کد خبر:279076
پ
زلفی گل
وزیر علوم تشریح کرد

جزئیات سامانه نخبگان و آینده‌سازان

وزیر علوم جزئیات سامانه نخبگان و آینده‌سازان را تشریح کرد.

وزیر علوم جزئیات سامانه نخبگان و آینده‌سازان را تشریح کرد.

 

*** سامانه نخبگان و آینده‌سازان

 

به گزارش پژواک، رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در نشست خبری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که روز گذشته در محل مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) برگزار شد، از رونمایی «درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان» خبر داد.

اما درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان که از آن به عنوان سامانه دانا نام برده می‌شود، چیست و رونمایی از آن به چه کار می‌آید؟

 

*** وزیر علوم، تحقیقات و فناوری/ ضرورت رونمایی از سامانه دانا

 

محمدعلی زلفی‌گل در این خص، اظهار داشت:

سامانه دانا یا درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان در راستای اولویت‌های وزارت علوم در بخش مرجعیت‌‌سازی علمی رونمایی می‌شود که با اطمینان می‌گویم در آینده این سامانه جزء افتخارات دولت سیزدهم است.

اساتید، محققان و دانشجویان و دانش پژوهان کشورهای اسلامی جامعه هدف این سامانه هستند و براساس برآوردها حداقل یک میلیون نفر در کشور خودمان و پنج میلیون نفر در کشورهای اسلامی جزء مخاطبان این سامانه می‌شوند.

 

وی درباره کارکرد این سامانه گفت:

ایجاد شبکه علمی – اجتماعی کشور های اسلامی، ارتقاء دیپلماسی علمی-فناوری ما بین دانشمندان جهان اسلام، مرجعیت علمی و فناوری در سطح کشورهای اسلامی، تعیین شناسه محققان ISC-ID، شناسایی محققان و پژوهشگران ایرانی در داخل و خارج از کشور، شناسایی محققان و پژوهشگران کشورهای اسلامی، افزایش رویت پذیری پژوهشگران، یافتن فرد متخصص و صاحب نظر برای ارجاع نیازها و اولویت‌های تحقیقاتی شرکت‌های دانش بنیان، صنایع خصوصی، دولتی و دستگاه‌های دولتی و ارتباط نظام مند سامانه (دانا) با سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) از اهداف رونمایی سامانه دانا به شمار می‌رود.

 

وزیر علوم در ابتدای آغاز به کارش در مسند وزارت پنج اولویت را در رأس کار این وزارتخانه و زیرمجموعه‌های آن مطرح کرد؛ مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند؛ نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فناوری و نوآور پروری؛ تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش پنج اولویت اصلی وزارت علوم است؛ سامانه دانا در راستای اولویت مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری رونمایی می‌شود.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه