کد خبر:284110
پ
اسنپدراگون
پژواک گزارش می‌دهد:

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام از مصرف انرژی بالایی برخوردار خواهد بود

کوالکام برای کاهش میزان انرژی مصرفی توسط تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خود احتمالا کار دشواری را پیش رو خواهد داشت.

کوالکام برای کاهش میزان انرژی مصرفی توسط تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خود احتمالا کار دشواری را پیش رو خواهد داشت.

 

*** تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام از مصرف انرژی بالایی برخوردار خواهد بود

 

به گزارش پژواک، استفاده از یک فرآیند تولید بهبودیافته به لحاظ تئوری بدان معناست که تراشه پرچمدار از بهره‌وری انرژی مطلوبی برخوردار خواهد بود؛ اما اکنون یک منبع آگاه ادعا کرده که آن‌دسته از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند که مایل به استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در محصولات آینده خود هستند؛ احتمالا به سراغ باتری‌هایی با ظرفیت‌های بالاتر خواهند رفت. در واقع شرکت‌ها افزایش میزان توان مصرفی تراشه پرچمدار آینده کوالکام را با استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر جبران خواهند کرد.

بر اساس شایعات، شرکت‌های سازنده برای گوشی‌های پرچمدار آینده خود با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از باتری‌هایی با ظرفیت ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده خواهند کرد. یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station از طریق انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo به تست ۳ دستگاه پرچمدار با باتری‌های ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره نموده است. از آنجا که برندهای چینی به‌دلیل استفاده از باتری‌های غول‌پیکر در گوشی‌های خود به شهرت رسیده‌اند؛ لذا به‌کارگیری این باتری‌ها در تولیدات برندهایی نظیر ویوو، شیائومی و اوپو چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد.

با این‌حال گوشی وان‌پلاس ۱۲ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز از یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. بنابراین وان‌پلاس ۱۳ می‌تواند یکی از دستگاه‌های مورد آزمایش باشد. تلاش کوالکام برای ارائه عملکرد بی‌رقیب تراشه پرچمدار آینده خود در زمینه پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای احتمالا موجب می‌شود تا این شرکت در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با چالش‌هایی مواجه شود.

بر اساس گزارش‌ها این تراشه پیش‌تر با سرعت فرکانس ۴٫۰ گیگاهرتزی تست شده و در یک مورد نیز حداکثر فرکانس آن به ۴٫۳ گیگاهرتز رسیده است. پایداری یا عدم پایداری این فرکانس‌ها هنوز مورد تائید قرار نگرفته است. با این‌حال شرکای کوالکام علاوه بر به‌کارگیری باتری‌های بزرگ‌تر برای دفع موثرتر گرما نیز بایستی از محفظه‌های بخار با اندازه‌های بزرگ‌تر بهره‌برداری نمایند.

 

 

فقدان هسته‌های پردازشی کم‌مصرف، اشتهای بالای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برای مصرف انرژی را توجیه می‌کند. بر اساس شایعات این تراشه صرفا از هسته‌های پردازشی با کارآیی بالا و پیکره‌بندی ۶+۲ هسته‌ای استفاده خواهد کرد. تراشه Dimensity 9300 ساخت شرکت مدیاتک نیز رویکرد مشابهی را دنبال نموده است. تست‌های بنچمارک مختلف نشان می‌دهند که میزان مصرف انرژی این تراشه نسبت به سایر رقبای آن بیش‌تر است.

با این‌حال با توجه به عدم تائید شایعات فوق کماکان توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کنید. به گفته یکی از مدیران کوالکام، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در ماه اکتبر عرضه می‌شود. بنابراین در آینده شاهد افشای جزئیات بیش‌تر و دقیق‌تری درباره این نیمه‌هادی خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه