کد خبر:276246
پ
۱۲۹۳۲۵
پژواک گزارش می‌دهد:

با سیستم WeTac واقعیت مجازی را لمس کنید

سیستم WeTac با انتقال جریان الکتریکی از طریق دست کاربر کار می‌کند که این روش جهانی برای رمزگذاری اطلاعات لمسی در دست‌ها بر اساس ویژگی‌های حساسیت آنها است.

سیستم WeTac با انتقال جریان الکتریکی از طریق دست کاربر کار می‌کند که این روش جهانی برای رمزگذاری اطلاعات لمسی در دست‌ها بر اساس ویژگی‌های حساسیت آنها است.

 

*** سیستم WeTac

 

به گزارش پژواک، هدست‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به طور فزاینده‌ای پیشرفته می‌شوند و امکان تجربه‌های دیجیتالی جذاب و فراگیر را امکان‌پذیر می‌کنند.

برای واقعی‌تر کردن تجربه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، مهندسان تلاش کرده‌اند تا سیستم‌های بهتری ایجاد کنند که بازخورد لمسی مطابق با محتوای مجازی تولید کند.

محققان دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه سیتی هنگ کنگ، دانشگاه علوم و فناوری الکترونیک چین (UESTC) و سایر موسسات در چین اخیرا WeTac را ایجاد کرده‌اند، یک سیستم الکترولمسی بی سیم کوچک، نرم و فوق نازک که حس لامسه را در کاربر ایجاد می کند.

این سیستم که در Nature Machine Intelligence معرفی شده است، با انتقال جریان الکتریکی از طریق دست کاربر کار می‌کند.

محققان در مقاله خود نوشتند: از آنجایی که حساسیت لمسی در بین افراد مختلف و قسمت‌های مختلف دست در یک فرد بسیار متفاوت است، یک روش جهانی برای رمزگذاری اطلاعات لمسی در دست‌ها بر اساس ویژگی‌های حساسیت آنها ضروری است.

علاوه بر این، رابط‌های لمسی موجود روی دست معمولاً حجیم، سفت و سخت هستند و توسط کابل‌ها متصل می‌شوند، که مانعی برای ارائه بازخورد لمسی به‌طور دقیق و طبیعی است.

 

 

سیستم WeTac متشکل از یک سری الکترود است که روی کف دست کاربر قرار می گیرد و قطعات الکترونیکی نرم کوچکی که به عنوان صفحه کنترل دستگاه عمل می کنند.

هنگامی که این سیستم توسط کاربران پوشیده می‌شود، این دستگاه می‌تواند الگوهای بازخورد لمسی مکانی-زمانی دقیق و قابل برنامه‌ریزی را با ۳۲ پیکسل شبیه‌سازی لمسی الکتریکی در کنار کف دست و وضوح فضایی بالای ۰/۷۲۹ پیکسل در هر سانتی‌متر مربع در متراکم‌ترین ناحیه تولید کند.

محققان در مقاله خود نوشتند: WeTac جریانی را از طریق دست برای القای حس های لمسی به عنوان رابط لمسی یکپارچه با پوست منتقل می کند.

با تراکم پیکسلی نسبتاً بالایی در کل ناحیه دست، WeTac می‌تواند تحریک لمسی را ارائه دهد و آستانه‌های حسی کاربران را به روشی انعطاف‌پذیر اندازه‌گیری کند.

 

 

دستگاهی که توسط این تیم ساخته شده است، مزایای قابل توجهی نسبت به سایر دستگاه های لمسی الکتریکی دارد که در گذشته ساخته شده اند.

مهمتر از همه، به جای تمرکز روی یک یا چند نوک انگشت، سطح وسیع تری از دست کاربر (به عنوان مثال، کل دست) را پوشش می دهد.

علاوه بر این، WeTac از آنجایی که اجزای آن ultrasoft است، می‌تواند به راحتی جریان‌های آستانه را برای کاربران جداگانه ترسیم کند، و پارامترهای بهینه برای تولید بازخورد لمسی در قسمت‌های خاص دست را شناسایی کند.

این می‌تواند منجر به تجربه‌های لمسی کامل، واقعی و شخصی شود که می‌تواند به وضوح توسط کاربران احساس شود، بدون اینکه باعث درد آنها شود.

محققان در مقاله خود توضیح دادند: با ترسیم آستانه‌ها برای پارامترهای الکتریکی مختلف، داده‌های آستانه شخصی‌سازی شده را می‌توان برای بازتولید احساسات لمس مجازی روی دست با شدت تحریک بهینه و جلوگیری از ایجاد درد به دست آورد.

با کنترل دقیق سطح احساس، ادراک زمانی و مکانی، امکان ارائه بازخورد شخصی در هنگام تعامل کاربران با اشیاء مجازی را فراهم می کند.

در آزمایش‌های اولیه، دستگاه الکترولمسی بی‌سیم ایجاد شده توسط محققان به نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای دست یافت و بازخورد هپتیک واضح و قابل تنظیمی را در دستان کاربران ایجاد کرد.

در آینده، می‌توان آن را با سیستم‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ادغام کرد تا تجربیات مجازی زنده‌تر و جذاب‌تری ایجاد کند یا تعاملات انسان و ماشین را تقویت کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه