کد خبر:263736
پ
رئیسی
پژواک گزارش می‌دهد:

برنامه کوتاه مدت و بلند مدت رئیسی برای ثبات در بازار/ از نظارت تمام‌عیار بر زنجیره تولید تا توزیع کالاهای اساسی

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه برای کشاورز و تولیدکننده بدترین شرایط، عدم ثبات در بازار است، از نظارت تمام‌عیار بر زنجیره تولید تا توزیع کالاهای اساسی برای ثبات در بازار در کوتاه مدت و اضافه شدن فعالیت سامانه‌ها و نظارت در بنادر، گمرکات، بانک مرکزی و بازار ارز برای ثبات بلند مدت خبر داد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه برای کشاورز و تولیدکننده بدترین شرایط، عدم ثبات در بازار است، از نظارت تمام‌عیار بر زنجیره تولید تا توزیع کالاهای اساسی برای ثبات در بازار در کوتاه مدت و اضافه شدن فعالیت سامانه‌ها و نظارت در بنادر، گمرکات، بانک مرکزی و بازار ارز برای ثبات بلند مدت خبر داد.

 

*** کاهش هزینه کالاهای اساسی با خودکفایی کشور

 

به گزارش پژواک، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که این روزها همه وی را با عنوان نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌شناسند، در نشست‌ها و جلسات با نخبگان، رسانه‌ها و مردم، از برنامه‌های کارشناسی شده خود پیرامون چگونگی رفع مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات مردم صحبت‌ می‌کند، برنامه‌هایی که بسیاری از کارشناسان نگاه مثبتی به آنها دارند.

 

وی با اشاره به اینکه از اولویت‌های دولت وی مسئله معیشت مردم است و باید هزینه‌های سبد خانواده از جمله هزینه‌هایی مثل سلامت، مسکن و کالاهای اساسی کاهش پیدا کند، اظهار داشت:

هزینه مربوط به کالاهای اساسی را باید با خودکفایی کم کنیم به نحوی که باید وابستگی این کالاها را به ارز و دلار قطع کنیم.

 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه افزود:

عمده مشکل کالاهای اساسی بیشتر در خصوص نهاده‌های دامی و خوراک دامی طیور است که از خارج از کشور وارد می‌شود و امروز متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از این نهاده‌ها از خارج از کشور وارد می‌شود این یعنی بند کردن سفره مردم به نوسانات قیمت ارز و مشکلاتی که در این خصوص به وجود می‌آید.

 

وی با بیان این که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هم نهاده‌های دامی و هم کالاهای اساسی را به یک استقلال واقعی در کشور برسانیم تا دیگر گوشت، مرغ، مواد لبنی، برنج، روغن و گندم و جو با مشکل تامین مواجه نشود، گفت:

به عنوان مثال برای گندم در کشور جشن استقلال و خودکفایی گرفته شد، اما امروز باید دوباره گندم وارد کنیم این یعنی اینکه یا آن جشن‌ها دروغ بوده یا محاسبات غلط بوده است.

خرید تضمینی از مردم دچار مشکل شد و کشاورزان به ناچار یا باید محصول خود را به دلالان بفروشند یا در نهایت خوراک دام بشود.

 

رئیسی در ادامه افزود:

وقتی به قیمت واردات گندم نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که خیلی بیشتر از آن درآمدی است که ما باید از کشاورز می‌خریدیم.

 

*** عدم ثبات در بازار؛ بدترین شرایط برای کشاورز و تولیدکننده

 

وی با اشاره به اینکه برای کشاورز و تولیدکننده بدترین شرایط، عدم ثبات در بازار است، گفت:

امروز کار برای کشاورز و تولیدکننده قابل پیش‌بینی نیست و در بازار نه خرید قابل پیش بینی است و نه فروش و به نوعی بازار اقتصاد کشور شرطی شده است.

برای حل مشکل کالاهای اساسی باید هر چه زودتر خودکفا بشویم و البته این امر زمان بر است و ما باید زنجیر تامین و تولید تا مصرف را نظارت کنیم و دولت موظف است این زنجیره را بدرستی هدایت کند.

 

رئیسی در ادامه افزود:

امروز هم تولید کننده فریاد می‌زند و هم مصرف کننده؛ وظیفه سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده چیست؟

نظارت تمام‌عیار بر زنجیره تولید تا توزیع کالاهای اساسی می‌تواند به این بازار در کوتاه مدت ثبات دهد و در کنار آن باید سامانه‌ها فعال شود و نظارت در بنادر و گمرکات و در بانک مرکزی و بازار ارز جریان پیدا کند.

 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مشکلات صادرکنندگان، بیان کرد:

متاسفانه امروز شاهد آن هستیم، کسانی که روزی صادر‌کننده بودند و به آن‌ها جایزه داده شده امروز به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و این دوگانگی مورد قبول نیست و باید مشکلات صادرکنندگان به هر طریق ممکن حل شود.

در زمینه سلامت باید هزینه‌ها کاسته شود و امروز ۴۳ درصد از جیب مردم هزینه می‌شود و باید به ۲۰ درصد برسد و سازوکار آن وجود دارد و در این باره مطالعات لازم انجام شده است.

 

*** هزینه مسکن را می‌توان به ۳۰ درصد کاهش داد

 

وی در خصوص هزینه‌های مسکن، گفت:

با امکانات موجود در کشور و زمین و تسهیلات می‌شود هزینه مسکن را به ۳۰ درصد کاهش داد.

 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره مبارزه با گرانفروشی نیز، افزود:

حل مشکل گرانی را نباید به تعزیرات و دستگاه قضا سپرد بلکه اول باید نظارت‌ها کامل شود تا گرانفروشی صورت نگیرد.

 

*** در صنایع بالا دستی و خودرو قیمت‌گذاری‌ها عادلانه نیست

 

رئیسی با اشاره به مشکلات صنایع بالادستی و خودرو، بیان کرد:

در صنایع بالا دستی و خودرو مشکل این است که قیمت‌گذاری‌ها عادلانه نیست و همین موجب می‌شود تا خودرو وارد بازار سیاه شود.

 

وی در ادامه افزود:

دولت باید اشراف کامل بر بازار ارز داشته باشد تا جلوی سوداگری‌ها گرفته شود و باید فعالیت‌های اقتصادی غیر مولد را بی جاذبه کرد، باید کاری کنیم تا کسی سراغ ارز، طلا و زمین برای سودجویی نرود.

 

رئیسی درباره فعالیت‌های رسانه ملی، گفت:

تشکر ویژه می‌کنم از صدا و سیما به خاطر اینکه شرایطی را ایجاد کرد تا نامزدها بتوانند با تمام استان‌ها ارتباط برقرار کنند.

 

وی خطاب به مدیرانی که در اتاق‌های خود نشستند و از دور برای کل کشور تصمیم می‌گیرند، افزود:

این شیوه مدیریت میدانی و مردمی نیست و باید با مردم ارتباط برقرار کرد.

 

*** سفرهای استانی را در دولت آغاز می‌کنم

 

به گزارش پژواک، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پایان پیرامون سفرهای استانی خود، اظهار داشت:

از زمانی که در دستگاه قضایی وارد شدم سفرهای استانی را شروع کردم و اگر مسئله کرونا نبود، همه استان‌های کشور را تا امروز رفته بودم.

اگر توفیق پیدا کنم در دولت آینده حضور داشته باشم از ابتدای شروع به کار دولت سفرهای استانی را آغاز می‌کنم و این وظیفه رئیس دولت است که در میدان باشد و تمام استان‌های کشور را مورد رصد قرار دهد و مشکلات را بررسی کند.

در چهار سال دولت تقریباً دو بار می‌شود به هر استان سفر کرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه