کد خبر:281669
پ
AMD
پژواک گزارش می‌دهد:

انویدیا و AMD احتمالاً در ۲۰۲۵ تراشه‌های PC مبتنی بر معماری ARM روانه بازار خواهند کرد

ظاهراً انویدیا و AMD به‌دنبال پیوستن به کوالکام در بازار پردازنده‌های مبتنی بر ARM هستند تا فشار بر اینتل بیش از پیش افزایش یابد.

ظاهراً انویدیا و AMD به‌دنبال پیوستن به کوالکام در بازار پردازنده‌های مبتنی بر ARM هستند تا فشار بر اینتل بیش از پیش افزایش یابد.

 

*** پردازنده‌های ARM برای کامپیوترهای ویندوزی

 

به گزارش پژواک، طبق گزارش رویترز، انویدیا توسعه پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM خود را شروع کرده است که می‌تواند باعث گسترش چشمگیر فعالیت‌های مایکروسافت روی ویندوز مبتنی بر ARM شود. ظاهراً انویدیا و AMD می‌خواهند پردازنده‌های جدید خود را در سال ۲۰۲۵ روانه بازار کنند.

مایکروسافت تا به امروز برای نسخه مبتنی بر ARM ویندوز ۱۱، همکاری انحصاری با کوالکام داشته است. همچنین گزارش رویترز در زمانی منتشر شده است که کوالکام می‌خواهد از نسل بعدی تراشه‌های مبتنی بر ARM خود برای PCهای ویندوزی رونمایی کند. رویترز می‌گوید در رویداد کوالکام که امشب برگزار می‌شود، برخی از مدیران اجرایی مایکروسافت حضور خواهند داشت.

اولین تبلت سرفیس، سرفیس RT، با پردازنده مبتنی بر ARM انویدیا، یعنی تگرا از راه رسید اما در بازار شکست خورد و همین شکست مانع از ورود گسترده‌تر شرکت‌ها به این بخش از بازار شد. از آن زمان تاکنون، انویدیا از پردازنده‌ای برای ویندوز مبتنی بر ARM رونمایی نکرده است و مایکروسافت تنها با کوالکام همکاری می‌کند.

 

پردازنده‌های ARM

 

با پیوستن AMD و انویدیا به کوالکام در بازار تراشه‌های ویندوزی مبتنی بر ARM، فشارها بر اینتل افزایش می‌یابد. با معرفی تراشه‌های سری M اپل برای مک‌ها، اینتل با شوک بزرگی مواجه شد و سعی می‌کند با معماری و لیتوگرافی جدید، به جنگ پردازنده‌های اپل برود. اما با توجه به گزارش امروز، اینتل به‌زودی باید با دو شرکت دیگر هم درزمینه پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM رقابت کند.

در کنار انویدیا، AMD و کوالکام، گفته می‌شود مایکروسافت هم روی تراشه‌های سرور مبتنی بر ARM کار می‌کند و حتی شاید برای دستگاه‌های سرفیس هم پردازنده اختصاصی بسازد. بااین‌حال، با توجه به همکاری نزدیک ردموندی‌ها با شرکت‌های تراشه‌ساز، انتظار نداریم به این زودی‌ها چیپ‌های اختصاصی مایکروسافت برای دستگاه‌های سرفیس از راه برسند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه