کد خبر:283854
پ
بیتکوین
پژواک گزارش می‌دهد:

الگوی صعودی بیت کوین شکست/ آیا BitCoin قیمت ۷۷ هزار دلار را رد می‌کند؟

به اعتقاد تحلیلگران برجسته بازار، الگوی صعودی بیت کوین شکسته و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی به محدوده ۷۷ هزار دلاری برسد.

به اعتقاد تحلیلگران برجسته بازار، الگوی صعودی بیت کوین شکسته و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی به محدوده ۷۷ هزار دلاری برسد.

 

*** شکسته شدن الگوی صعودی بیت کوین

 

به گزارش پژواک، بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت کوین آخرین هفته ماه مارس را پرقدرت شروع کرد و افزایش بهای سایر رمزارزهای مارکت را مدیون عبور BitCoin از سطح ۷۱ هزار دلار هستیم. با نگاهی به فهرست ارزهای بازار می‌بینیم که اتریوم در حال آزمایش سطح ۳۶۰۰ دلاری است و بایننس کوین با رشد ۵۰ درصدی طی یک ماه اخیر به محدوده قیمتی ۵۸۷ دلار رسیده است.

همزمان با افزایش بهای بیت کوین و بازگشت به محدوده ۷۱ هزار دلاری، تحلیلگران ارشد بازار نظیر رابرت کیوساکی دست به کار شدند و پیش‌بینی‌های قابل تأملی از پادشاه ارزهای دیجیتال به دست دادند. هم‌اکنون در برهه‌ای از چارت تکنیکالی BTC هستیم که شواهد نشان‌دهنده خروج این رمزارز از یک الگوی پرچم صعودی هستند.

تحلیلگران فنی بازار با رصد گذشته این رمزارز به این باور رسیده‌اند که بیت کوین می‌تواند با بهره‌گیری از این الگوی صعودی، سقف قیمتی جدیدی را امتحان کند. طی هفته گذشته دیدیم که BitCoin برای چند روزی به محدوده ۶۴ هزار دلاری برگشت تا شاید برای همیشه با این سطح وداع کند.

با شروع اصلاح موقت این رمزارز، سرمایه نسبتا زیادی از صندوق‌های قابل معامله یا ای تی اف خارج شد؛ ولی ظاهرا جریان ورودی سرمایه به صندوق‌های مذکور مثبت شده و اعتماد دوباره به بازار تزریق گردیده است. به هر حال دیدیم که اواسط ماه مارس، بیت کوین در بحبوحه نوسانات مارکت به سقف ۷۳ هزار دلاری رسید.

به اعتقاد تحلیلگران بازار کریپتو، علت اصلاح رمزارز شماره یک بازار، خروج حجم عظیم سرمایه از ETFها بوده و سرمایه‌گذاران به این دلیل احساسات منفی نسبت به آینده بیت کوین داشته‌اند. در هفته جاری جریان ورودی سرمایه به این صندوق‌ها مثبت شد و خوش‌بینی به بازار برگشت.

به‌تازگی یکی از تحلیلگران برجسته بازار به نام علی مارتینز، اعلام کرده که در نمودار ۴ ساعته BTC یک الگوی پرچم صعودی شکل گرفته و کندل‌ها از آن عبور کرده‌اند که صدور سیگنال صعودی برای معامله‌گران است. طبق پیش‌بینی مارتینز، اگر بهای بیت کوین بالاتر از ۷۰ هزار دلار ثابت بماند، صعود به ۷۷ هزار دلار اتفاق خواهد افتاد.

 

الگوی صعودی بیت کوین

 

سوای این‌که این تحلیل درست از آب درمی‌آید یا نه، باید به علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خرد و کلان به این ارز دیجیتال اشاره کرد که با پیش‌بینی علی مارتینز همگام است. همه این‌ها به کنار، نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین می‌تواند هیجانات مثبت بازار را تقویت کند.

همچنین شاخص سود باز معاملات آتی بیت کوین حاکی از افزایش علاقه‌مندی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به معاملات مشتقات این رمزارز است. طی شبانه‌روز گذشته شاخص سود باز معاملات آتی رشد ۱.۷۳ درصدی داشته و به ۵۴۵.۷۳ هزار بیت کوین که معادل ۳۸.۵۶ میلیارد دلار می‌شود، رسیده است.

در زمان نگارش این مطلب، بهای هر واحد BTC حدود ۷۰٫۸۹۳ دلار است و تغییرات روزانه آن ۲٫۴۳ درصد و تغییرات یک ماهه ۲۴٫۸۷ درصد سود را نشان می‌دهند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه