کد خبر:283534
پ
هوش مصنوعی Claude 3
پژواک گزارش می‌دهد:

انتروپیک از مدل‌های هوش مصنوعی Claude 3 رونمایی کرد/ قوی‌تر از ChatGPT و جمینای

استارتاپ انتروپیک (Anthropic) جدیدترین مدل‌های هوش مصنوعی خود را که مجموعاً Claude 3 نامیده می‌شوند، معرفی کرد.

استارتاپ انتروپیک (Anthropic) جدیدترین مدل‌های هوش مصنوعی خود را که مجموعاً Claude 3 نامیده می‌شوند، معرفی کرد.

 

*** هوش مصنوعی جدید Claude 3

 

به گزارش پژواک، انتروپیک در وب‌سایت خود می‌نویسد که کلاود ۳ می‌تواند سؤالات بیشتری را پاسخ دهد، دستورالعمل‌های طولانی‌تری را درک کند و دقیق‌تر نیز عمل خواهد کرد. خانواده کلاود ۳ شامل Haiku ،Sonnet و Opus می‌شود که Opus بزرگ‌ترین و هوشمندترین مدل است. انتروپیک می‌گوید Opus و Sonnet اکنون در سایت claude.ai در دسترس هستند. مدل هایکو نیز به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتروپیک گفته است که قوی‌ترین عضو خانواده Claude 3 یعنی مدل Opus در برخی از بنچمارک‌ها از مدل‌های هوش مصنوعی معروفی چون GPT-4 و جمینای ۱٫۰ اولترا گوگل نمرات بیشتری دریافت کرده است.

 

هوش مصنوعی Claude 3

 

*** خانواده مدل‌های هوش مصنوعی Claude 3

 

برخلاف مدل‌های قبلی، Claude 3 به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌هایی مانند تصاویر و نمودارها را آپلود کنند. بااین‌حال، این مدل‌ها قادر به تولید تصاویر نیستند. انتروپیک می‌گوید که همه مدل‌های Claude 3 قابلیت‌های بهبودیافته‌ای در تحلیل و پیش‌بینی، ایجاد محتواهای مختلف، کدنویسی و مکالمه به زبان‌های غیرانگلیسی مانند اسپانیایی، ژاپنی و فرانسوی دارند.

یکی از بنیان‌گذاران انتروپیک گفته است که Claude 3 بهتر از نسل قبلی خود در مدیریت پاسخ به سؤالات پرریسک عمل می‌کند. Claude 2 برای آنکه بی‌ضرر باشد گاهی اوقات بیش از حد از پاسخ‌دادن به سؤالات کاربران امتناع می‌کرد. حالا به‌نظر می‌رسد مدل‌های جدید این شرکت، بهتر می‌توانند به این سؤالات، با حفظ ایمنی، پاسخ دهند.

انتروپیک که در سال ۲۰۲۱ توسط کارمندان سابق OpenAI تأسیس شد، تاکنون از سوی غول‌های فناوری مثل آمازون میلیاردها دلار سرمایه جذب کرده و به رقیب اصلی بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی تبدیل شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه