کد خبر:281733
پ
گلکسی S24
پژواک گزارش می‌دهد:

گلکسی S24 به ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌شود/ پایان کار سامسونگ در ایران نزدیک است؟

سامسونگ قصد دارد سری گلکسی S24 را به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز کند.

سامسونگ قصد دارد سری گلکسی S24 را به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز کند.

 

*** تجهیز گلکسی S24 به ارتباط ماهواره‌ای

 

به گزارش پژواک، تی ام رو، رئیس بخش موبایل سامسونگ در ماه فوریه توضیح داده بود که چرا سری گوشی های گلکسی اس ۲۳ از ویژگی مشابه قابلیت ارتباط ماهواره ای اضطراری آیفون ۱۴ بهره نمی‌برند. این ویژگی که علاوه بر آیفون ۱۴، حالا در سری آیفون ۱۵ نیز ارائه می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت وقوع یک حادثه جدی در منطقه‌ای که آنتن‌دهی وجود ندارد، بتوانند درخواست کمک اضطراری کنند.

تی ام رو گفت عملکرد این قابلیت بسیار محدود است؛ با این حال وی اضافه کرد وقتی زمان مناسب، زیرساخت‌ها و فناوری‌های آن آماده شود، سامسونگ هم این ویژگی را برای گوشی سری گلکسی خود اضافه خواهد کرد. حالا بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، به‌نظر می‌رسد زمان اضافه شدن قابلیت ارتباط ماهواره ای به گوشی های سامسونگ فرا رسیده و احتمالا در گوشی های سری گلکسی S24 ما می‌توانیم این قابلیت را ببینیم.

 

*** ارتباط ماهواره ای به گلکسی S24 سامسونگ می‌آید؟

 

به گزارش پژواک، طبق اطلاعات به‌دست آمده، جان یونگ این پارک، رئیس بخش تجاری سامسونگ الکترونیکس SLSI اظهار کرده که قابلیت ارتباط ماهواره ای به گوشی های هوشمند سال ۲۰۲۴ سامسونگ خواهد آمد. در حالی که تاکنون از هیچ مدل خاصی برای دریافت این قابلیت نام برده نشده، اما احتمالا باید گوشی های پرچمدار سال ۲۰۲۴ سامسونگ یعنی سری گلکسی S24 را در خط مقدم دریافت قابلیت ارتباط ماهواره ای بدانیم. جان یونگ این پارک در جریان نمایشگاه نیمه هادی ۲۰۲۳ (SEDEX)، این ادعا را مطرح کرد.

همانطور که اشاره کردیم، جان یونگ این پارک برای بخش SLSI سامسونگ کار می‌کند و در واقع در بخش نیمه‌هادی‌ها مشغول به کار است. در نتیجه احتمالا او اطلاع دارد که آیا سامسونگ به‌منظور ارائه قابلیت ارتباط ماهواره ای اضطراری برای سری گلکسی اس ۲۴ از پلتفرم Snapdragon Satellite کوالکام که در ابتدای سال جاری معرفی شد استفاده خواهد کرد یا خیر. در حال حاضر شایعاتی وجود دارند که به ما می‌گویند گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده می‌کنند و گلکسی اس ۲۴ اولترا به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز خواهد شد؛ در این صورت تکلیف قابلیت ارتباط ماهواره‌ای چه می‌شود؟

اگر این شایعات درست باشند، ممکن است سامسونگ قابلیت ارتباط ماهواره ای را فقط در مدل گلکسی اس ۲۴ اولترا ارائه کند؛ چرا که احتمالا این مدل از مودم اسنپدراگون X75 5G با قابلیت پشتیبانی از پلتفرم Snapdragon Satellite استفاده خواهد کرد. مدل‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس اگر به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز شوند، احتمالا از مودم ۵G اگزینوس ۵۳۰۰ بهره می‌برند که متاسفانه از قابلیت ارتباط ماهواره ای پشتیبانی نمی‌کند و به این ترتیب این مدل‌ها از چنین قابلیتی محروم خواهند شد.

در حال حاضر علاوه بر آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ اپل، گوشی های دیگری هم هستند که از قابلیت ارتباط اضطراری از طریق ماهواره بهره می‌برند؛ از جمله این گوشی‌ها می‌توان به سری میت ۵۰ هواوی اشاره کرد. همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده، سری میت ۶۰ امسال هواوی نیز امکان برقراری تماس های ماهواره ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. می‌توان انتظار داشت که این قابلیت در یکی دو سال آینده به یک ویژگی رایج در گوشی های هوشمند تبدیل شوند.

احتمالا سری گلکسی S24 سامسونگ در ماه ژانویه ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود و با نزدیک شدن به این رویداد، هر روز اخبار جدیدتر و گمانه‌زنی‌های تازه‌تر از این گوشی‌های جذاب به گوش ما می‌رسد. یکی از ویژگی‌های مورد انتظار و احتمالی در این سری، قابلیت ارتباط اضطراری ماهواره ای است که باید دید آیا در نهایت می‌توانیم این ویژگی را در پرچمداران جدید سامسونگ ببینیم یا خیر. همانطور که مطلع هستید، واردات گوشی های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ اپل به ایران ممنوع شد؛ هر چند دلایل زیادی برای این ممنوعیت ذکر شده، اما برخی افراد می‌گویند دلیل این ممنوعیت، قابلیت ارتباط ماهواره ای گوشی های جدید اپل بوده است. حالا باید دید آیا با اضافه شدن ویژگی ارتباط ماهواره‌ای به گوشی های پرچمدار سامسونگ، آیا باید با کره‌ای‌های بازار موبایل ایران نیز خداحافظی کنیم؟

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه