کد خبر:277011
پ
فوشیا
پژواک گزارش می‌دهد:

گوگل خبر عرضه یک دستگاه با سیستم عامل فوشیا (Fuchsia) را اتفاقی فاش کرد

براساس مستنداتی که حالا پاک شده‌اند، گوگل ناخواسته اطلاعاتی از یک دستگاه جدید منتشر کرده که برای اولین بار به صورت پیش‌فرض به سیستم‌عامل فوشیا مجهز می‌شود.

براساس مستنداتی که حالا پاک شده‌اند، گوگل ناخواسته اطلاعاتی از یک دستگاه جدید منتشر کرده که برای اولین بار به صورت پیش‌فرض به سیستم‌عامل فوشیا مجهز می‌شود.

 

*** سیستم عامل فوشیا (Fuchsia)

 

به گزارش پژواک، گوگل طی چند سال گذشته گوگل با بروزرسانی نست‌هاب (Nest Hub) و نست‌هاب مکس (Nest Hub Max)، این دستگاه‌ها را برای اجرای سیستم‌عامل «فوشیا» به جای «CastOS» آماده کرده است. با اینکه دستگاه‌های گوگل دیگری هنوز در صف بروزرسانی فوشیا هستند، اما گام بعدی که در انتظارش بودیم عرضه دستگاه با سیستم عامل فوشیا به صورت پیش‌فرض بود.

فوشیا یک سیستم عامل متن‌باز جدید است که گوگل از سال ۲۰۱۶ توسعه آن را آغاز کرده است. این سیستم عامل از راهکار جدیدی برای ارتباط با سخت‌افزار استفاده می‌کند که به گفته توسعه دهندگانش با استفاده کمتر از منابع دستگاه، قدرت بیشتری را ممکن می‌کند. طبق اعلام گوگل این سیستم‌عامل برای استفاده در دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) طراحی شده است.

هفته گذشته، توسعه دهندگان فوشیا مستندی را در توضیح پروژه خود منتشر کردند. وبسایت ۹to4Google پیش از حذف این مستند توانست به آن دسترسی پیدا کند.

براساس مستند منتشر شده، فوشیا قرار است برای مدیریت و کنترل بهتر قابلیت‌های دستگاه از جاوا‌اسکریپت پشتیبانی کند. به عبارت دقیق‌تر، سعی بر آن است که در «کارخانه‌ها»، یعنی محل آزمایش دستگاه‌های جدید، بتوان از این سیستم‌عامل استفاده کرد.

«در نهایت، فوشیا هنگام تولید در کارخانه‌ها به عنوان سیستم‌عامل دستگاه‌ها استفاده می‌شود.»

مهمتر اینکه پشتیبانی فوشیا از جاوا اسکریپت باید در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نهایی شود زیرا دستگاه مبتنی بر فوشیا در آینده‌ای نزدیک به تولید می‌رسد.

«توسعه راه‌حلی عملی در نیمه اول ۲۰۲۳ تا این راه‌حل برای اولین تولید کارخانه‌ای فوشیا در دسترس قرار گیرد.»

در ماه‌های اخیر، نشانه‌هایی از اضافه شدن کد فوشیا به دو دستگاه جدید گوگل که هردو اسپیکر هوشمند هستند را مشاهده کرده‌ایم. یکی از این دستگاه‌ها به نظر دستگاهی رده پایین و احتمالا یک تبلت پیکسل مجهز به اسپیکر یا یک نست مینی (Nest Mini) نسل سومی است، اما دستگاه دیگر نسل جدید نست آدیو (Nest Audio) با اتصال باند فوق عریض (Ultra-wideband) است.

وبسایت ۹to5google بر این باور است که پرچمدار بعدی اسپیکر‌های نست گوگل (که احتمالا در پاییز ۲۰۲۳ یا بهار ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند) اولین دستگاهی هستند که فوشیا به صورت پیش‌فرض در آنها استفاده می‌شود.

به هر صورت شاهد گام تازه‌ای برای سیستم عامل فوشیای گوگل هستیم و سال ۲۰۲۳ نقش کلیدی در توسعه فوشیا خواهد داشت و عرضه سخت‌افزار جدید جایگاه این سیستم‌عامل را تثبیت می‌کند.

پیوست

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه