کد خبر:281664
پ
صنعت بیمه
پژواک گزارش می‌دهد:

چالش صنعت بیمه عمر برای انتقال دارایی ۸ هزار میلیارد دلاری تا سال ۲۰۴۰

در گزارشی که به تازگی توسط مؤسسه تحقیقاتی Capgemini منتشر شده است، تأکید شده است که صنعت بیمه عمر با یک چالش بی‌ سابقه مواجه است، زیرا با انتقال قریب‌ الوقوع ۷.۸ هزار میلیارد دلاری از دارایی‌ های تحت مدیریت (AUM) به سهامداران تا سال ۲۰۴۰ دست و پنجه نرم می‌کند.

در گزارشی که به تازگی توسط مؤسسه تحقیقاتی Capgemini منتشر شده است، تأکید شده است که صنعت بیمه عمر با یک چالش بی‌ سابقه مواجه است، زیرا با انتقال قریب‌ الوقوع ۷.۸ هزار میلیارد دلاری از دارایی‌ های تحت مدیریت (AUM) به سهامداران تا سال ۲۰۴۰ دست و پنجه نرم می‌کند.

 

*** چالش صنعت بیمه

 

به گزارش پژواک، این گزارش اشاره کرد که این انتقال نشان دهنده بزرگترین تغییر ثروت بین نسلی در تاریخ است. این نشان می‌ دهد که در حال حاضر، افراد ۶۵ ساله یا بالاتر، ۴۰ درصد از AUM بیمه‌ گران را در اختیار دارند که برای ۴۰ شرکت بزرگ بیمه عمر جهان، ۷.۸ هزار میلیارد دلار است.

از آنجایی که سازمان ملل پیش‌ بینی می‌ کند تا سال ۲۰۵۰، ۳۳ درصد از جمعیت جهان بالای ۵۰ سال سن خواهند داشت، نیاز به برنامه‌ ریزی مالی و بیمه عمر برای پیری به طور فزاینده‌ ای حیاتی می‌ شود.

این مطالعه نشان می دهد که ۶۰ درصد از افراد ۶۵ ساله یا بالاتر برای آماده شدن برای بازنشستگی یا تسهیل انتقال ثروت خود به دنبال مشاوره مالی حرفه ای نبوده اند.

پیچیدگی پیشنهادات بیمه عمر، آگاهی محدود (۳۹ درصد) و عدم اعتماد (۲۹ درصد) به عنوان موانع اصلی برای پذیرش محصول ذکر شد.

سامانتا چاو، رهبر جهانی بخش زندگی، مستمری و مزایا در Capgemini، بر ضرورت انطباق بیمه‌ گران با این تغییر جمعیتی تأکید کرد و اظهار داشت که بیمه‌ گران باید «با ایجاد تجربه‌ای شخصی‌ سازی‌ شده و مناسب از طریق کارهای بیشتر، به نیازهای در حال تکامل مصرف‌کنندگان با ارائه طراحی محصول نوآورانه رسیدگی کنند.»

این گزارش نشان می‌ دهد که بیمه‌ گران می‌ توانند با ایجاد شراکت در اکوسیستم با شرکت‌ های متخصص در خدمت به سالمندان برای ارائه خدمات ارزش افزوده و پر کردن شکاف توانایی‌ هایشان، از این چالش عبور کنند. تعامل زودهنگام با مشتریان و سهامداران آن ها برای ایجاد اعتماد و حفاظت از دارایی ها ضروری است.

این گزارش همچنین بر اهمیت هدف قرار دادن مصرف کنندگان مرفه و بسیار مرفه که سهم قابل توجهی از ثروت جهانی را در اختیار دارند و بخش قابل توجهی از جمعیت سالخورده را تشکیل می دهند، تأکید می کند.

بیش از ۷۵ درصد از این گروه به محصولات زندگی نوآورانه ابراز علاقه کردند، اما در حال حاضر تنها ۲۷ درصد از بیمه‌ گران دارای قابلیت‌ های توسعه محصول پیشرفته برای پاسخگویی به این تقاضا هستند. مشارکت در اکوسیستم برای از بین بردن این شکاف و ارائه طیف وسیع تری از خدمات ارزش افزوده، از ابتکارات سلامتی گرفته تا زندگی، کمکی حیاتی خواهد بود.

برای انطباق با این چشم‌ انداز در حال تغییر، بیمه‌ گران تشویق می‌ شوند تا از رویکرد محصول محور به رویکرد مشتری‌ محور، راه‌ حل‌ های جامع و با ارزش بالاتری را ارائه دهند که به مصرف‌ کنندگان کمک می‌ کند تا در پیری بهتر زندگی کنند.

این دگرگونی باید شامل تقویت فرآیند پذیرش، ایجاد مشارکت بیمه‌ گر و سهامدار و ساده‌ سازی تجربه مطالبات باشد.

علی رغم چالش‌ ها و فرصت‌ ها، این گزارش خاطرنشان می‌ کند که در حال حاضر تنها تعداد محدودی از بیمه‌ گران دارای ابزارها و فناوری های پیشرفته تجزیه و تحلیل داده‌ ها هستند که برای ساده‌ سازی عملیات خود و تصمیم‌ گیری مبتنی بر داده‌ لازم است.

این گزارش خاطرنشان کرد، کسانی که با موفقیت از این گذار عبور می کنند، در بین نسل ها اعتماد ایجاد می کنند، رشد در آینده را تقویت می کنند و از دارایی های قابل توجهی که قرار است در آینده نزدیک منتقل شوند، محافظت می کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه