کد خبر:281564
پ
بنز
پژواک گزارش می‌دهد:

کانسپت ابرخودرو برقی مرسدس بنز ویژن One-Eleven رونمایی شد

مرسدس بنز اخیرا از یک مدل مفهومی موسوم به مرسدس بنز ویژن One-Eleven رونمایی کرده است که آینده این برند را به تصویر می‌کشد.

مرسدس بنز اخیرا از یک مدل مفهومی موسوم به مرسدس بنز ویژن One-Eleven رونمایی کرده است که آینده این برند را به تصویر می‌کشد.

 

*** کانسپت ابرخودرو برقی مرسدس بنز ویژن One-Eleven

 

به گزارش پژواک،  در طراحی کانسپت ابرخودروی مرسدس بنز ویژن One-Eleven به وضوح از نمونه اولیه C111 الهام گرفته شده است. در آن شاهد استفاده از رنگ نارنجی خاص و درهای بال پرنده‌ای هستیم. فرم کلی این خودرو بازتابی از طراحی آیرودینامیک محصولات فعلی مرسدس بنز مانند EQS و EQE است. ارتفاع بالاترین نقطه از سقف آن فقط ۴۶ اینچ است و طراحی آن با رکاب‌های مشکی رنگ، اسپویلر جلو و دیفیوزر عقب با نور پس‌زمینه آبی تکمیل شده است.

 

مرسدس بنز ویژن One-Eleven

 

به جای جلوپنجره، در قسمت جلویی ویژن One-Eleven شاهد یک پنل بیضی‌شکل با ال‌ای‌دی‌های پیکسلی هستیم که از چراغ‌های مه‌شکن C111 الهام گرفته شده است. این چراغ می‌تواند پیام‌هایی را به عابرین پیاده و سایر رانندگان نشان دهد. یک پنل مشابه در عقب و الگوی پیکسلی مشابهی روی شیشه مات عقب دیده می‌شود، که پیش از این در سایر کانسپت‌های مرسدس مانند Vision AMG دیده بودیم. طراحی پیچیده چرخ‌ها به سیم پیچ‌های داخل موتورهای برقی اشاره دارد.

اگرچه نمای بیرونی One-Eleven یک ابرخودروی قدرتمند را نشان می‌دهد، کابین آن می‌تواند به یک سالن پذیرایی تبدیل شود که یک ویژگی مشترک در میان کانسپت‌های برقی آینده‌نگرانه است. کابین با وجود ارتفاع کم خیلی جادار است. محیط داخلی خودرو فضای زیادی برای خواباندن صندلی‌ها وجود دارد؛ چون هیچ موتوری فضای پشت سر راننده را اشغال نمی‌کند.

 

نمای داخلی مدل مرسدس بنز

 

*** رنگ خاص مدل مفهومی مرسدس بنز

 

رنگ نارنجی خاص بدنه در داخل One-Eleven نیز دیده می‌شود، با چرم نارنجی روشن که تضاد خوبی با داشبورد سفید ساخته‌شده از پلی‌استر بازیافتی ایجاد کرده است. روی داشبورد ساده یک نمایشگر ال‌ای‌دی عریض قرار دارد که اطلاعات مهمی مانند سرعت را نمایش می‌دهد.

 

مرسدس بنز ویژن One-Eleven

 

صندلی‌های نقره‌ای براق یادآور لباس‌های فضانوردی قدیمی هستند و با آلومینیوم صیقل داده‌شده روی دکمه‌ها و سوئیچ‌ها و همچنین پدال گاز و ترمز تکمیل می‌شوند. فرمان مستطیلی با پوشش چرمی دارای یک صفحه لمسی کوچک است که از ستون فرمان بیرون زده و به سمت راننده مایل شده است. مرسدس همچنین به یک هدست واقعیت افزوده اشاره کرده که با کنترل‌های سه‌بعدی، آیکون‌ها و نقشه‌ها برای مسیریابی، کل کابین را به یک رابط کاربری تبدیل می‌کند. این سیستم همچنین ستون‌های A و کاپوت One-Eleven را شفاف نشان می‌دهد تا دید محیطی راننده بهبود پیدا کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه