتند و با توان تروریسم تبلیغاتی به منظور تطهیر اقدامات تروریستی شان تلاش می کنند.
 
 

*** توسعه دشمنی و مخاصمه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

 
 
خطیب در ادامه سخنان خود اظهار کرد:
دشمن با امکانات فناورانه  در حال توسعه دشمنی و مخاصمه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.
بنابراین در این شرایط با وحدت و اتحاد کامل باید در جهتی حرکت کرد که بتوان از ظرفیت ها و امکانات موجود در جهت مقابله با نفوذ استفاده کرد. باید تمام توطئه ها و نقشه های دشمنی آنها را به هم زد پس نیازمند یک اقدام فعال هستیم. از طرفی دیگر باید با وادادگی ها و دلدادگی ها به غرب و سوء مدیریت ها مبارزه کنیم.
باید علیه بی توجهی به حیف و میل بیت المال، بی توجهی به آستانه تاب آوری مردم در زیر فشار معیشتی تلاش کرد. نفوذ می تواند برای دشمن همچنان که تا الان نشان داده زمینه امید باشد.
 
وی در ادامه سخنانش با اشاره به برنامه هایی که به کمیسیون های مربوطه ارائه کرده، گفت:
به چند برنامه ام مجددا اشاره می کنم یکی از وظایف ما صیانت از مردم ایران و حمایت از دارایی های این ملت است.
یکی از وظایف بنده این است که تشکیلات اطلاعاتی را به صورت انقلابی و مردم پایه اداره کنم. مردم باید در تامین امنیت کشور همیار و همراه یکدیگر باشند.
وظیفه دوم بنده حمایت از آزادی های عمومی و خصوصی و البته رعایت ادیان و مذاهب مختلف است.
از طرف دیگر ما ارزشهای جامعه ایرانی را محترم خواهیم شمرد و از آن صیانت می کنیم. همچنین اینجانب در حمایت از تولید ملی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد. در این راه یکی از موانع اصلی ما مفسده و فساد اقتصادی است.
 
 

*** ضرورت همراهی با جامعه اطلاعاتی

 
 
به گزارش صنایع، وزیر پیشنهادی اطلاعات در پایان به ضرورت همراهی با جامعه اطلاعاتی اشاره کرد و خطاب به ریاست مجلس و نمایندگان گفت:
امیدوارم بتوانم با تحول مدیریتی شرایطی را ایجاد کنم که وزارت اطلاعات شعار تحول سیدابراهیم رئیسی را به منصه ظهور برساند.
متعهد می شوم همه تلاشم را برای تحقق رهنمودهای رهبری به کار بگیرم؛ این مهم بسته به اعتماد شما نمایندگان است.

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه