کد خبر:263745
پ
رئیسی
پژواک گزارش می‌دهد:

نگاه و رویکرد حجت‌الاسلام رئیسی به بورس چگونه است؟/ انتقاد تند رئیسی به دولت درباره جبران کسری بودجه از بازار سرمایه

حجت‌الاسلام رئیسی ضمن تشریح دیدگاه و رویکرد خود نسبت به بورس از دولت به دلیل جبران کسری بودجه خود از بازار سرمایه انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی ضمن تشریح دیدگاه و رویکرد خود نسبت به بورس از دولت به دلیل جبران کسری بودجه خود از بازار سرمایه انتقاد کرد.

 

*** رویکرد حجت‌الاسلام رئیسی به بورس

 

به گزارش پژواک، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جایگاه نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری با حضور در نشست‌ها و سخنرانی‌های مختلف به تبیین دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مختلف از جمله بازار سرمایه که این روزها توجه محافی اقتصادی، سیاسی و مردمی را به خود جلب کرده، پرداخت.

 

وی در رابطه با بازا‌ر سرمایه و احیای آن، بیان داشت:

موضوع بازار سرما‌یه یکی از دغدغه‌های مردم است و بسیار مهم است، از این بابت که مردم با اطمینان سرمایه‌گذاری کردند برای این که از این سرمایه نفعی حاصل شان شود، اصل با‌زار سرمایه یکی از منابع اصلی تأمین سرمایه برای تولید است، اما قضیه‌ای که در کشور اتفاق افتاد این بود که تقاضای حضور در این بازار به سرعت بالا رفت، اما با بالا رفتن سهام و درخواست، عرضه اتفاق نیفتاد.

 

*** دلایل مشکلات بازار سرمایه/ کسری بودجه دولت نباید از بورس جبران شود

 

رئیسی در ادامه پیرامون دلایل مشکلات بورس، بیان داشت:

متأسفانه بازار سرمایه مدیریت نشد و اگر نظارت دقیقی در این حوزه صورت می‌گرفت و سازوکاری برای نظارت دیده شده بود تا از تلاطم‌ها جلوگیری کند این مشکلات به وجود نمی‌آمد، مدیریت و نظارت صورت نگرفت، آن‌چنان که باید عرضه صورت نگرفت و بازار بورس عمیق نشد تا از تلاطم جلوگیری کند.

 

وی در ادامه تاکید کرد:

بازار س‍رمایه باید مدیریت شود و دولت نباید کسری بودجه خود را از طریق بازار سرمایه جبران کند.

بازار س‍رمایه نیاز به نظارت دقیق دارد و راه باید برای ورود سهام شرکت‌ها باز شود.

 

*** مردم و بورس

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره نگرانی مردم از بازار بورس نیز، گفت:

مردم وقتی وارد بورس شدند آگاهی درستی به آنان داده نشد و در واقع تبلیغ برای ورود آن‌ها صورت گرفت، اما بدون آگاهی درست و مدیریت و به همین دلیل مردم دچار دغدغه شدند.

 

وی در ادامه افزود:

کسی که با مبالغ کم وارد بورس می‌شود نباید دچار مشکل شود و دولت هم نباید بازار سرمایه را مثل قلکی در نظر بگیرد که هر وقت دلش خواست از پول آن استفاده کند، بازار س‍رمایه باید منظم و دارای چارچوب باشد.

 

*** تسهیل ورود شرکت‌ها به بورس

 

به گزارش پژواک، حجت الاسلام رئیسی در پایان پیرامون ورود شرکت‌ها به بورس، اظهار داشت:

ده‌ها شرکت منتظر ورود به بازا‌ر سرمایه هستند، اما کارهای آن‌ها زود انجام نمی‌شود در واقع کارهای اداری دست و پاگیر کشور را به بلاهای بسیار مبتلا کرده است در واقع ما باید خسارت‌های احتمالی سهامداران خُرد را از همین صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه تضمین دهیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه