کد خبر:281848
پ
پردازنده M3 اپل
پژواک گزارش می‌دهد:

امتیازات عجیب پردازنده M3 اپل در بنچمارک‌ها

پردازنده M3 اپل موفق شده امتیازات بالایی را در بنچمارک ها کسب کند که با دو نسل قبلی آن یعنی پردازنده‌های M2 و M1 اصلا قابل مقایسه نیست.

پردازنده M3 اپل موفق شده امتیازات بالایی را در بنچمارک ها کسب کند که با دو نسل قبلی آن یعنی پردازنده‌های M2 و M1 اصلا قابل مقایسه نیست.

 

*** امتیازات عجیب پردازنده M3 اپل در بنچمارک‌ها

 

به گزارش پژواک، اپل در رویداد هفته گذشته خودش از سه پردازنده جدید سری M3 رونمایی کرد. حالا جدیدترین آزمون‌های بنچمارک نشان می‌دهد که ادعای اپل در مورد سرعت بالای آن‌ها بی‌معنی نبوده است.

اپل اعلام کرد که ابتدایی‌ترین نسخه این پردازنده با نام M3 از یک پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای برخوردار است. این پردازنده ۳۵ درصد سریع‌تر از M1 و ۲۰ درصد هم سریع‌تر از M2 است. علاوه بر این، پردازشگر گرافیکی ۱۰ هسته‌ای آن ۶۵ درصد سریع‌تر از نسل اول و ۲۰ درصد سریع‌تر از دومین نسل این پردازنده است.

بنچمارک هایی که از پردازنده M3 اپل منتشر شده نیز ادعای اپل را تأیید می‌کند. یکی از کامپیوترهای مک اپل با این پردازنده جدید موفق به کسب ۳،۰۳۰ امتیاز در آزمون تک هسته‌ای و ۱۱،۶۹۴ امتیاز در آزمون چند هسته‌ای شده است.

 

بنچمارک پردازنده M3 اپل

 

این نتایج نشان‌دهنده فاصله زیاد بین سه نسل از پردازنده‌های ساخت اپل هستند. به‌خصوص وقتی آن را با نتایج کسب شده توسط آی مک M1 اپل مقایسه می‌کنیم. این کامپیوتر به ترتیب ۲،۳۳۴ و ۸،۳۱۷ امتیاز را از این دو آزمون کسب کرده بود. مک مینی با پردازنده ۸ هسته‌ای نیز ۲،۶۳۱ و ۹،۷۴۲ امتیاز را کسب کرده بود.

شاید بنچمارک‌ها همیشه منعکس‌کننده عملکرد دستگاه‌ها در استفاده روزمره نباشند، اما حداقل می‌توانند نشان دهند که چقدر ادعاهای اپل در مورد ارتقا پردازنده‌هایش درست بوده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه