کد خبر:281062
پ
موتور W12 بنتلی
پژواک گزارش می‌دهد:

تولید موتور W12 بنتلی سال آینده متوقف خواهد شد

بنتلی اعلام کرد تولید موتور W12 شش لیتری خود را در سال ۲۰۲۴ متوقف خواهد کرد.

بنتلی اعلام کرد تولید موتور W12 شش لیتری خود را در سال ۲۰۲۴ متوقف خواهد کرد.

 

*** توقف تولید موتور W12 بنتلی

 

به گزارش پژواک، بنتلی اعلام کرد تولید موتور W12 شش لیتری خود را در سال ۲۰۲۴ متوقف خواهد کرد. این بخشی از مأموریت این شرکت بریتانیایی برای کاهش میانگین آلودگی محصولات خود به صفر از سال ۲۰۳۰ به‌بعد است. استفاده از یک موتور بنزینی دوازده سیلندر غول‌پیکر حتی با توجه به تاریخچه آن، هرگز به کسب این هدف کمک نمی‌کند.

طی این سال‌ها، این موتور شش لیتری بزرگ در محصولات مختلفی به‌کار رفته است. ازجمله این خودروها می‌توان به یک کانسپت فولکس واگن موتور-وسط تا یک A8، فولکس واگن فائتون و حتی یک اسپایکر اشاره کرد. اما از همه مهم‌تر، بسیاری از مدل‌های بالارده بنتلی به آن مجهز هستند.

در طول این سال‌ها، بنتلی به‌طور پیوسته قدرت این موتور ۶ لیتری را تا ۳۷ درصد و گشتاور آن را تا ۵۴ درصد افزایش داده است. این اقدام نشان می‌دهد چگونه میزان آلایندگی در همین مدت ۲۵ درصد کاهش یافته است. البته استفاده از این روش در آینده کافی نیست. تکامل دو‌دهه‌ای W12 مستلزم بازطراحی روغن و خنک‌کننده، فناوری توربوی بهتر، فرایندهای تزریق و احتراق بهتر است.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** تولید صد هزار موتور W12 در طول بیست سال

 

به گزارش پژواک، این شرکت گفته است وقتی که ساخت موتور W12 را در آوریل ۲۰۲۴ متوقف کند، در طول بیست سال بیش از ۱۰۰ هزار واحد از آن را به فروش رسانده است.

«آدرین هالمارک»، رئیس بنتلی می‌گوید: «وقتی تولید W12 را در سال ۲۰۰۳ آغاز کردیم، می‌دانستیم موتور قدرتمندی داریم که خودروها و برند ما را با سرعت به جلو پیش می‌برد. حالا پس از ۲۰ سال و فروش بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از آن، وقت بازنشستگی این موتور نمادین فرا رسیده است. اما پیش از آن قصد داریم قدرتمندترین نسخه از آن را تولید کنیم.»

او به پرده آخر عمر W12 اشاره می‌کند؛ زمانی که قدرتمندترین نسخه از آن با توان ۷۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۳۸ نیوتن‌متر درون بنتلی باتور شگفت‌انگیز قرار خواهد گرفت. این قدرت بالا از طریق مجراهای توربوی بزرگ‌تر، کمپرسورهای توربو بازطراحی‌شده، خنک‌کننده‌های هوای بزرگ‌تر و کالیبراسیون موتور و جعبه‌دنده حاصل شده است.

تمام ۱۸ نسخه از این خودروی منحصربه‌فرد به فروش رسیده‌اند. با این حال بنتلی می‌گوید هنوز امکان سفارش نسخه استاندارد W12 با توان ۶۵۰ اسب‌بخار در کانتیننتال GT، بنتایگا و فلایینگ اسپور وجود دارد.

فضای تولید موتور W12 به ساخت نسخه‌های هیبریدی V8 و V6 واگذار خواهد شد. سال آینده که تولید این موتور به پایان می‌رسد، تمام محصولات بنتلی به‌همراه نسخه هیبریدی عرضه خواهند شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه