کد خبر:279528
پ
مایکروسافت
پژواک گزارش می‌دهد:

جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به علت نقض حریم خصوصی کودکان

حکم جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به‌دنبال اقدامات این شرکت بزرگ در بحث نقض حریم خصوصی کودکان و استفاده از اطلاعات آنها صادر شد.

حکم جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به‌دنبال اقدامات این شرکت بزرگ در بحث نقض حریم خصوصی کودکان و استفاده از اطلاعات آنها صادر شد.

 

*** جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت

 

به گزارش پژواک، کمیسیون تجارت فدرال آمریک (FTC) از جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت درپی نقض حریم خصوصی کودکان و جمع‌آوری اطلاعات آنها خبر داد.

حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) قانونی‌ست که توسط FTC وضع شده و طی این قانون، اپراتور وب‌سایت‌ها یا خدمات آنلاین ارائه شده به کودکان زیر ۱۳ سال را وادار به الزامات خاصی می‌کند که باید از آن اطاعت کند.

اما مایکروسافت ظاهراً اطلاعات این کودکان را که در کنسول ایکس‌باکس ثبت‌نام کرده‌اند جمع‌آوری کرده است که خود این موضوع تقض قانون ذکر شده است.

 

*** ریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت توسط FTC تأیید شد

 

مایکروسافت به نگه‌داری غیرقانونی اطلاعات شخصی کودکان هم متهم شده است.

اتهامی که شرکت آن را پذیرفت و آن را یک گلیچ تکنیکی دانست.

این مشکل که تقریبا در اواخر ۲۰۲۱ حل شد، حول پروسه موردنیاز هنگام ثبت‌نام برای یک حساب کاربری تمرکز داشت.

وقتی کاربری ثبت‌نام می‌کرد، باید نام کامل خود، آدرس ایمیل و تاریخ تولد را دراختیار می‌گذاشت.

حتی اگر این تاریخ تولد سن زیر ۱۳ سال را نشان می‌داد، از آن‌ها خواسته می‌شد اطلاعات تکمیلی ازجمله شماره تلفن خود را ارائه دهند.

تا سال ۲۰۱۹، این روند شامل یک جعبه از پیش علامت‌گذاری شده هم می‌شد که موافق دریافت موارد تبلیغاتی باشید و به مایکروسافت اجازه دهید اطلاعات کاربر را به تبلیغ‌کنندگان بفرستد.

تنها بعد از ارائه این اطلاعات توسط افراد زیر ۱۳ سال این پروسه به والدین نیاز داشت تا باقی روند ساخت حساب را تکمیل کنند.

اما طبق گزارش FTC، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ حتی اگر فرایند تکمیل نمی‌شد، بازهم داده‌های کودکان ذخیره می‌شد و دربرخی موارد این کار سال‌ها ادامه داشته است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه