کد خبر:258239
پ
ثروتمندترین-فرد-دنیا-
پژواک گزارش می‌دهد:

ثروتمندترین فرد جهان کرسی مدیرعاملی آمازون را واگذار کرد/ انتقال قدرت در غول تجارت ‌آنلاین

جف بزوس، سکان بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین جهان را پس از ۳۰ سال به یکی از معاونانش واگذار می‌کند و با در اختیار گرفتن یک سمت تحت عنوان رئیس اجرایی در آستانه ۶۰ سالگی از مسئولیت‌های اجرایی آمازون فاصله می‌گیرد.

جف بزوس، سکان بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین جهان را پس از ۳۰ سال به یکی از معاونانش واگذار می‌کند و با در اختیار گرفتن یک سمت تحت عنوان رئیس اجرایی در آستانه ۶۰ سالگی از مسئولیت‌های اجرایی آمازون فاصله می‌گیرد.

 

*** کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی آمازون

 

به گزارش پژواک، آمازون در یک بیانیه خبر کناره‌گیری جف بزوس را منتشر کرد و در همین بیانیه آمده که اندی جسی که هم‌اکنون مدیر بخش کلاد (‌Amazon Web Services) جایگزین بزوس خواهد شد.

کناره‌گیری جف بزوس جهان تکنولوژی را با شوک روبه‌رو کرد، هرچند برایان اولسافسکی مدیر مالی این شرکت تلاش کرد که کمی از شگفتی‌های این خبر بکاهد و گفت که این تصمیم بخشی از یک برنامه دراز‌مدت جانشینی در آمازون بوده و بزوس همچنان در تصمیمات مهم آمازون مشارکت خواهد کرد.

اولسافسکی در این خصوص، بیان کرد:

من تاکید می‌کنم که جف شرکت را ترک نمی‌کند، او یک جای جدید در شرکت دارد.

اندی جسی مدیرعامل جدید آمازون یک فرد آینده‌نگر و یک مدیر عملیاتی قوی است. او کسی است که از سال ۱۹۹۷ در آمازون بوده و مدیران و سهامداران آمازون انتظار دارند روزهای موفق این شرکت در دوره مدیریت‌ او نیز ادامه یابد.

همچنین جف بزوس در نامه‌ای که خطاب به کارکنانش نوشته، تاکید کرد:

مدیریت آمازون یک مسئولیت عظیم است و انرژی زیادی می‌طلبد. وقتی چنین مسئولیتی داشته باشید به سختی می‌توانید به سایر امور رسیدگی کنید. من بیش از هر زمان دیگری با انرژی کار می‌کنم و قصدم بازنشستگی نیست.

 

*** سال‌های سخت جف بزوس

 

احتمالا جف بزوس از آخرین سال‌های مدیرعاملی‌اش به‌عنوان عجیب‌ترین سال‌های زندگی‌اش یاد خواهد کرد.

ریاست‌جمهوری ترامپ مملو از تنش این شرکت با دولت آمریکا بود به‌خصوص شخص ترامپ تمام تلاش خود را برای ضربه‌بزدن به جف بزوس به‌کار برد.
گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی عناد ترامپ با جف بزوس گزارش‌های واشنگتن‌پست علیه ترامپ بود که او را بسیار خشمگین می‌کرد.

مرگ جمال خاشقجی ستون‌نویس این روزنامه هم رابطه بنیان‌گذار آمازون را با عربستان بسیار بد کرد، حمایت او از همسر خاشقجی و شرکت در مراسم یادبود او مقامات سعودی را به‌شدت خشمگین کرد.

از همین‌رو یکی از رسانه‌های نزدیک به ترامپ و سعودی‌ها عکس‌های خصوصی و مکالمات بزوس با یک مجری سابق تلویزیونی را فاش کرد که جنجال بزرگی به پا شد.

تحقیقات تیم بزوس نشان داد که تلفن همراه او دقیقا بعد از ارسال فایلی از سوی ولیعهد سعودی به بزوس مورد نفوذ قرار گرفته است.

این افشاگری اما ضربه بزرگی به زندگی شخصی و شغلی او هم به‌حساب می‌آمد چراکه باعث شد بزوس و همسرش از یکدیگر جدا شوند.

این جدایی هم از این جهت چالش بود که تقسیم ثروت بزوس می‌توانست تاثیر مستقیمی بر سهام جف بزوس در آمازون بگذارد اما در نهایت مکنزی بزوس حق‌رای خود از سهم به‌دست آمده حاصل از طلاق را دوباره به خود بزوس برگرداند تا به این ترتیب تغییری در مدیریت آمازون ایجاد نشود.

 

*** رقابت جف بزوس و ایلان ماسک برای جایگاه ثروتمندترین فرد جهان

 

به گزارش پژواک، جف بزوس به‌رغم این تقسیم ثروت همچنان به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان باقی مانده است، هرچند گاهی ایلان ماسک بنیان‌گذار تسلا این جایگاه را برای مدت کوتاهی به‌دست می‌گیرد.

طی یک سال گذشته پاندمی تقاضای انبوهی را به سمت خرید اینترنتی سرازیر کرد که نتیجه آن رشد پی‌در‌پی سهام آمازون بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه